Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش ملی «گام دوم انقلاب اسلامی، رسالت دانشگاه‌ها» به همت بسیج اساتید و مجتمع دانشگاهی امیرالمؤمنین(ع) بهمن ماه امسال در اصفهان برگزار می‌شود. ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، همایش ملی «گام دوم انقلاب اسلامی، رسالت دانشگاه‌ها» به همت بسیج اساتید استان اصفهان و مجتمع دانشگاهی امیرالمؤمنین(ع) و با همکاری دانشگاه اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه معارف قرآن و عترت، مؤسسه آموزش عالی المهدی و دفتر هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همایش علمی با محوریت 4 موضوع «علم و پژوهش»، «معنویت و اخلاق»، «سبک زندگی» و «عدالت و اقتصاد» 2 بهمن امسال در اصفهان برگزار می‌شود.  

همایش علمی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کرمان برگزار می‌شودفراخوان همایش علمی کاشی‌کار مشهور دوره قاجار منتشر شدهمایش "بهائیت، 200 سال خرافه،خشونت و خیانت" در تبریز برگزار می‌شود‌

علاقه‌مندان به شرکت در این همایش می‌توانند چکیده آثار و مقالات خود را تا 30 آبان ماه و اصل مقالات را تا 30 آذرماه به دبیرخانه این همایش واقع در دانشگاه امیرالمؤمنین (ع) اصفهان به آدرس اصفهان، بزرگراه وحید دستجردی (خلیج فارس) و یا پست الکترونیک hamayeshgam2@chmail.ir ارسال کنند.

تبیین مبانی فکری مقام معظم رهبری درباره رسالت دانشگاه‌ها، آینده‌پژوهی و تمدن پژوهی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، نقش معنویت و اخلاق در تربیت دانشجویان در تراز انقلاب اسلامی، نقش اساتید در ارتقای سجایای اخلاقی دانشجویان، نشاط معنوی در محیط‌های دانشگاهی، ابعاد مختلف عدالت آموزشی در دانشگاه‌ها، تبیین شاخصه‌های اقتصاد درون‌زا و نقش اقتصاد مقاومتی در مقابله با تروریسم اقتصادی از جمله موضوعات پیشنهادی این همایش است.

دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های کشور می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی https://baesf.ir/1004/ مراجعه و یا با شماره 03136122856 تماس بگیرند.  

انتهای پیام/

 

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۵۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی

به گزارش خبرنگار مهر، سردار تقی رضایار ظهر سه شنبه در ویژه برنامه اردیبهشت مقاومت و سالروز تأسیس سپاه در شهرستان سوادکوه با اشاره به این مراسم به مناسبت سالروز تأسیس سپاه، شهادت سردار حجازی و سردار زاهدی و همرزمانش و آیت الله سلیمانی، نقطه مشترک تمامی اینها را تقدیر الهی دانست و گفت: کشور و مردم ایران اعتقادشان بر این است که یک رسالت جهانی دارند.

رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان کشور با اذعان بر اینکه این رسالت جهانی با انقلاب اسلامی ساختارمند شده است، افزود: در سال ۶۰، یک روز پیش از تصویب اساسنامه سپاه در مجلس، ما جمعی از فرماندهان به نزد رئیس مجلس، رئیس شورای نگهبان و رئیس قائم مقام رهبری آن زمان رفتیم و درخواستمان بر این بود که بعد از نام سپاه کلمه ایران نیاید بلکه انقلاب اسلامی آورده شود؛ چراکه نگرش ما بر یک تکلیف آخرالزمانی بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد کشورهای شیعه در ۵۶ کشور اسلامی در اقلیت است، خاطرنشان کرد: اما اکنون مردم ایران به‌عنوان یک کشور شیعه جایگاه ممتازی را در بحث اعتقادی تفکر مهدوی و جهانی پیدا کرده و هدف امام راحل از انقلاب نه فقط مباحث عمرانی و رفاهی بلکه بیشتر مبنی بر این بوده که در یک نگاه راهبردی، انقلاب اسلامی یک مشیت راهبردی است که مشخص می‌کند مردم ایران در آخرالزمان در کدام سمت باشند.

این مسئول با اشاره به تألیف کتاب‌های متعدد دانشمندان غربی در حوزه آخرالزمان، چکیده آنها را در رابطه با پایان تاریخ در دنیا و درگیری دو اعتقاد، مکتب و فرهنگ برشمرد که یکی از آنها فرهنگ اسلامی و دیگری فرهنگ لیبرال دموکراسی است.

وی در ادامه با تأکید اینکه خاستگاه بخش اسلامی کشور ایران است، گفت: دشمن از روز اول با پیروزی انقلاب اسلامی این امر را دریافت و عطف این دیدگاه تحمیل جنگ و تحریم و ترور به کشور ما در طی این چهل و اندی سال است.

پرورش جوانان خداجوی بسیجی فتح الفتوح حضرت امام راحل بوده است

سردار رضایار با اذعان بر اینکه امام راحل با این تفکر، بسیج را شکل داده است، با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه فتح الفتوح امام راحل پرورش جوانان خداجوی بسیجی بوده است، افزود: پرورش انسان‌ها برای آخر الزمان و تحول عمیق معنوی در نسلی که امام پرورش داده است، جبهه‌ای را در داخل کشور شکل داد که به تهدیدها و توطئه‌ها پاسخ داد و توسعه را به ارمغان آورد و در بحث عمق بخشی خارجی نیز، امروز کف خیابان کل دنیا هم‌راستای ما شده است.

وی با بیان اینکه در نبرد پایان تاریخ، یک طرف جبهه مسلمانان است که هسته مرکزی آن شیعیان ایران هستند، تصریح کرد: چشم امید محرومان و مستضعفان جهان به این نقطه و چشم امید از امام راحل به مقام معظم رهبری است.

مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان کشور به تغییر ساختار سپاه پس از جنگ توسط حضرت آقا و تشکیل نیروی قدس اشاره کرد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷، جمهوری اسلامی را در ۱۲ فروردین ۵۸ شکل دادیم و در طی این چهل و اندی سال نگاه ما به اسلام یک نگاه تمدنی بوده است.

وی با اشاره به اینکه با این نگاه تمدنی به اسلام، جایگاه ما در دنیا به این عظمت رسیده است، گفت: در طوفان الاقصی ظرف چهار ساعت کاری کرده‌ایم که کل کشورهای عربی در ۷۰ سال چنین نکردند؛ سنگ در دست جوانان فلسطینی به پهباد رسیده است، در ۱۶ رشته استراتژیک دنیا جزو باشگاه‌های دهگانه و پانزده‌گانه هستیم و با وجود مشکل معیشتی اما در میان بیش از ۲۰۰ کشور دنیا در رتبه هفدهم قرار داریم.

سردار رضایار در رابطه با تکلیف اخرالزمانی و با بیان اینکه قله ما حضرت امام و اکنون مقام معظم رهبری است، بر اولویت تربیت انسانی تأکید و خاطرنشان کرد: وظیفه ما در بسیج، امت‌سازی برای امام است و ما پیشکسوتان باید به دنبال خواص امت باشیم و وظیفه دولت‌سازی نیز بر عهده بسیج اقتشار است.

کد خبر 6086444

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • همایش «شن‌ها مامور خدا بودند» برگزار شد
  • شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • همایش «شن ها مامور خدا بودند» برگزار می‌شود
  • همایش "شن‌ها مامور خدا بودند" در تهران برگزار می‌شود
  • نشست تخصصی «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از انقلاب» برگزار می‌شود
  • سپاه پاسداران مسئولیت سنگین و رسالت خطیری بر عهده دارد
  • خدمت‌رسانی به آحاد جامعه رسالت سپاه پاسداران است
  • یکی از رسالت‌های مهم الهی، مسأله عفاف و حجاب در جامعه است
  • همایش «آسیب شناسی قانون گذاری کیفری در دوران پسا انقلاب» در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی برگزار می‌شود