Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیشترین درگیری شورای شهر گلستان در کمتر از یک سال گذشته حول انتخاب و برکناری شهردار برای این شهر گذشته است به گونه‌ای که با انتخاب و برکناری ۴ شهردار و سرپرست شهردار طی این مدت عملاً فلسفه شکل‌گیری شورای شهر گلستان زیر سوأل رفته است. ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهارستان، دوره پنجم شورای شهر گلستان از ابتدای شکل‌گیری تاکنون با حواشی بسیاری از انتخاب شهردار گرفته تا سلب‌ عضویت‌ برخی اعضای شورای شهر گلستان همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته تمامی اقدامات و جلسات شورای شهر بر سر برکناری علیرضا عرب به عنوان شهردار این شهر و سپس انتخاب علی عبداللهی و ماجرای دستگیری وی در مراسم معارفه‌اش در حضور اعضای شورای اسلامی شهر گذشت و پس از اندکی فروکش کردن تب و تاب‌های برکناری شهردار سابق، موضوع سلب عضویت برخی اعضای شورای شهر و بعضاً انحلال شورای شهر گلستان مطرح شد و اینک که شهردار جدید انتخاب شده و موضوع انحلال به گفته محمد تقی‌زاده معاون امور عمرانی استاندار تهران منتفی است، پارلمان شهری گلستان وارد فاز دیگری از فراز و نشیب‌های بی‌‌پایان خود شده است و اینک در جدیدترین تراژدی خود روز گذشته موضوع کناره‌گیری رحیم پرچگانی که کمتر از 3 ماه سکاندار مدیریت شهری گلستان را عهده‌دار بود مطرح شد تا بار دیگر فلسفه وجودی شورای شهر گلستان همه را مبهوت خود سازد.   

تهران| اتمام حجت فرماندار بهارستان به شهرداران؛ نصب بنر برای مسئولان دولتی در شهر مطلقاً ممنوعتهران| طولانی شدن پروسه رسیدگی به پرونده‌ها بزرگترین دغدغه مردم بهارستان در حوزه قضایی استشهرداران و معاونان شهرستان بهارستان در محل خدمت خود مستفر نیستند

در همین رابطه محسن بیگدلی رئیس شورای اسلامی شهر گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به برکناری شهردار گلستان پس از گذشت 3 ماه اظهار داشت: شهردار گلستان بنا به دلایل شخصی همکاری خود را با مجموعه شهرداری قطع کرده است.

وی با اشاره به نامه وزارت کشور به شورای اسلامی شهر گلستان و ایرادات مطرح شده نسبت به مدرک تحصیلی شهردار تصریح کرد: شهردار گلستان از نظر قانون، آئین‌نامه‌ای و بخشنامه‌ای هیچ مشکلی نداشته است و وزیر کشور نیز به صورت ضمنی مصوبه خود را در الزام شهرداران به داشتن مدرک کارشناسی ارشد ملغی کرده و حکم شهردار گلستان امضا شده بود.

 رئیس شورای اسلامی شهر گلستان با اشاره به تأثیر نامه وزارت کشور در برکناری شهردار گلستان افزود: این نامه بهانه‌ای شد تا از شهردار در عدم خدمت مؤثر در گلستان عبور کنیم تا فردی با کارایی بالا به مجموعه اضافه شود.

بیگدلی با تأکید بر اینکه شهردار گلستان باید توان مضاعف برای اداره امور شهر داشته باشد افزود: شهردار سابق گلستان نتوانست از عهده امورات این شهر برآید و در سن بازنشستگی بود که با این مجموعه قطع همکاری کرد.

وی با اشاره به ماده 95 شورا در عدم دخالت امور اجرایی و داخلی شهرداری‌ها بیان کرد: متأسفانه نمی‌توان دخالت برخی از اعضاهای شورای شهر گلستان را در امور شهرداری کتمان کرد ولی این بداخلاقی است که دامن شورا و شهرداران گذشته را گرفته تا پروژه‌ها مسکوت مانده و آسیب آن به مردم بازگردد.

در حالی تشدید اختلافات داخلی اعضای شورا و کش و قوس‌ها در انتخاب و برکناری شهرداران در گلستان طی یکسال اخیر به اوج خود رسیده که بار دیگر این سوأل به ذهن متبادر شود که اعضای شورای شهری که قدرت انتخاب یک شهردار با ملاک‌ها و معیارهای پیشبرد مدیریت شهری را ندارند آیا می‌توانند برای توسعه شهر و رفع معضلات و مشکلات شهروندان گام بردارند؟

گزارش از احسان همتی

انتهای پیام/ ت

R7840/P/S6,60/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۵۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اعضای ستاد شورای اطلاع رسانی استان با دستورکار تبیین شعار سال

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • نشست اعضای ستاد شورای اطلاع رسانی استان با دستورکار تبیین شعار سال
  • شورای شهر رأی به استیضاح شهردار ارومیه داد
  • تراژدی در پیست اتومبیلرانی سریلانکا؛ ۷ نفر کشته شدند (+فیلم)
  • انحراف در بودجه شهرداری کرمانشاه
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • گلایه عضو شورای شیراز از عدم احداث باغات بانوان در شیراز
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند
  • حمایت شورای شهر بجنورد از برنامه‌های عملیاتی شهردار مرکز استان
  • جلسه اعضای شوراهای ادوار گذشته برگزار می‌شود