Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، فرود ساروقی مدیر جهاد کشاورزی دلفان گفت: امسال ۱۲ هزارتن محصول نخود از مزارع کشاورزی این شهرستان تولید شد.

ساروقی  اظهار داشت: این میزان نخود از سطح ۴۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دلفان برداشت شده است.

او با اشاره به تولید ۳۰ هزار تن نخود در سال زراعی گذشته افزود: امسال به دلیل ناکافی بودن بارندگی و تاخیر در بارش و سیل فروردین، عملکرد این محصول ۱۸ هزار تن کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی دلفان، متوسط عملکرد نخود در زمین‌های این شهرستان را هشت دهم در هکتار بیان کرد و اظهار داشت: با کشت مکانیزه این عملکرد تا ۲ تن در هکتار قابل افزایش است.

ساروقی با بیان اینکه یکی از مشکلات نخودکاران دلفان نا کافی بودن ادوات کاشت و برداشت مکانیزه می‌باشد افزود: با استفاده از ادوات مکانیزه می‌توان تولید را به نحو چشمگیر افزایش داد.

او از شهرستان دلفان به عنوان قطب مهم تولید نخود در کشور یاد کرد و گفت:به سبب نبود صنایع تکمیلی و بسته بندی و شرکت‌های بازرگانی بازار یاب نخود تولیدی کشاورزان دلفان با نام دیگر مناطق به بازار‌های مصرف عرضه میگردد.

مدیرجهاد کشاورزی دلفان تاکید کرد: در یکسال گذشته ۲ واحد بسته بندی حبوبات در دلفان راه اندازی و پنج پروانه بهره برداری نیز صادر شده که امیدواریم با تلاش، تشویق و حمایت از بخش خصوصی این واحد‌ها افزایش یابند.

ساروقی کرد:در سال زراعی جاری نیز ۴۱ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان دلفان به زیر کشت نخود می‌رود و پیش بینی می‌شود ۳۶هزار تن از این محصول برداشت شود.

او  با ۱۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه ۱۷۰ هزار تن انواع محصولات یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در استان لرستان است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ر

تولید ۱۲ هزار تن نخود در دلفان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۵۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، رسول سعیدیان افزود: گندمکاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با علف‌های هرز و بیماری سن را در مزارع خود شروع و تاکنون ۱۱ هزار هکتار از مزارع گندم دیم و چهار هزار و ۴۰۰ هکتار از مزار گندم آبی را علیه آن سمپاشی کرده‌اند.
او اضافه کرد: کشاورزان باید هنگام مبارزه با علف‌های هرز به مرحله رشد گیاه و علف هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های هرز استفاده کنند.
معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: با فرارسیدن زمان مبارزه علیه «پوره سن» نیز عملیات سمپاشی در مزارع این شهرستان با همکاری جهاد کشاورزی انجام خواهد شد.
سعیدیان افزود: ارایه راهکارهایی برای کاهش مقاومت علف‌های هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.
او با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری بیش از ۵۰ هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافت، گفت: از این میزان ۴۵ هزار هکتار به مزارع دیم گندم و پنج هزار و ۵۰۰ هکتار نیز به گندم آبی اختصاص یافته است.
وی به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم مورد نیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سمپاشی کنند.

دیگر خبرها

  • ۱۴ سیلو برای خریدگندم در آذربایجان‌غربی آماده شده است
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع گلستان برداشت می شود
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • مبارزه با آفت زنگ زرد در ۴۰۰ هکتار از گندم زار‌های لرستان
  • اجرای ۶۵ هزار و ۳۰۰ هکتار کشاورزی قراردادی در هشترود
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان