Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه سی و هفتمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور که عصر امروز در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهارداشت: در جلسه امروز ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی طبق معمول گزارشی از دستگاههای اجرایی اخذ شد و اخبار و اطلاعات حوزه های اقتصادی که موضوعیت بررسی داشت، در کنار موارد دستورکار جلسه مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور با اشاره به اینکه یکی از موارد مهم مطرح شده در این جلسه، پیگیری موارد ارجاعی به قوه قضاییه برای تذکر و یا اقدامات حقوقی بود، اظهار کرد: بحمدا... با توجه به روند همکاری رسانه‌ها با ستاد، ارجاع به محاکم به عنوان تخلف به شدت پایین آمده است، یعنی ظرف یک ماه اخیر، چند مورد بیشتر نبوده است و آن هم با تذکر اندکی رفع شده است.

وی در همین راستا اضافه کرد: این امر نشان دهنده همت رسانه‌ها و دلسوزی آنها و هماهنگی آنها با شرایط اقتصادی کل کشور است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه وضعیت خودروسازان یکی از موضوعاتی بود که از جلسه قبل دستور پیگیری آن را داده بودیم، گفت: ضرورت پرداختن به مقوله تولید در حوزه خودرو که با توجه به شرایطی که ایجاد شده، لازم است که حمایت جدی از خودروسازان انجام و پیگیری شود تا مجموعه اقدامات مرتبط در حوزه اقتصادی به نتیجه برسد و همچنین این مجموعه ها هم نسبت به رفع اشکالات با توجه به شرایط تحریمی و تقویت تولید اقدام و همکاری لازم با رسانه ها را داشته باشند.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از نگرانی هایی که در ایام قبل از اربعین در این جلسه مطرح شد خروج کالاهای اساسی و ورود کالاهای قاچاق به همراه مسافر به کشور بود، عنوان کرد: با تدابیر پیش بینی شده که مهمترین آن، اطلاع رسانی به زوار عزیز بود، گزارش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت که امروز در جلسه ارایه شد، نشان داد که مقررات کاملاً رعایت شده و ما هیچگونه مواردی در قالب خروج کالاهای اساسی از کشور و یا ورود کالاهای قاچاق به کشور که یک مورد آن موبایل بود، نداشتیم.

وی در همین راستا از همه مردم به ویژه زوار که همکاری داشتند، قدردانی کرد.

وزیر کشور موضوع بعدی مطرح شده در جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور را موضوع اف. ای. تی. اف و تصمیمی که در اجلاس اخیر گرفته شد، اعلام کرد و گفت: نوع پرداختن به این خبر در رسانه ها و بیان آن، احیاناً به گونه ای بود که می تواند ایجاد نگرانی کند و تداعی شرایط بی ثبات کند. در همین راستا از همه کسانی که در این حوزه اظهارنظر می کنند، خواهشمندیم ضمن اینکه بیان موضوع اف. ای. تی. اف در رسانه ها مهم است و باید مردم در جریان امور باشد و به تناسب به آن پرداخته شود، لکن نحوه پرداختن نباید به گونه‌ای باشد که خدای ناکرده، تصویر بی ثباتی و تزلزل را در این شرایط القاء کند.

وی ادامه داد: به هرحال، ۴ ماه دیگر وقت داریم و در این مدت مجموعه اقداماتی که در تصویب آن لوایح شده و اقداماتی که در خصوص دو کنوانسیون شده، دنبال می شود و دولت پیگیر آن است. آیین نامه های این قوانین در دولت تصویب و ابلاغ شده و گام های بلندی برداشته شده است. باقی گامها در ۴ ماهی که فرصت داریم با پیگیری همه جانبه‌ای که از طرف همه دستگاهها و نهادهای مرتبط با این موضوع مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و دولت، انجام خواهد گرفت و به لطف خداوند با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

وزیر کشور در همین راستا تاکید کرد: به هرحال همه دلسوزان انقلاب هستند و همه می خواهند در بستر امن، درست و قانونی مسائل اقتصادی پیگیری شود و این موضوع در سطح قانون گزاری و تصمیم گیری پیگیری می شود و در این جلسه هم مقرر شد که رسانه ها نیز به رعایت این جوانب توجه داشته باشند.

رحمانی فضلی با اشاره به حضور رییس سازمان بورس در بیست و هفتمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، گفت: موضوع بورس و بازار سرمایه، موضوع دیگری بود که در این جلسه ستاد بررسی شد؛ الحمدلله بازار بورس و سرمایه کشور ظرف این چندسال به ویژه در این یک سال و خرده ای که با بحران و تحریم و خروج آمریکا از برجام روبه رو بودیم، شرایط خوبی داشته است؛ از جمله اینکه علیرغم تحلیلهای رسانه های نظام سلطه که مدعی بودند، یکجانبه گرایی های طرف خارجی موجب خواهد شد که فشار به زندگی جاری مردم وارد شود و فعالیت های اقتصادی دچار تزلزل و اشکال شود و همچنین بازار سرمایه دچار اشکال شود، ولی در یک سال و نیم گذشته روند بازار بورس و سرمایه، روند افزایشی و فزاینده بود.

وی اضافه کرد: در چندروز اخیر نوساناتی در بازار بورس بود که رییس محترم بورس توضیح دادند که این روند و نوسانات کاملا طبیعی است و بازتابهای ناشی از تصمیم های اقتصادی بوده که قابل مدیریت و کنترل و تحت رصد دائم است.

وزیر کشور ادامه داد: در این جلسه ستاد نیز مقرر شد؛ سیاستهای رسانه ای مناسب در این ارتباط، از طریق سازمان بورس و وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی ارائه شود تا فعالان عرصه رسانه مد نظر داشته باشند.   بازار بزرگ سرمایه علی الخصوص در شرایط کنونی به اقتصاد کشور کمک و نوسانات را به سمت تعادل هدایت می کند و ان شا الله با همین روند و شرایط ادامه پیدا کند.

وزیر کشور آخرین دستور کار جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی امروز را بررسی شیوه نامه مربوط به پوشش اخبار دادگاهها اعلام کرد و با بیان اینکه این موضوع در چند جلسه اخیر ستاد بررسی شده بود، افزود: در کمیته رسانه ای کار خوب و مستمری انجام شد که دوبار در جلسه ستاد مطرح و در این جلسه نهایی شد. بر این اساس ۹ بند سیاستهای پخش اخبار را در این ارتباط خواهیم داشت که هم مربوط به پخش اخبار دادگاهها و هم ناظر بر بیرون از دادگاهها و همچنین قبل، بعد و حین دادگاهها است که با رعایت آن، این دغدغه و نگرانی که افکارعمومی نسبت به پخش برخی از بخشهای خبری یا تحلیلها و یا تداوم برخی از حواشی که می توانست دادگاهها را از مسیر اصلی خود دور کند و در افکار عمومی هیجان ایجاد کند، جلوگیری خواهد کرد.

وی افزود: در تدوین این شیوه نامه صداوسیما و قوه قضاییه و وزارت ارشاد همکاری خوبی داشتند.

وزیر کشور در همین راستا ابزار امیدواری کرد: امیدواریم با نحوه صحیح پخش اخبار دادگاهها و پرداختن به آن، بتوانیم ضمن اینکه از مبارزه جدی با فساد حمایت داشته باشیم، از آثار سوء آن جلوگیری کنیم.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: ستاد کار را با جدیت دنبال می کند تا ضمن استمرار و ارتقای ثبات در فضای عمومی اقتصاد، زمینه همراهی و همدلی مؤثر تری بین رسانه ها و حوزه اقتصاد ایجاد شود.

کد خبر 4752710 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی رحماني فضلي أمريكا مجلس شورای اسلامی حسن روحانی محمدجواد ظریف اربعین حسینی اربعین 98 علی لاریجانی اسحاق جهانگیری برجام سپاه پاسداران هیئت دولت شورای نگهبان ایالات متحده آمریکا ارتش جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۵۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری چهاردهمین جلسه کمیته رعایت قوانین و مقررات (تطبیق)

امتداد- چهاردهمین جلسه کمیته رعایت قوانین و مقررات (تطبیق) بانک ملی ایران در سال 1402 با حضور صمد عزیزنژاد عضو هیات مدیره و رئیس کمیته مذکور ، اعضای کمیته و دیگر مسئولان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در این جلسه بخشنامه ها، دستورالعمل ها و مقررات احتیاطی ابلاغی از سوی بانک مرکزی ج.ا.ا. با رویکرد نظارتی – تطبیقی و نظارت ۲۶ گانه موثر نظام کنترل داخلی مورد قبول حسابرسان مستقل و بازرسان قانونی، مرور و بررسی شد.

همچنین در راستای کاهش حداکثری بندهای ملاحظات حسابرس مستقل و بازرس قانونی و همچنین بهبود وضعیت کنترل داخلی و ارائه مطلوب صورت های مالی بانک براساس اظهارنظر حسابرس مستقل و بازرس قانونی جهت ارائه به مجمع عمومی عادی سالانه ، اقدامات بانک درخصوص ایرادات مطروحه توسط اداره کل رعایت قوانین و مقررات، بررسی و ضمن طرح در کمیته رعایت قوانین و مقررات، راهکارهای اجرایی جهت اصلاح و کاهش بندهای گزارش بازرس قانونی ارائه شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • فیلم|اجاره بستر رودخانه قانونی است!
  • اگر موافق هستید صلوات بفرستید وگرنه ختم جلسه!
  • هشدار به مسافران ۵ استان؛ از تردد در حاشیه رودخانه خودداری کنید
  • پیگیری توزیع ۸۰ تن گوشت قرمز در همدان در ایام نوروز
  • پیگیری توزیع ۸۰ تن گوشت قرمز در نوروز
  • برگزاری چهاردهمین جلسه کمیته رعایت قوانین و مقررات (تطبیق)
  • مدیریت پسماند شهرستان رزن نیازمند عزم جدی مسئولان
  • جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد
  • افزایش دستمزد، منطبق با نرخ تورم درست نیست
  • پیگیری روند اخذ مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها با حضور وزیر ورزش