Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دبیرخانه حمایت از کرسی های نظریه پردازی دانشگاه محقق اردبیلی از رشد ۵.۵ برابری نظریه پردازی در اردبیل خبرداد و گفت: برای اولین بار از زمان راه اندازی کرسی های نظریه پردازی در دانشگاه محقق اردبیلی، دو طرح نوآورانه نیز در این دانشگاه آرائه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، علی خالق خواه مسئول دبیرخانه کمیته دستگاهی حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره دانشگاه محقق اردبیلی عصر امروز در جمع خبرنگاران از رشد 5.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 برابری نظریه پردازی اساتید دانشگاه اردبیل خبرداد و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 14 کرسی نظریه پردازی در دانشگاه برگزار شده است که از میان مقالات ارائه شده 8 مقاله جهت اجرا شدن تایید شدند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه کرسی های نظریه پردازی در سه سطح علمی ترویجی، نظریه پردازی و نوآوری و نقد برگزار می شود، گفت: کرسی های نظریه پردازی در رشته های علوم انسانی و هنر و معماری ارائه می شود و از آنجایی که کمیته کرسی های نظریه پردازی استان در دانشگاه محقق اردبیلی است بقیه دانشگاه های استان نیز از این طریق به ارائه نظریه می پردازند.

خالق خواه به معرفی مقالات تایید شده پرداخت و گفت:تبیین مصادیق اصلی ایام الله در قرآن کریم  تالیف امین فتحی،نسبت اخلاق و معرفت از نگاه معرفت شناسان فضیلت گرا  تالیف اکرم عسکر زاده، الگوی پیشنهادی برای بهبود عملکرد ورزشکاران در کنترل استرس آن ها تالیف  رضا فرضی زاده، بررسی مصادیق افساد فی الارض در عصر حاضر تالیف ایران سلیمانی،نقش اندازه های آنتروپومتریک در استعدادیابی شناگران نخبه تالیف محسن برغمدی و  شعور حیوانات و بهشت و جهنم حیوانات تالیف حجت الاسلام سیف اله مدبر از جمله مقالات تایید شده هستند که در پاییز سالجاری اجرا خواهند شد.

وی با بیان اینکه برای اولین بار از زمان راه اندازی کرسی نظریه پردازی در دانشگاه محقق اردبیلی 2 عنوان طرح نوآورانه توسط اساتید این  دانشگاه ارائه شده است،گفت: این طرح ها توسط حسین قمری و امیرعلی جعفرنژاد  ارائه شده است.

خالق خواه در ادامه سخنان خود به استقبال اساتید دانشگاه های اردبیل از کرسی های نظریه پردازی اشاره کرد و گفت: اعضای هیات علمی بیشترین استقبال را از کرسی های نظریه پردازی داشته اند.

 

انتهای پیام/ج

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش محدود پژوهش علوم انسانی از سوی دنیا

مدیر پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی با بیان اینکه متاسفانه در عرصه مقاله و پژوهش در حوزه علوم انسانی از سوی دنیا به صورت محدود مورد پذیرش قرار می گیریم، گفت: در این زمینه تفاوت ایدئولوژی و ارزش‌ها تاثیرگذار است.

مهدی معین زاده، مدیر پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی در گفتگو با ایسنا گفت: باید اندکی از کمی نگری و اقتباس از روش های ارتقا کشورهای خارجی دست بکشیم و به دنبال مسئله ای باشیم که چهارستون اجتماع را می لرزاند. باید ضمن حرکت در مرز دانش، مرعوب نظریه پردازی های دنیا نشویم و متناسب با شرایط جامعه خود به نظریه ها بپردازیم.

وی با اشاره به جایگاه پژوهش های علوم انسانی در کشور و خارج از کشور گفت: یکی از نقاط قوت پژوهش های علوم انسانی، این است که در مرز دانش حرکت می کنیم. ممکن است این حرکت به صورت ترجمه، تالیف یا اقتباس از آثاری که در مرز دانش علوم انسانی در دنیا نگاشته می شوند، انعکاس پیدا می کند و مورد بحث قرار گیرد.

وی به نقطه ضعف پژوهش در علوم انسانی هم اشاره کرد و افزود: ضمن مغتنم دانستن این فرصت که ما در مرز دانش حرکت می کنیم ولی علوم انسانی ما ارتباطش با مسائل اجتماعی گسیخته است. مرز دانش بیشتر در کشورهای اروپایی و آمریکا معنا پیدا می کند و مسائل آن ها با مسائل ما متفاوت است.

معین زاده تصریح کرد: باید اندکی  از کمی نگری و اقتباس از روش های ارتقا کشورهای خارجی دست بکشیم و به دنبال مسئله ای باشیم که چهارستون اجتماع را می لرزاند. این مسائل می تواند، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باشد. باید ضمن اینکه در مرز دانش حرکت می کنیم، مرعوب نظریه پردازی های دنیا نشویم و متناسب با شرایط جامعه خود به نظریه ها بپردازیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پذیرش محدود پژوهش علوم انسانی از سوی دنیا
  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • بودجه ۱۰۴ هزار میلیاردی سال گذشته محقق شد | تحقق بودجه با اتکا به ۴ محور
  • اینجا آرزوها جان می‌گیرند/۱۰ هزار کودک اردبیلی چشم انتظار دستگیری
  • توضیحات وزیر علوم درباره طرح پژوهانه ورتبه بندی اساتید دانشگاه‌ها
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • واکنش رییس دانشگاه علوم پزشکی به اخراج ۴۰ استاد: یکی فعالیت بایسته‌ای نداشت بازنشسته‌اش کردیم!
  • واکنش رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران به اخراج ۴۰ استاد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: استاد اخراجی نداشتیم
  • رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران: استاد «اخراجی» نداشتیم