Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریده اولاد قباد در گفت‌وگو با جام جم آنلاین پیرامون آخرین پیگیری های کمیسیون متبوع به منظور رسیدگی به دانش آموزان آسیب دیده گفت: اولین جلسه در این خصوص هفته گذشته با حضور مسئولین ذیربط همچون محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، معاونت وزیر راه و شهر سازی، رییس پلیس راه ور ناجا تشکیل شد و هر یک به تناسب مسئولیت، موضوع را مورد بررسی قرار داده و به ارایه گزارش پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بر خلاف تعطیلی مجلس و حضور نمایندگان در حوزه انتخابیه، بیشتر همکاران مانند جلسه اول در نشست امروز هم حضور داشتند و این حادثه از همه جوانب بررسی شد.

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حرکت شبانه اتوبوس حامل دانش آموزان را از انتقادهای جدی نمایندگان دانست و خاطر نشان کرد: وزارت آموزش و پرورش باید دستورالعمل اجرایی مناسبی را برای استانها در حوزه اعزام دانش آموزان به اردوها تدوین کند، بعلاوه دستورالعمل مذکور باید ضمانت اجرایی داشته باشد. لذا بازنگری قانون در این خصوص از اولویت اصلی کمیسیون در بعد از تعطیلات قرار گرفته است که البته تا پیش از آن ابعاد مختلف موضوع در دست بررسی است.

اولاد قباد در رابطه با پرداخت حق و حقوق دانش آموزان قطع عضوی و نخاعی این حادثه تاسف بار عنوان کرد: یکی از دو دانش آموزی که خبر قطع نخاع آن را داشتیم به حمدالله با معالجات انجام شده به یک نفر کاهش یافت. در مورد دو سه دانش آموز قطع عضوی هم ما بجد پیگیر بیمه و پرداخت حق حقوق آنها هستیم و روند درمانی این عزیزان هم از طرف دو کمیسیون عمران و آموزش پیگیری می شود.

در ادامه موضوع رضایت نامه والدین را از این نماینده جویا شدیم که ظاهرا دانش آموزان برای اعزام به این سفر فاقد رضایت نامه خانواده بودند اما وی در پاسخ ابراز داشت: از وزیر خواستیم این مسئله را پیگیر باشند هر چند بنده از مهدی فیضی معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش سوال کردم آیا دانش آموزان رضایت نامه کتبی داشتند، ایشان اعلام کردند که دارای اجازه مذکور والدین بوده اند. با این حال نظر به اخباری که در فضای مجازی مطرح است مقرر شد، موضوع از طریق کارگروه آموزش و پرورش در استان پیگیری شود.

اولاد قباد با اشاره به ناامن بودن جاده ها و اینکه همه ساله شمار زیادی از هموطنان به دلیل مطلوب نبودن راه های مواصلاتی جان خود را از دست می دهند، افزود: جاده ای که در آن اتوبوس حامل دانش آموزان واژگون شده فاقد گاردریل بوده و باید دارای حفاظ امنیتی می بود.

وی بر ضرورت بکارگیری لیدر یا همان راهنمای سفر برای اردوهای علمی، زیارتی و... تاکید کرد و گفت: حتما باید شخصی در خلال سفر دانش آموزان را همراهی کند که اشراف کامل و جامع به تمام ابعاد سفر از جمله مسیرهای عبوری داشته باشد. این موضوع بسیار در کاهش مخاطرات موثر خواهد بود.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی آموزش و پرورش یادآور شد: بحث گماشتن لیدر سفر با وزیر مطرح شد و مقرر شد این بند پس از بازنگری شیوه نامه اردوهای دانش آموزی مصوب شود.

اولاد قباد گفت: ما نباید به این سمتی برویم تا برنامه اردوهای دانش آموزی محدود شود بلکه باید در اولویت بندی آن همت داشته باشیم. ضمن اینکه میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش به موازات پیگیری کمیسیون متبوع خود در کمیسیون عمران هم سانحه دردناک واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی را پیگیری می کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با استناد به گزارش پلیس راه ور از حادثه خاطر نشان کرد: مستقل از اینکه آموزش پرورش هم بخشی از قصور را به عهده دارد لیکن بستن کمربند هم مطابق گزارش در صدمات وارده به دانش آموزان موثر بوده است و پلیس باید قبل و یا حین حرکت اتوبوس را مورد بازرسی امینی قرار می داد.

همچنین اولاد قباد از تدوین لایحه جدید تشکیل شورای عالی ایمنی حمل و نقل به ریاست شخص رییس جمهور خبر داد و افزود: این الگو در دیگر کشورها نیز عملیاتی شده و ریاست جمهوری رأسا متولی تامین امنیت اردوهای دانش آموزی می شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص شرایط مصدومین و پرداخت حقوق سانحه دیدگاه این حادثه خاطر نشان کرد: بر اساس واقعیت و جدای نگرش ها ما باید پیگیر ماجرا باشیم به همین دلیل از وزرای راه و آموزش پرورش برای ارایه گزارش دعوت به عمل آوردیم و فعلا بحث استیضاح و پرسش و پاسخ از آنها را نداریم.

وی افزود: تمام بازنگری ها در شورای عالی آموزش و پرورش مورد بررسی قرار می گیرد و انشا‌الله بزودی آن را تصویب خواهیم کرد.

به اشتراک گذاری کد خبر : 2990123701008456104 برچسب‌ها : پرداخت حق و حقوق دانش آموزان آسیب دیده هرمزگانی / ریاست جمهوری متولی جدید اردوهای دانش آموزی حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان اولاد قباد پرداخت حق و حقوق دانش آموزان آسیب دیده هرمزگانی / ریاست جمهوری لینک کوتاه : اخبار مرتبط مدیر سازمان دانش آموزی استان هرمزگان استعفا داد یکشنبه 12 شهریور 1396 09:22 دستور روحانی درباره برگزاری اردوهای دانش آموزی یکشنبه 12 شهریور 1396 21:34 مقصرین سانحه واژگونی اتوبوس شناسایی و با آنها برخورد خواهد شد چهارشنبه 15 شهریور 1396 00:30

ارسال نظر

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید: 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید. 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود. 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود. تصویر امنیتی : پربازدیدها یارانه ها در حسرت هدفمندی / بنز عجیب آقای رئیس جمهور خلبان ناشی یک کامیون نخاله وارد باند فرودگاه امام (ره) کرد کاهش وزن با ترکیب جادویی عسل و آبلیمو افتخار پسر به قتل پدر! +عکس فریاد پدر بنیتا در جلسه امروز دادگاه+فیلم قاچاق ترین قلیان ایران! +عکس عادت عجیبی که این دختر را تا یک قدمی مرگ برد +عکس غافلگیر شدن مجری بی بی سی هنگام ضبط برنامه استفاده گسترده تلگرام از اطلاعات کاربران ایرانی / آخرین وضعیت پرونده‌های خزعلی و خاوری روسیه بدون ایران نمی‌توانست داعش را شکست دهد لیست همه پربازدیدها برگزیده‌ها متولی جدید برای اردوهای دانش آموزی / چالش داشتن یا نداشتن رضایت نامه کتبی از والدین داستان خوفناک خونسرد‌ترین قاتل سریالی تاریخ + عکس وقتی خواهرها بچه داری می کنند لحظه سقوط مرد آکروبات باز بردگی مطلق دختر ۱۰ ساله‌ اتریشی + عکس پرهزینه ترین ورزش دنیا و بدون سود گاوبازی که زیر دست و پای گاو له شد نواختن پیانو همسر سالار عقیلی در برنامه حالا خورشید شیوه جالب سربازان برای بالا رفتن از دیوار 4 متری مجسمه های متحرک در دوربین مخفی آخرین مطالب همه سایت 07:03 متولی جدید برای اردوهای دانش آموزی / چالش داشتن یا نداشتن رضایت نامه کتبی از والدین 07:01 داستان 50 سال عاشقی غلام ژاپنی و ممدلالی 07:00 باتلاق چربی در بدن 06:45 نیمار و رونالدو قبل از درست کردن دندان هایشان! +عکس 06:31 داستان خوفناک خونسرد‌ترین قاتل سریالی تاریخ + عکس 06:07 وقتی خواهرها بچه داری می کنند 06:00 رئیس جمهوری که نامش سعدی بود 05:45 سواری گرفتن حلزون از لاک پشت! +عکس 05:20 سیاست‌های ریاض تامین کننده منافع رژیم صهیونیستی 05:00 حکم اعدام برای متجاوز به 40 زن و دختر فهرست همه مطالب جام جم آنلاین © 2015 | کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم است. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۵۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان غربی برای میزبانی از رویداد‌های ملی ورزش دانش آموزی آمادگی دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان در دیدار با معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، از اهتمام جدی دولت سیزدهم برای جبران کمبود‌های آموزشی در استان خبر داد و گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته و حمایت‌های دولت مردمی، شاهد ارتقای سرانه‌های آموزشی هستیم. 

وی گفت: برای پوشش دادن خلا‌های موجود، در دولت سیزدهم کارگروه‌ها و برنامه‌های مختلف طراحی و نقشه راه را تدوین کردیم تا در زمینه شاخص‌ها رشد مطلوبی داشته باشیم.

استاندار آذربایجان غربی افزود: توجه به مناطق محروم و کمتربرخوردار از مهم‌ترین محور‌های اقدامات دولت در استان است. پروژه‌های مختلف و متعدد آموزشی در استان داریم که با هدف کاهش مشکلات انجام می‌دهیم.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه برای جبران عقب افتادگی‌ها برنامه داریم افزود: هر مسیری که برای ارتقای سطح آموزش و پرورش ممکن باشد را می‌پیماییم تا به بهترین سطح برسیم.

معتمدیان بهینه سازی دارایی‌ها و مولد سازی را جزو اولویت‌های استان برشمرد و گفت: یکی از راهبرد‌های جبران سرانه‌های آموزشی، بهره گیری از ظرفیت قانونی مولدسازی است.

وی کیفیت بخشی آموزشی را مهم دانست و گفت: عدالت محوری در حوزه آموزش و پرورش را از طریق سفر‌های شهرستانی و حضور میدانی پیگیری می‌کنیم.

استاندار آذربایجان غربی آموزش و پرورش را پله نخست شناسایی جوانان مستعد دانست و گفت: اقدامات مختلف برای تقویت حوزه جوانان و نوجوانان با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان باید در دستور کار قرار گیرد. 

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های ویژه استاندار آذربایجان غربی از فعالیت‌های دانش آموزشی، ورزش دانش‌آموزی این استان را دارای ظرفیت بالایی دانست و گفت: آذربایجان‌غربی به جهت برخورداری از ظرفیت‌های کم نظیر ورزشی، همواره یکی از ارکان اصلی ورزش‌های پایه در سطح ملی است. 

صادق ستاری فر ادامه داد: ۲۸۰۰ فضای ورزشی در دولت سیزدهم و در قالب طرح شهید سلیمانی در کشور افتتاح شده که آذربایجان‌غربی در این زمینه جایگاه نخست را دارد.

دیگر خبرها

  • اولین استخر دانش آموزی استان سمنان افتتاح شد
  • تقویت دانشگاه فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش
  • افتتاح اولین استخر دانش آموزی استان سمنان
  • ۲هزار متر مربع به سرانه ورزش دانش‌آموزی هرمزگان اضافه شد
  • تنها استان محروم از استخر دانش‌آموزی برخوردار شد
  • آمادگی آذربایجان‌غربی برای میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزی
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • آذربایجان غربی برای میزبانی از رویداد‌های ملی ورزش دانش آموزی آمادگی دارد
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی