Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@22:26:22 GMT

افتضاحی عجیب در محصول شرکت تلاونگ/ مگس در تخم مرغ!

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۶۰۰۴

افتضاحی عجیب در محصول شرکت تلاونگ/ مگس در تخم مرغ!

افتضاحی عجیب در محصول شرکت تلاونگ/ مگس در تخم مرغ!.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فردا

کلیدواژه: شرکت تلاونگ سفیده تخم مرغ مگس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۶۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چسب مو چیست و چه کاربردهایی در حالت دهندگی مو دارد ؟

چسب مو یکی از فرآورده‌های شیمیایی است که جهت حالت ‌دهی به مو و نگه ‌داشتن حالت آن استفاده می‌شود. ترکیبات منحصر به ‌فرد آن سبب می‌شود که علاوه‌بر حالت دهندگی، مقداری حالت چسبندگی نیز به موها ببخشد.در این مطلب از پارس نیوز شا به طور کامل با این محصول آشنا خواهید شد.

معرفی چسب مو

چسب مو یک فرآورده‌های شیمیایی است که برای حالت‌دهی به مو و نگه‌داشتن حالت آن استفاده می‌شود. ترکیبات منحصربه‌فرد آن باعث می‌شود که علاوه بر حالت‌دهندگی، مقداری حالت چسبندگی به موها ببخشد. ایجاد حالت چسبندگی بر روی موها سبب می‌شود تا بتوان اتصالاتی میان موها ایجاد کرد و مدل موهای جذاب و زیبایی به‌ وجود آورد.

 

این فرآورده از جمله محصولاتی است که برای حالت بخشیدن به موها از الکل بهره می‌برد. به همین علت، استفاده طولانی مدت و مداوم از آن توصیه نمی‌شود. چرا که الکل به مرور زمان رطوبت موجود در ساقه مو را از بین می‌برد و باعث خشکی و شکنندگی ساقه مو می‌شود. اما در صورت استفاده اصولی از این حالت‌دهنده، موهای شما به هیچ عنوان آسیب نمی‌بینند.

حالت دادن به موهای بلند و اصطلاحا شینیون مو با این محصول کار نسبتا دشواری است. زیرا برای این‌ که بتوان این ماده را به ساقه مو مالید، نیاز است دست مستقیما با مو تماس داشته باشد و اگر موها از قبل فرم‌دهی شده باشند، نمی‌توان دوباره روی آن‌ها دست کشید. اما در صورتی که بخواهید موهای خود را به وسیله دست یا شانه حالت دهید، می‌توانید به عنوان گزینه‌ای بسیار خوب روی آن حساب کنید.

همچنین در پارس نیوز بخوانید : شایع ترین علت ریزش مو در زنان و مردان

کاربرد چسب مو

آیا می‌دانید عمده‌ترین کاربرد این محصول چیست ؟ ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد. در جواب این سوال باید بگوییم که حالت‌دهی طولانی مدت به موها از اصلی‌ترین کاربرد چسب مو است. این محصول از جمله حالت‌دهنده‌هایی است که موها را تا حدی براق هم می‌کند. هم‌چنین در مقایسه با سایر حالت‌دهنده‌های موجود در بازار، می‌توان به کمک آن مقداری چسبندگی در موها ایجاد کرد. این خاصیت چسبندگی باعث می‌شود تا بتوان موها را راحت‌تر به حالت دلخواه در آورد.

  اسپری چسب مو

ممکن است تصور کنید اسپری چسب مو همان اسپری مو است که ما معمولا آن را با نام تافت مو می‌شناسیم. اما باید بدانید که تفاوت‌هایی میان اسپری چسب مو و تافت وجود دارد. اسپری چسب مو ماندگاری بالایی دارد. علاوه بر این، قدرت حالت‌دهی زیادی نیز دارد که باعث محبوبیت آن در سالن‌های زیبایی شده‌ است. هم‌چنین جلوه براقی به موها می‌بخشد که همین ویژگی‌ها باعث محبوبیت بیشتر آن نزد آرایشگران و متخصصان زیبایی مو شده است‌.

تفاوت تافت و چسب مو

اگر بخواهیم تفاوت‌های این محصول و تافت را به لحاظ ترکیبات و مواد تشکیل دهنده بررسی کنیم، در‌می‌یابیم که با توجه به اختلاف زیاد ترکیبات آن‌ها، کاربردهای متفاوتی نیز دارند. گرچه هر دو محصول برای حالت‌دهی به موها استفاده می‌شوند، اما تافت روی مو ماندگاری کمتری دارد. از طرفی تافت را می‌توان بدون دخالت دست و با فاصله به موها اسپری کرد. اما استفاده از این محصول تنها با دخالت دست و قراردادن مستقیم بر روی موها امکان‌پذیر است.

علاوه بر این، چسب مو به دلیل ترکیبات قوی‌تری که دارد مناسب استفاده روزانه نیست. اما اگر تافت مو به ریشه مو برخورد نکند می‌توان از آن به صورت روزانه استفاده کرد.

چه تفاوتی بین چسب مو و ژل مو وجود دارد ؟

همان‌طور که گفته شد، این محصول شیمیایی علاوه بر حالت دادن به موها باعث ایجاد خاصیت چسبندگی نیز می‌شود. اما ژل مو مانند سایر حالت دهنده‌ها عمل می‌کند. ژل مو از جمله حالت دهنده‌های پرطرفدار مو در بین هر دو گروه خانم‌ها و آقایان است. ژل مو معمولا احساس سنگینی کمتری به موها می‌دهد. به علاوه اگر ژل مو فاقد الکل باشد، می‌توان از آن با فواصل زمانی کمتری نیز استفاده کرد.

اما در هر صورت بهتر است پیش از استفاده از ژل مو و هر حالت دهنده دیگری رطوبت موها را تامین کرد. برای این‌کار می‌توان از سرم‌ها، ماسک‌ها، کرم‌ها و روغن‌های مخصوص انواع مو استفاده کرد. این‌کار علاوه بر تغذیه ساقه مو به حالت‌گیری بهتر موها نیز کمک می‌کند. اما نکته‌ای که درباره استفاده از ژل مو نیز باید به آن دقت کنید این است که نباید آن را به ریشه مو بزنید.

فرق چسب مو با واکس مو چیست ؟

اگرچه نحوه استفاده از هر دو یکسان است، اما باید توجه داشته‌ باشید که چسب و واکس مو عملکرد متفاوتی از یکدیگر دارند. واکس مو در ترکیبات خود عموما دارای موم، واکس ژاپن، لانولین و بیس واکس است که همه‌ آن‌ها به واسطه بافت نسبتا سفتی که دارند، تنها باعث حالت‌دهی به موها می‌شوند.

اما این محصول برای حالت‌دهی تنها از موم بهره می‌برد و سایر ترکیبات آن شامل منیزیم، آب، نسوج طبیعی و سایر مواد نفتی است. با استفاده از چسب مو علاوه بر حالت‌دهی به موها، می‌توانید اتصالاتی را میان موهای طبیعی و موی مصنوعی ایجاد کنید و به موهای خود حجم بدهید. 

روش استفاده از چسب مو

نحوه‌ی استفاده از این محصول بر اساس نوع آن ممکن است متفاوت باشد. بااین‌حال، برای گرفتن بهترین نتیجه از چسب مو باید آن را روی موهای مرطوب بمالید. توجه داشته باشید که استفاده از این فراورده‌ی آرایشی روی موهای کاملا خیس چندان مناسب نیست.

مقدار اندکی از چسب مو را باید روی موها بمالید و آن‌ها را حالت دهید. سپس، اگر فکر می‌کنید موها به اندازه‌ی کافی یا دل‌خواهتان حالت نگرفته‌اند، مقداری دیگر از این محصول را روی موها بمالید تا به حالت دل‌خواه شما برسند. بعد از استفاده از چسب مو، آن‌ها را با شانه یا دست کمی دیگر حالت دهید. سپس، اجازه بدهید تا موها در موقعیت مورد نظر خشک شوند.

کاربردهای چسب مو چیست ؟

بسیاری از افراد پس از آشنایی با این محصول از خود می‌پرسند، چسب مو برای چیست ؟ آیا این محصول آرایشی ویژگی خاصی دارد که باعث می‌شود در برخی از موارد جایگزین محصولاتی مانند ژل یا تافت مو شود ؟

چسب مو همان‌طور که قبلا هم توضیح دادیم، نوعی حالت‌دهنده‌ی مو است که فرم دادن به هر نوع مویی را ممکن می‌سازد. این محصول حالت‌دهنده‌ی مو به ویژه برای فرم دادن موهای کوتاه به حالت ایستاده یا مدل‌های شبیه به آن به کار می‌رود. شکل دادن این مدل‌های مو اغلب با استفاده از ژل‌های مو یا حتی اسپری‌های تافت موی باکیفیت در سالن‌های آرایشی دشوار است. به همین علت، بسیاری از آرایشگران به جای این حالت‌دهنده‌ها از چسب مو استفاده می‌کنند.

اگر این محصول را به درستی به کار ببرید، موها برای چند ساعت دقیقا در موقعیت مورد نظر شما باقی می‌مانند. جالب است که بدانید حتی برخی از سازندگان چسب مو ادعا می‌کنند که محصولات ابداعی آن‌ها در آب و هوای نامساعد، هنگام خوابیدن روی بالش و حتی پس از شنا کردن نیز حالت موها را حفظ می‌کنند. برخی از مدل‌های چسب مو را هم برای چسباندن اکتنشن مو به کار می‌روند.

انواع چسب مو

همان‌طور که گفتیم این محصول آرایشی کاربردهای مختلفی دارد. این کاربردهای مختلف با انواع متفاوتی از این ماده ممکن شده‌اند. شناخته‌شده‌ترین نوع این محصول چسب حالت‌دهنده مو است که موهای شما به هر شکلی بخواهید در می‌آورد. چسب کلاه‌گیس مایع و نوار را نیز که به زیبایی و چسباندن کلاه‌گیس کمک می‌کنند، نباید از قلم انداخت. چسب باندینگ و چسب‌های کراتین پلیمری نیز از دیگر انواع این محصول آرایشی هستند که چسباندن اکستنشن‌های مو را ممکن می‌کنند. 

1. چسب کلاه‌گیس مایع

چسب‌های موی مایع، مانند  Ultra Hold، نوعی چسب اکریلیک یا سیلیکونی هستند. این نوع چسب‌ها به‌منظور محکم کردن کلاه‌گیس بر روی خط مو مورداستفاده قرار می‌گیرند. زمانی که چسب‌های موی مایع در معرض هوا قرار بگیرند، خشک می‌شوند و اتصال قوی ایجاد می‌کنند.

ماندگاری این نوع محصول نیمه دائم در نظر گرفته می‌شود. شما می‌توانید تا شش هفته از محکم بودن کلاه‌گیس یا پروتز موی خود مطمئن باشید. پس هرگاه کسی از شما پرسید چسب پروتز مو چیست چسب کلاه‌گیس مایع را به او معرفی کنید. درصورتی‌که بخواهید کلاه‌گیس خود را جدا کنید و چسب را از بین ببرید، می‌توانید از الکل یا حلال‌های درجه پزشکی کمک بگیرید.

2. چسب باندینگ

دومین نوع ، چسب باندینگ نام دارد. این نوع چسب‌ها که بر پایه لاتکس هستند در مایع غلیظی به فروش می‌رسند. زمانی که چسب‌های باندینگ در معرض گرما قرار می‌گیرند خشک می‌شوند و به یک‌ پایه لاستیکی انعطاف‌پذیر می‌چسبند. این نوع چسب برای چسباندن اکستنشن مو به موهای طبیعی به کار می‌رود. ناگفته نماند که چسب‌های باندینگ زمانی مورداستفاده قرار می‌گیرند که شما اقدام به چسباندن اکستنشن‌های موقت نموده‌اید. به بیان دیگر برای اتصال بلند‌مدت اکستنشن‌ها،‌ این نوع چسب به کار گرفته نمی‌شود.

ویژگی‌های چسب باندینگ مو چیست ؟

چسب‌های باندینگ تا سه هفته ماندگاری دارند. اگر پس از اتمام این مدت قصد اتصال دوباره اکستنشن‌ها را داشتید، باید چسب‌ مو را بزدایید،‌ اکستنشن‌ها را جدا کنید و دوباره بچسبانید. به‌خاطر داشته باشید که این نوع محصولات به روغن حساس هستند و اگر در تماس با آن قرار بگیرند،‌ پاک می‌شوند. ازاین‌رو، برای زدودن چسب می‌توانید از روغن استفاده کنید. برای انجام این کار می‌توانید روغن مرکبات یا نرم‌کننده‌های غلیظ را مورداستفاده قرار دهید.

3. چسب‌های کراتین پلیمر

در ادامه چسب مو چیست به چسب‌های کراتین پلیمر می‌پردازیم. چسب‌های پلیمری کراتین مبتنی بر پروتئین هستند. این محصول به‌صورت تکه‌های نیمه‌سخت به بازار عرضه می‌شود. زمانی که این ماده در معرض گرما قرار بگیرد،‌ نرم می‌شود و پس از آنکه به دمای اتاق رسید به حالت جامد در می‌آید. پس،‌ این نوع چسب مو نیز رشته‌های اکستنشن را به موهای شما وصل می‌کند. این ماده با استفاده از مواد مختلفی از روی موها پاک می‌شود.

4. نوار چسب مو

نوارها نمونه‌های متفاوتی از چسب‌های مو هستند. زمانی که می‌خواهید کلاه‌گیس را بر روی سر خود محکم کنید، می‌توانید نوارها را به کار ببرید. نوارها انواع مختلفی دارند که هرکدام از آن‌ها ماندگاری متفاوتی را ارائه می‌دهد. ماندگاری نوارها از یک روز تا چهار هفته متفاوت است. علاوه بر این نوارها با میزان چسبندگی متفاوتی نیز به فروش می‌رسند. برخی از نمونه‌ها را می‌توانید به‌سادگی از پوست سر خود جدا کنید. اما برخی دیگر از انواع این نوع چسب مو تنها با حلال جدا می‌شوند. به واسطه این اطلاعات می‌توانید به ماهیت چسب مو چیست نیز پی ببرید.

به‌طورکلی نوارها می‌توانند پاسخگوی مناسبی برای نیازهای متفاوت افراد مختلف باشند. درصورتی‌که شما نیز نوار را انتخاب کردید، ماندگاری و میزان چسبندگی نوار دلخواه خود را باتوجه‌به نیاز‌های خود، تعیین نمایید و نواری که دارای چنین خصوصیاتی باشد را خریداری کنید.

5. چسب حالت دهنده مو چیست

آخرین و شناخته‌شده‌ترین چسبی که برای مو مورداستفاده قرار می‌گیرد، چسب یا پودر حالت‌دهنده مو است. همان‌طور که پیش ‌از این نیز اشاره کردیم، این نوع محصول در واقع یک نوع چسب نیست. این ماده آرایشی یک محصول موی قوی است که از الکل یا موم تولید می‌شود. این چسب بر خلاف نمونه‌های قبلی در آب محلول است؛ یعنی هرگاه قصد داشتید آن را از روی موهای خود پاک کنید تنها کافی است سر خود را بشویید. این چسب پس ازآنکه در تماس با هوا قرار می‌گیرد، خشک می‌شود و موهای شما در حالت دلخواه حفظ می‌کند.

6. اکستنشن‌های مو

ازآنجایی‌که متداول‌ترین کاربرد چسب مو چیست،‌ چسباندن اکستنشن‌هاست،‌ بهتر است اطلاعات بیشتری دررابطه‌با این نوع موهای مصنوعی داشته باشید. اکستنشن‌های مو به دو گروه تقسیم می‌شوند. آن‌ها یا با چسب به موها متصل می‌شوند و یا با گیره. اکستنشن‌های را که با چسب به موهای شما می‌چسبند، می‌توان در طیف گسترده‌ای از مواد، سبک‌ها، طول‌ها، اندازه‌ها و رنگ‌ها خریداری کرد. لازم به ذکر است که اکستنشن‌هایی که چسب دارند تنها مخصوص بانوان نیستند. آقایان نیز آن‌ها را مورداستفاده قرار می‌دهند.

آقایان برای دستیابی به هدف‌های متفاوتی اکستنشن‌هایی که با چسب مو چیست متصل می‌شوند را به کار می‌برند. برخی از مردان برای پرپشت نشان‌دادن موها و یا پوشاندن طاسی سر خود از این محصولات بهره می‌برند. اما برخی دیگر تنها برای برخورداری از استایلی متفاوت و به‌روز به این نوع اکستنشن‌ها متوسل می‌شوند.

کاربرد اکستنشن‌های موی چسب‌دار

پیش‌ازاین نیز به‌طورکلی با کاربرد اکستنشن‌ها آشنا شدیم؛ اما در اینجا به تفضیل این محصولات آرایشی را بررسی می‌کنیم. شایان‌ذکر است که اکستنشن‌های مو به دلایل مختلفی استفاده می‌شوند. همان‌طور که در ابتدای مقاله چسب مو چیست گفته شد، از آنها به‌منظور افزایش حجم یا طول مو به کار می‌روند. اگر شما تمایل به امتحان کردن مدل موی متفاوتی دارید،‌ اما نمی‌توانید آن را بر روی موهای خود اعمال کنید،‌ از اکستنشن‌های مو که با چسب مو متصل می‌شوند نیز می‌توانید کمک بگیرید.

همان‌طور که در مقاله چسب مو چیست گفتیم، اکستنشن مو برای پرپشت نشان‌دادن موها نیز به کار می‌رود. علاوه بر این درصورتی‌که به های‌لایت علاقه دارید؛ ولی موهای شما به‌شدت آسیب‌دیده است و نمی‌توانید این کار را انجام دهید، اکستنشن‌های مو بدون هیچ آسیبی این کار را برای شما انجام می‌دهند.

همچنین، اگر نمی‌خواهید موهایتان را در معرض آسیب ناشی از های‌لایت قرار دهید، از اکستنشن مو استفاده کنید. نیازی به نگرانی نیست! درصورتی‌که فردی با مهارت کافی اکستنشن موهای شما را نصب کند، اکستنشن از موهای واقعی شما قابل تشخیص نیست.

انواع چسب در اکستنشن مو

اگر از خود می‌پرسید که چسب اکستنشن مو چیست باید بدانید که چسب مویی که در اکستنشن مو به کار می‌رود، به دو نوع کلی تقسیم‌بندی می‌شود. همان‌طور که گفتیم، این چسب‌ها که اکستنشن‌ها را مستقیماً به ساقه مو وصل می‌کنند، در دو نوع نواری و غیر نواری ارائه می‌شوند. انواع غیر نواری ممکن است به حالت‌های جامد یا مایع در اختیار شما قرار بگیرند. در این قسمت تفاوت کاربرد این دو نوع چسب را به طور دقیق بررسی می‌کنیم.

چسب مو برای چسباندن اکستنشن مو

چسب‌های غیر نواری اغلب برای هدف‌های بلند‌مدت به کار می‌روند. اگر بخواهید موهای خود را برای مدت طولانی های‌لایت،‌ پرپشت‌تر یا بلند‌تر کنید، چسب موهای غیر نواری مناسب شما هستند. اما چسب‌های نواری اغلب برای دستیابی به هدف‌های کوتاه‌مدت مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ چراکه به‌راحتی جدا می‌شوند. دلایلی که افراد به دنبال اکستنشن مو با این نوع چسب هستند، بر اساس وضعیت زندگی آن‌ها، آنچه که به دنبال برجسته‌کردن و تقویت آن هستند، و همچنین نوع موهای طبیعی فرد متفاوت است.

از مزایای استفاده از نوار در اکستنشن مو این است که می‌توان آنها را به‌راحتی جدا و یا تعویض کرد. این کار بسیار راحت است و به‌سرعت انجام می‌شود. شما می‌توانید اعمال یا جدا آن‌ها را در آرایشگاه و یا حتی در خانه انجام دهید. اگر می‌خواهید های‌لایت موهای خود را زودبه‌زود تغییر دهید و یا یک فر کوچک به شینیون موهای خود بیفزایید، از اکستنشن مو با چسب نواری استفاده کنید.

نام‌های دیگر چسب مو چیست ؟

ممکن است از عبارت‌های دیگری برای اشاره به این ماده استفاده شود. این محصول آرایشی همیشه با عبارت چسب مو شناخته نمی‌شود؛ بلکه نام‌های دیگری نیز برای اشاره به آن به کار می‌روند. افراد بسیاری در تمام دنیا، به این ماده نام‌های گوناگونی اطلاق کرده‌اند. اگر شما نیز کنجکاو هستید که چه نام‌های دیگری به این چسب اطلاق می‌شود به مطالعه ادامه دهید.

نام‌های متفاوتی برای چسب‌های مو به کار می‌رود که معروف‌ترین آن‌ها چسب متصل‌کننده و چسب وصل مو هستند. استفاده از این نام‌ها سبب می‌شود که افراد نمونه‌های دیگر این ماده را با چسب حالت‌دهنده مو اشتباه نگیرند. باوجوداینکه این محصول آرایشی نام‌های متعددی دارد، با ژل مو، واکس و دیگر محصولاتی مو متفاوت است. خصوصیات چسب مو چیست ؟ این محصول با ژل‌ و واکس مو یکسان نیست. علاوه بر این، روش استفاده از آن نیز کمی متفاوت است.

چگونه بهترین چسب مو را انتخاب کنیم ؟

گل مو چسبی و انواع چسب مو گزینه‌های محبوبی برای حالت دادن انواع مو هستند. بااین‌حال، اگر می‌خواهید چسب موی مناسبی داشته باشید، باید ۳ نکته‌ی مهم را در نظر بگیرید.

۱. نیازهای خود را مشخص کنید

قبل از پیدا کردن چسب موی مناسب باید مدل موی خود و توقعی که از این محصول دارید را مشخص کنید. آیا چسب مو را برای حالت دادن موها می‌خواهید ؟ آیا این محصول آرایشی را برای چسباندن و محکم کردن کلاه گیس به کار می‌بری د؟ یا چسب مویی برای درخشان‌تر شدن موهای حالت داده شده می‌خواهید ؟ پاسخ دادن به هر یک از این سؤالات به شما کمک می‌کند تا چسب موی مناسب موهای خود را انتخاب کنید.

۲. بین چسب موی محلول، جامد و نیمه‌جامد یکی را انتخاب کنید

بعد از اینکه هدف خود از خرید چسب مو را مشخص کردید، باید نوع مناسب آن را انتخاب کنید. برای انتخاب چسب موی مناسب باید به نوع موهای خود توجه داشته باشید. به عنوان مثال، اگر موهایی ضخیم‌تر دارید، باید یک چسب موی حالت‌دهنده یا همان اسپری چسب مو را انتخاب کنید.

۳. تست حساسیت پوستی انجام بدهید

هنگام انتخاب و خرید انواع ژل، چسب یا اسپری مو باید ابتدا آن‌ها را روی پوست خود امتحان کنید. برای این کار، پشت یکی از گوش‌های خود را تمیز و خشک کنید. سپس، مقدار کمی از چسب مو را روی آن بمالید. بعد از آن، ۲۴ تا ۴۸ ساعت صبر کنید. اگر آثار قرمزی یا تحریک پوستی را مشاهده نکردید، چسب موی مورد نظر برای پوست سر شما خطری ندارد.

چگونه چسب مو را پاک کنیم ؟

جدا کردن یا پاک کردن چسب از روی موها به نوع آن بستگی دارد. اگر چسب موی شما از نوع نواری است، تنها کاری که باید بکنید این است که چسب مو نواری را با دست و آرام از روی موها جدا کنید. در مقابل، پاک کردن چسب‌های مو که به صورت خمیری یا محلول در آب هستند، روش دیگری دارد.

پاک کردن با روغن‌ها

ساده‌ترین راه برای پاک کردن این محصول که موها را کمتر دچار سایش می‌کند، استفاده از روغن‌ها است. روغن‌ها بافت‌های چسبنده را به راحتی پاک می‌کنند. بنابراین، برای شروع فرایند پاک کردن چسب مو باید یکی از انواع روغن مو را انتخاب کنید. پس از انتخاب روغن مناسب موها نوبت به استفاده از آن می‌رسد.

بهتر است روغن مو را روی موهای خشک بمالید. تارهای موی خیس یا مرطوب اغلب در حین پاک کردن این محصول گره می‌خورند یا شفافیت خود را از دست می‌دهند. بنابراین، همیشه باید پاک کردن این محصول را زمانی انجام بدهید که موها کاملا خشک هستند. پاک کردن چسب مو پیش از استفاده از شامپو نیز بهتر است. پاک کردن چسب مو پیش از شستشو با شامپو باعث می‌شود که غدد چربی که بر اثر استفاده از این محصول تحت فشار قرار گرفته بودند، نرم شوند.

کارشناسان توصیه می‌کنند که به جای حلال‌های شیمیایی، از روغن‌های طبیعی مانند روغن‌های زیتون، بادام و نارگیل برای پاک کردن چسب مو استفاده کنید. این روغن‌ها به شما کمک می‌کنند تا هر گونه چسبندگی در موها را بهتر و به روشی سالم‌تر پاک کنید. برای این کار باید روغن‌ها را روی محلی که این محصول را مالیده‌اید بمالید و اجازه بدهید تا مدتی روی موها باقی بمانند. بسته به میزان حلال بودن این روغن‌ها زمان باقی ماندن آن‌ها روی مو متفاوت است اما معمولا این کار به ۱۰ تا ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

پس از سپری شدن این مدت، به آرامی موها را ماساژ دهید تا ببینید روغن اثر کرده یا خیر. اگر احساس می‌کنید برخی از بخش‌های مو هنوز آماده‌ی شستشو نیستند، به آن‌ها روغن بیشتری اضافه کنید. وقتی چسب مو کاملا نرم شد، با استفاده از یک شانه‌ی دندانه پهن، به آرامی آن را از ریشه تا انتهای مو بکشید.

پاک کردن با الکل

برای پاک کردن این محصول می‌توانید از الکل هم استفاده کنید. این کار بیشتر برای پاک کردن چسب مو مخصوص کلاه گیس یا اکستنشن مو کاربرد دارد. برای پاک کردن این نوع چسب مو، ابتدا مقداری پنبه را به الکل آغشته کنید. سپس، آن را به آرامی روی قسمت‌هایی که کلاه‌ گیس یا اکستنشن مو به پوست شما متصل شده ضربه بزنید. وقتی چسب مو شل و جدا شد، پوست سر را با یک سرم تقویت‌کننده‌ یا روغن طبیعی ماساژ دهید تا پوست تسکین یابد.

پاک کردن با شامپو

برخی از مدل‌های سبک‌تر چسب مو را می‌توان با شامپو پاک کرد. برای پاک کردن این محصول با این ماده‌ی شوینده باید توجه داشته باشید که شامپوی شما از نوع شامپوهای شفاف‌کننده نباشد. این مدل شامپوها که معمولا برای از بین بردن کثیفی و چربی موها به کار می‌روند، ممکن است با تمیز کردن بیش از حد مو تلاش شما برای پاک کردن چسب مو را بی‌فایده کنند.

علاوه‌براین، شامپوهای شفاف‌کننده مو ممکن است موها را خشک کنند، به ویژه اگر بعد از الکل استفاده شوند. با این اوصاف، زمانی که این محصول کاملا از روی موها پاک شد، می‌توانید برای تمیز کردن عمیق ریشه‌ی موها و موهای خود از شامپویی با خاصیت شفاف‌کنندگی مو استفاده کنید.

عوارض

مطابق آن چه که پیش‌تر از این نیز به آن اشاره شد، چسب‌های مو به علت دارا بودن الکل در ترکیبات خود، برای استفاده مداوم مناسب نیست. علاوه بر این، اگر این ماده به کف سر مالیده شود سبب انسداد منافذ کف سر و اصطلاحا خفگی مو می‌شود.

ایجاد خفگی مو حتی در مدت کوتاه نیز می‌تواند موجب به ریزش مو شود. بهتر است در بین هر بار استفاده از این محصول حداقل ۲ الی ۳ روز فاصله ایجاد کنید تا پوست سر و ساقه مو شما بتوانند خود را ترمیم کنند. توصیه می‌شود در زمانی که این حالت دهنده یا هر حالت دهنده دیگری روی موهای شما قرار دارد، از کشیدن یا چنگ زدن به مو خودداری کنید.

این کار افزون بر این‌ که حالت موهای شما را خراب می‌کند، موجب ریزش مو و شکستن ساقه‌ آن می‌شود. زیرا به‌ صورت طبیعی این مواد سبب سنگین شدن موی شما شده که در این حالت پوست سر شما بسیار حساس است.

پس بهتر است در زمانی که مواد حالت دهنده مو روی موهای شما قرار دارد، از دست زدن مداوم به موهای خود خودداری کنید. همچنین، یکی از معضلات استفاده از چسب مو شستن آن از روی موها است. این کار کمی دشوار بوده و برای پاک کردن این محصول از روی موها باید از شامپوهای قوی استفاده کنید.

دیگر خبرها

  • ادامه آبیاری نخلستان‌های آبپخش تا برداشت محصول
  • چسب مو چیست و چه کاربردهایی در حالت دهندگی مو دارد ؟
  • «دیدار در سنگلج» محصول شبکه مستند
  • واکنش عجیب مدیرعامل تیک تاک به اقدام جو بایدن
  • روز نحس وجود دارد؟
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • سوالات عجیب گوگل هنگام مصاحبه کاری
  • سوالات عجیب گوگل هنگام استخدام کارکنان خود