Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-29@05:36:49 GMT

ماجرای ۸۴هزار نفری که یارانه‌شان قطع شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۶۱۹۵

ماجرای ۸۴هزار نفری که یارانه‌شان قطع شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، ستاد تبصره ۱۴ اعلام کرده که یارانه نقدی ۹۱ هزار یارانه بگیر در شهریورماه امسال به اشتباه واریز نشد اما سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرده به دلیل تغییر شماره حساب بانکی، یارانه فقط ۷۳۰۰ نفر واریز نشده است؛ با این حساب، در مورد کسانی که یارانه نقدی شان به اشتباه قطع شده، دو روایت کاملا متفاوت با اختلاف بسیار فاحش وجود دارد، یعنی یک اختلاف ۸۳۷۰۰ نفری.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از تابستان سال جاری که موضوع حذف سه دهک پردرآمد از شمول دریافت یارانه نقدی جدی شد ، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت ارتباطات و سازمان برنامه به عنوان متولی اصلی با تدوین دستورالعملی، آغاز غربالگری یارانه بگیران پردرآمد را کلید زد و طی یک ماه گذشته با آغاز حذف یارانه دهک های پردرآمد، شاهد حواشی زیادی در این زمینه بودیم. 

۷۳۰۰ نفر یا ۹۱ هزار نفر؟

یکی از مهم ترین حواشی، حذف ۹۱ هزار نفر از شمول دریافت یارانه نقدی در شهریور ماه بود، آنطور که حسین میرزایی، سخنگوی ستاد تبصره ۱۴ بودجه ۹۸ اعلام کرده بود این ۹۱ هزار خانوار در فهرستی که ستاد تبصره ۱۴ برای حذف یارانه نقدی به سازمان هدفمندی یارانه ها ارجاع داده بود، قرار نداشتند اما با این حال سازمان هدفمندی یارانه ها، یارانه نقدی شهریور ماه آنها را واریز نکرد. 

پیگیری ها از سازمان هدفمندی یارانه ها بیانگر این بود که تعداد جاماندگان از یارانه نقدی شهریور ماه ۹۱ هزار نبوده بلکه فقط ۷۳۰۰ نفر بوده است؛ براین اساس مقرر شد یارانه این ۷۳۰۰ نفر  همراه با یارانه مهر ماه، به حساب سرپرستان خانوارهایشان واریز شود. 

یارانه همان ۷۳۰۰ نفر هم هنوز واریز نشده است

با این حال برخی از جاماندگان یارانه شهریور اعلام کردند که یارانه مربوط به شهریور را هنوز دریافت نکرده اند.

یکی از این افراد گفت که شهریور ماه یارانه ای دریافت نکرد و مدتی بعد پیامکی از سازمان هدفمندی دریافت کرد که در آن اعلام شده بود باید برای تایید حساب بانکی به شعب بانکی مراجعه کند؛ وی گفت: این اقدامات را انجام دادم اما باز هم یارانه شهریور ماه به حسابم واریز نشد. 

فرد دیگری اعلام کرد که اگرچه یارانه مهر ماه روز پنج شنبه به حسابش واریز شده، اما یارانه شهریور را دریافت نکرده است.

اما موضوع مهم ، همان «اختلاف آماری» دو ارگان متولی یارانه نقدی است؛ از سویی ستاد تبصره ۱۴ اعلام می کند که ۹۱ هزار نفر به اشتباه از سوی سازمان هدفمندی در شهریور ماه حذف شده اند و از سویی دیگر سازمان هدفمندی با اعلام عدد ۷۳۰۰ نفر، خبر از واریز یارانه جاماندگان شهریور در مهر ماه می دهد.

تفاوت این دو عدد، حدود ۸۳ هزار و ۷۰۰ نفر با رقم یارانه ماهانه ۳ میلیارد و ۸۰۸ میلیون تومان است که گرچه در قیاس با عدد ۳۵۰۰ میلیارد تومان کل یارانه نقدی در ماه، به چشم نمی آید اما در جهت شفاف سازی باید مشخص شود ماجرای این ۸۳هزار و ۷۰۰ نفر چه بوده و یارانه شان کجا رفته است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: یارانه هدفمندی یارانه کار و رفاه اجتماعی حذف یارانه بودجه هدفمندی یارانه ها یارانه ها بودجه حذف یارانه کار و رفاه اجتماعی هدفمندی یارانه یارانه حذف یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۶۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه از محل فرار‌های مالیاتی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: در سال گذشته از محل وصول مالیات پرونده‌های شرکت‌های صوری، مطالبات دولتی و معوقات مالیاتی ابربدهکاران کلان حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید محمد هادی سبحانیان درباره وضعیت وصول معوقات مالیاتی در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: با اتخاذ راهبرد مبارزه با فرار مالیاتی و ارتقای عدالت مالیاتی در دوره تحولی نظام مالیاتی، اقدامات و تمهیدات گسترده‌ای از سوی اداره کل مبارزه با فرار مالیاتی و وصول و اجرای ویژه این سازمان در طی سال گذشته انجام شد.

وی افزود: به تبع اقدامات سازمان امور مالیاتی، وصول مبلغ بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران ناشی از پیگیری پرونده‌های فرار مالیاتی و بازپس گیری مالیات از ذی نفعان واقعی و مطالبات دولتی در سال ۱۴۰۲ را شاهد بودیم.

طبق اعلام روابط عمومی سازمان امور مالیاتی، سبحانیان تصریح کرد: وصول مالیات پرونده‌های موسوم به شرکت‌های صوری، مطالبات دولتی و معوقات مالیاتی از ابر بدهکاران کلان، نقش مؤثری در تحقق عدالت اجتماعی فراهم می‌کند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان از وصولی یاد شده به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها جهت پرداخت مستمری کمیته امداد و سازمان بهزیستی، کالابرگ الکترونیکی، مطالبات گندمکاران و کلزاکاران، مطالبات داروخانه‌ها از سازمان تأمین اجتماعی و نیز یارانه‌های نقدی دهک‌های مشمول از شرکت‌های پتروشیمی، فولادی و سیمانی بدهکار به وزارت نفت صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • لازمه صنعت و اقتصاد پویا مهارت است/ تنها با ارائه تسهیلات صنعت پویا نمی‌شود
  • ارائه ۲۵ هزار خدمت به مردم طی نوروز توسط گروه‌های جهادی
  • تاریخ جدید واریز یارانه نقدی با افزایش ۱۵ درصدی
  • تاریخ جدید واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی/ واریزی ۱ میلیون و ۳۸۰ هزارتومانی برای این خانوار‌ها
  • یارانه فروردین یک میلیون و ۳۸۰ هزارتومان می شود؟
  • ۱۱ هزار گروه جهادی در نوروز خدمت‌رسانی می‌کنند
  • ۹۵ درصد اراضی کشاورزی تا شهریور ۱۴۰۳ رفع تداخل می شوند
  • زمان واریز افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ مشخص شد
  • تأمین ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه از محل فرار‌های مالیاتی
  • تسلیم کارزار ۱۶ هزار نفری جامعه پزشکی به قوه قضاییه