Web Analytics Made Easy - Statcounter

«یوری یوشاکوف» معاون رئیس جمهوری روسیه دوشنبه گفت که لازمه  ثبات طولانی مدت در غرب آسیا،برقراری اتحاد مجدد درسوریه است.

اخبار بین الملل-  به نوشته خبرگزاری «رویترز» «یوری یوشاکوف» معاون رئیس جمهوری روسیه دوشنبه در مسکو در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران گفت: «ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه فردا سه شنبه درباره عملیات نظامی ترکیه در سوریه گفت‌وگو خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

یوشاکوف در ادامه گفت، روسیه معتقد است که ثبات منطقه‌ای طولانی‌مدت تنها با بازگشت مجدد اتحاد در سوریه حاصل می‌شود و باید منافع همه گروه‌های قومی و مذهبی سوریه نیز در نظر گرفته شود.

این در حالی است که وزیر امور خارجه روسیه نیز دوشنبه از آمادگی کشورش برای میانجی‌گری بین دولت سوریه و آنکارا خبر داد. «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو آماده است بین ترکیه و دولت سوریه میانجی‌گری کند.

به گفته این دیپلمات ارشد روس، اگر آنکارا و دمشق ضروری بدانند، مسکو از اصلاح «توافق مرزی آدنا» که در سال 1998 بین دو طرف منعقد شده بود، حمایت می‌کند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نیز روز دوشنبه ابراز امیدواری کرد که آتش‌بس کنونی در شمال سوریه در نهایت  به برقراری ثبات در این کشور منجر شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روسیه مسکو ترکیه روسیه سوریه معاون وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۶۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله اردوغان به ساکتان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی

رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی به شدت از سکوت‌کنندگان در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت: «کسانی که در برابر ریخته شدن خون مسلمانان در غزه نابینا و ناشنوا بوده‌اند، اگر فردا بلای مشابهی بر سر ما بیاید، همین کار را نیز با ما خواهند کرد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، رئیس‌جمهور ترکیه چهارشنبه شب نیز خواستار فشار بیشتر به رژیم صهیونیستی برای تبعیت از قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس در غزه شده بود.

اردوغان درباره موضع رژیم صهیونیستی در قبال قطعنامه شورای امنیت درباره غزه گفت: «برای اینکه اسرائیل، این فرزند بی‌قانون غرب به تصمیم سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه پایبند باشد، باید فشار بیشتری را احساس کند.»

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شد و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورد.

در نتیجه این حملات و محدودیت‌هایی که این رژیم اعمال کرده و در پی کمبود شدید غذا، آب، دارو و سوخت ساکنان نوار غزه به ویژه دو استان غزه و استان شمالی در آستانه خطر قحطی قرار داشته و جان کودکان و سالخوردگان در این منطقه به خطر افتاده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله اردوغان به ساکتان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی
  • تصویری از متهمان عملیات ترویستی مسکو که جنجالی شد
  • پاسخ گمرک به انتقاد رانندگان از توقف طولانی در مرز سِرُو
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد
  • مسکو: رئیس اطلاعات نظامی اوکراین یک هدف مشروع برای ارتش روسیه است
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • حکم دادگاه مسکو برای بازداشت رئیس سرویس امنیتی اوکراین
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟
  • پوتین: سفارش دهنده جنایت مسکو کیست؟