Web Analytics Made Easy - Statcounter

«الیزابت وارن» نامزد بالقوه دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گفت در صورتی که رژیم صهیونیستی ساخت شهرک‌ها در کرانه‌باختری را متوقف نکند آمریکا می‌تواند کمک‌های نظامی خود به این رژیم را متوقف کند.

اخبار بین الملل- وی که با پایگاه خبری «هیل» مصاحبه می‌کرد، گفت در صورتی که وی رئیس جمهور شود و تل‌آویو همچنان به شهرک‌سازی‌ها خود در کرانه باختری ادامه دهد «همه گزینه‌ها بر روی میز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رسانه‌های آمریکا با توجه به اینکه سوال مطرح‌شده از وارن درباره احتمال قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل، در صورت ادامه شهرک‌سازی‌های از سوی این رژیم بوده، این سخنان وارن را اشاره تلویحی او به احتمال قطع این کمک‌ها تفسیر کرده‌اند. 

قرار است که رژیم صهیونیستی طی یک برنامه 10ساله تا سال 2028 کمک‌های نظامی تا 38 میلیارد دلار از آمریکا دریافت کند.

این حجم کمک‌های مالی شامل 33 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نظامی خارجی و 5 میلیارد دلار در تجهیزات مربوط به سامانه‌های دفاع موشکی است.

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات کنگره آمریکا، رژیم صهیونیستی بزرگترین دریافت کننده کمک‌های خارجی آمریکا پس از جنگ جهانی دوم به شمار می‌آید.

ورن در ادامه این مصاحبه در پاسخ به این سوال که آیا ادامه کمک‌های مالی آمریکا را مشروط به توقف شهرک‌سازی‌ها خواهد کرد، گفت: «در حال حاضر نتانیاهو اعلام کرده که قصد دارد تا اسرائیل را در مسیر افزایش شهرک‌ها قرار دهد. این موضوع ما را به سوی راه حل دو دولت نمی‌برد.»

وی اضافه کرد: «سیاست رسمی آمریکا حمایت از راه حل دو دولت بوده و در صورتی که اسرائیل در مسیر مخالف حرکت کند همه گزینه‌ها روز میز خواهد بود.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری رژیم صهیونیستی انتخابات آمریکا انتخابات ریاست جمهوری رژیم صهیونیستی تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۶۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام نظامی سابق تل‌آویو: محاسباتمان درباره ایران اشتباه بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، طی روزهای گذشته محافل رسانه ای به ویژه روزنامه های رژیم صهیونیستی با انتشار گزارش های مختلف به قدرت نظامی ایران و ضعف این رژیم که در عملیات وعده صادق نمایان شد، اذعان کردند.

در این میان مقامات کنونی و سابق رژیم صهیونیستی نیز با اظهارنظرهایی بر قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران صحه گذاشته اند.

«متان ولنایی» معاون سابق وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و ژنرال نیروهای ذخیره ارتش این رژیم اذعان کرد: این تصور ما که می توانیم مانع حماس و ایران شویم و در برابر آنها قدرت بازدارندگی داشته باشیم اشتباه بود.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز روز گذشته اذعان کرد که پایگاه هوایی «نواتیم» هدف حمله‌های موشک‌های ایران قرار گرفته است.

این روزنامه ادامه داد: پایگاه نواتیم مهمترین پایگاه هوایی در اسراییل به شمار می‌رود.

شبکه تلویزیونی ای‌بی‌سی آمریکا در گزارشی نوشته بود که در پی عملیات ترکیبی پهپادی-موشکی تهران علیه تل‌آویو، دست کم ۹ موشک به دو پایگاه هوایی اسراییل اصابت کرده و خسارت قابل توجهی به تل‌آویو تحمیل کرده است.

کد خبر 6080689

دیگر خبرها

  • نتانیاهو : تل‌آویو خودش برای خودش تصمیم می‌گیرد
  • مقام نظامی سابق تل‌آویو: محاسباتمان درباره ایران اشتباه بود
  • حمله موفق حزب الله لبنان به خودروی نظامی صهیونیست‌ها
  • زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی
  • اعلام زمان بندی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می افتد
  • هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه
  • اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • پاسخ ایران، بزرگ و بی‌نظیر بود/ تل‌آویو قادر به ادامه جنگ نیست
  • انتقاد تلویحی یک اصولگرا از مدیریت قالیباف بر مجلس /عملی نشدن وعده های دولت رئیسی تقصیر هیات رئیسه است