Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصرایران- شاید با نام "ماروتی" به عنوان یک شرکت خودروساز هندی، آشنا باشید! البته نام کامل این کمپانی "ماروتی سوزوکی"  است که به عنوان زیرمجموعه ای از سوزوکی ژاپن فعالیت داشته و بزرگترین خودروساز منطقه جنوب آسیا محسوب می شود.

سابقه تاسیس ماروتی سوزوکی به سال 1981 میلادی باز می گردد و اولین محصول تولیدی آن نیز "ماروتی 800" نامگذاری و برپایه پلتفرم سوزوکی آلتو توسعه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماروتی 800

ماروتی در ابتدا حاصل مشارکت انتفاعی دولت هند با سوزوکی بود اما در سال 2007 سهام دولتی آن به بخش خصوصی هند واگذار شد. براساس آمار موجود سوزوکی بالغ بر 54 درصد سهام این همکاری را در اختیار دارد و بالغ بر 35 درصد از سهم بازار خودروی هند را نیز به خود اختصاص داده است.

با این توضیحات سراغ یکی از محصولات خانوادگی سوزوکی ماروتی با نام اکس ال6 می رویم، خودرویی با قیمت پایه 13800 دلار که در کلاس خود ویژگی های قابل قبولی را ارائه می دهد.

طراحی

در اولین ملاقات دی ان اِی مشترک خود با ارتیگا کراس سوزوکی را به نمایش می گذارد که مورد چندان عجیبی نیست زیرا در رابطه با دو محصول از یک کمپانی صحبت می کنیم. در برخی از بررسی ها این خودرو را نسخه پریمیوم ارتیگا نیز نام داده اند.

ارتیگا کراس

در نمای جلو یک طراحی ساده پیش روی مخاطب قرار دارد. چراغ های ال ایی دیی با جزئیات داخلی که شامل 4 کانال نوری و نوار زیر آن می شود. در فاصله بین چراغ های جلو؛ گریل(جلوپنجره) تقریبا بزرگی قرار دارد که در عرض توسعه یافته و بافت ساده پلاستیکی آن جذابیت چندانی ندارد البته نباید برچسب قیمت این محصول را هم فراموش کنیم. یک نوار کرومی گریل را در طول به دو بخش تقسیم می کند که لوگوی بزرگ سوزوکی در مرکز آن قرار گرفته است.

بامپر(سپر) در مقایسه با ارتیگا کاملا عضلانی شده و جزئیات بیشتری روی آن مشاهده می شود. مه شکن ها داخل یک محیط پلاستیکی مشکی رنگ(متفاوت با رنگ اصلی بامپر) برجسته قرار گرفته اند و فاصله بین این دو بخش را نیز ورودی هوا با بافت خطی تشکیل داده است.

یکی از نقات قوت طراحی نمای جلو به هودلاین هایی(خطوط روی درپوش موتور) مربوط می شود که طراحان سوزوکی برای این محصول در نظر گرفته اند.

با حرکت به سمت کناری اکس ال6، کوتاهی قامت این خودرو بیش از هر زمان خود را نشان می دهد به این مفهوم که اکس ال6 بیشتر شبیه یک هاچ بک بزرگ به نظر می رسد تا یک کراس اوور جمع و جور!

براساس اطلاعات وب سایت ماروتی سوزوکی؛ طول این محصول برابر با 4445 میلیمتر، عرض 1775 میلیمتر، ارتفاع 1700  میلیمتر و فاصله بین محورهای آن 2740 میلیمتر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

استفاده از هلال های پلاستیکی روی فندرها(فِلیر) در هماهنگی با بخش پلاستیکی بامپر انجام شده و در بهبود نمای کناری اکس ال6 موثر بوده است. یک رکاب کرومی و رینگ های آلومنیومی 15 اینچی از جزئیات مهم این قسمت هستند.

در تمام طول خودرو یک تفاوت سطح در بخش خط شانه بدنه مشاهده می شود اما به علت کوتاهی قد، اثر چشمگیری در جانبی خودرو ندارد.

در قسمت انتهای اکس ال6 منظره ای شبیه به محصولات ولوو پیش روی مخاطب قرار می گیرد. چراغ ها الگوی متفاوتی دارند و بین آنها یک نوار کرومی در هماهنگی با آنچه که در گریل دیدیم، قرار دارد. بامپر عقب نیز کاملا حجیم است البته آنقدر خاص نیست که بگوئیم یک بامپر عضلانی زیبا دارد!

ظرفیت بار خودرو با سه ردیف صندلی(در حالت باز) برابر 209 لیتر است که این میزان با خواباندن صندلی های ردیف 2 و 3 به 692 لیتر افزایش می یابد.

کابین و امکانات هوشمند

برای یک خودرو در گروه قیمتی اقتصادی نباید انتظار یک کابین لوکس را داشت اما سوزوکی از مواد قابل قبولی در این بخش استفاده کرده تا یک کابین ساده و کاربردی شکل بگیرد.

پیش از معرفی امکانات اکس ال6 در این بخش باید به این نکته اشاره کرد که محصول مذکور در 4 تریم مختلف ارائه می شود که عبارتند از:

زِتا ام تی با قیمت 13800 دلار

آلفا ام تی 14600 دلار

زتا اِی تی 15350 دلار

آلفا اِی تی 16150 دلار

باتوجه به تریم های نامبرده امکاناتی که بدان ها اشاره خواهد شد برای برخی تریم ها به عنوان آپشن مطرح شده و موجب افزایش قیمت می شود: نمایشگر 7 اینچی لمسی با پشتیبانی از اندروید اوتو و اپل کارپلی، بلوتوث، نمایشگر دنده عقب، سیستم تهویه هوشمند، خروجی AC انتهای کنسول میانی، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، نگهدارنده 2 فنجان نوشیدنی به همراه خنک کننده آن، نور بالای اتوماتیک، کروز کنترل، دستیار حرکت در سربالایی، دو کیسه ایمنی هوا برای ردیف جلو، ترمز ای بی اس و ایی بی دی، سنسورهای پارک عقب، هشدار سرعت بالا و هشدار باز ماندن کمربند راننده.

 

پیشرانه

در ماروتی اکس ال6 از موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی(K15) استفاده شده است. البته این تپنده یک نمونه هیبرید ملایم است زیرا یک موتور الکتریکی هوشمند با باتری لیتیوم یون در هماهنگی با پیشرانه اصلی فعالیت دارد.

موتور K15

خروجی موتور بنزینی و الکتریکی مجموعا 105 اسب بخار است. گشتاور این مجموعه نیز برابر با 138 نیوتن متر اعلام شده است. اکس ال6 باتوجه به تریم دارای دو نوع جعبه دنده است که یکی 5 سرعته دستی و دیگری 4 سرعته اتوماتیک خواهد بود.

کارشناسان در تست های جاده ای از عملکرد مناسب سیستم تعلیق فرمان پذیری دقیق این خودرو می گویند که حتی در مسیرهای ناهموار نیز ناراحتی خاصی را متوجه سرنشینان نمی کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کراس کراس اوور خودرو عصرایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۶۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر | خودروی برقی شیائومی امروز رونمایی می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، این شرکت که سومین تولیدکننده بزرگ گوشی هوشمند در جهان است، تاکنون تنها گفته که قیمت خودروی آن کمتر از ۵۰۰,۰۰۰ یوان (۶۹,۱۷۰.۶۴ دلار) خواهد بود. مدل‌هایی که روز دوشنبه در بیش از ۷۰ فروشگاه در سراسر چین رونمایی شد، با مدل‌های اسپورت پورشه تایکان و پانامرا مقایسه شده‌اند.

این رونمایی یک آرزوی مدیرعامل و بنیان‌گذار شیائومی، لی جون را برآورده می‌کند که در سال ۲۰۲۱ ورود شرکت به صنعت EV را اعلام کرد. او قول داد که ۱۰ میلیارد دلار در بخش خودروی شیائومی سرمایه‌گذاری کند و آن را «آخرین پروژه بزرگ کارآفرینی» عمر خود توصیف کرد.

از آن زمان، به‌روزرسانی‌ها در مورد این پروژه، از همکاری تولید آن با شرکت خودروسازی دولتی BAIC گرفته تا نمایش دسامبر سدان SU۷ - کوتاه شده برای Speed Ultra ۷ - در چین با استقبال زیادی روبرو شده‌اند.

تحلیلگران در مورد موفقیت پروژه خودروی شیائومی اختلاف نظر دارند. برخی می‌گویند این کار امتداد طبیعی برای شیائومی است - که پلوپزها، تصفیه‌کننده‌های هوا و دیگر محصولات الکترونیکی آن در خانه‌های چینی همه‌گیر است - و به آن امکان می‌دهد تجربه دیجیتالی یکپارچه‌تری را به کاربران خود ارائه دهد و داده‌های بیشتری جمع‌آوری کند.

بیشتر بخوانید:

تصاویر | خودروی کیا K4 هشتم فروردین عرضه می‌شود

بیل روسو، مدیرعامل شرکت مشاوره‌ای Automobility مستقر در شانگهای می‌گوید: در بازار خودروی متمرکز بر دیجیتال چین، هیچ شرکتی بهتر از شرکت‌های دستگاه‌های موبایل در درک اینکه چگونه از صفحه‌نمایش‌ها درآمدزایی کنند، وجود ندارد.

اما، در انحراف از تصویر شرکت به عنوان یک برند مقرون به صرفه، لی گفته است که SU۷ "کمی گران" خواهد بود.

برخی از تحلیلگران تخمین زده‌اند که قیمت خودرو بین ۲۰۰,۰۰۰ تا ۳۰۰,۰۰۰ یوان (۲۷,۶۶۸.۲۶ تا ۴۱,۵۰۲.۳۹ دلار) یا بالاتر خواهد بود.

کد خبر 840981 برچسب‌ها شرکت شیائومی خودرو - جهانی باتری خودروی برقی چین خودرو

دیگر خبرها

  • ورود شیائومی به بازار پررقابت خودرو
  • روش‌های راه اندازی خودرو در دمای انجماد
  • آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو
  • تصاویر | خودروی برقی شیائومی امروز رونمایی می‌شود
  • از خرید پرسپولیس استقبال نمی‌کنیم!
  • تغییر مسیر اچ‌سی‌کراس راننده پراید را به کام مرگ کشاند
  • چگونه خودروی خود را برای فروش آماده کنیم؟
  • مقایسه جدیدترین شاسی بلند لکسس با سگ! (فیلم)
  • ایجاد فضای رقابتی و تنظیم‌گری در صنعت خودرو با تسهیل در واردات
  • پشت فرمان بنز یک میلیون دلاری در ایران