Web Analytics Made Easy - Statcounter

 در بیانیه شرکت فیسبوک آمده این شرکت امروز «چهار شبکه مجزا شامل حساب‌های کاربری، صفحه و گروه» را به دلیل «رفتارهای غیراصیل» در فیسبوک و اینستاگرام حذف کرده است.

فیسبوک مدعی شده مبدا فعالیت سه شبکه در ایران بوده و آنها اقدام به انتشار اطلاعاتی برای مناطق مختلف دنیا اعم از آمریکا، آفریقای شمالی و آمریکای لاتین کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این بیانیه حاکی است این شرکت مجموعاً ۱۳۵ حساب کاربری، ۲۶ صفحه و ۴ گروه در فیسبوک و ۲۱ حساب کاربری در اینستاگرام را با ادعای ارتباط با ایران حذف کرده است. 

این شرکت همچنین گفته ۵۰ حساب کاربری در اینستاگرام و یک حساب کاربری در فیسبوک که مبدأ فعالیت آن روسیه بوده و مخاطب هدف آنها جامعه آمریکا بوده را نیز حذف کرده است.  

سال گذشته نشریه آمریکایی «اینترسپت» در گزارشی نوشت که فیسبوک برای حذف صفحات و مطالب برخی از فعالان  به دستور دولت آمریکا و مقام‌های رژیم صهیونیستی عمل می‌کند. 

ماه مارس سال گذشته (اسفند) نیز ده‌ها فعال رسانه فلسطینی در اعتراض به مسدود شدن حساب کاربران فسلطینی در فیسبوک در مقابل دفتر سازمان ملل در غزه تجمع کرده و با انتقاد از این اقدام، آن‌را نقض آشکار حق آزادی بیان و عقیده برشمردند.

 «سلاما معروف» سخنگوی جنبش مقاومت حماس نیز در آن برهه اظهار داشت: «فیسبوک سال گذشته به بهانه‌های ساختگی حدود ۲۰۰ حساب فلسطینیان را مسدود کرده است و از سال ۲۰۱۸ به این طرف نیز حساب ۱۰۰ کاربر دیگر را بست. »

وی افزود که حدود ۲۰ درصد از حساب‌های فیسبوک متعلق به اسرائیل بدون این‌که با تهدید بسته شدن مواجه شوند به طور آشکاری برانگیخته شدن خشم علیه فلسطینی‌ها را موجب می‌شوند.

«مرکز رسانه‌های اجتماعی عرب» نیز در ماه آوریل سال گذشته (فروردین ۱۳۹۷) در گزارشی اعلام کرد که یگان سایبری رژیم اسرائیل به طور رسمی اعلام کرده که فیسبوک در سال ۲۰۱۷ با  ۸۵ درصد از تقاضاهای تل آویو جهت حذف محتویات ، حساب‌ها و صفحه‌های کاربران فلسطینی موافقت کرد.

فیسبوک در ماه‌های گذشته در چندین وهله برخی اتهامات اثبات‌نشده صفحات متعلق به کاربران ایرانی که تنها به حمایت از توافق هسته‌ای ایران و علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی پرداخته‌اند را حذف کرده است.

2323 کد خبر 1313011

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: روسیه فیس بوک باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال سوریه ایالات متحده آمریکا ترکیه کردهای سوریه خودرو محمدجواد ظریف خودروسازان استان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۶۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

به گزارش ایلنا؛ بایدن با تکرار برخی ادعاها افزود: «این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع ایران و برنامه موشکی و پهپادی ایران را که امکان این حمله گستاخانه را فراهم کردند، هدف قرار می‌دهند. همان‌طور که صبح روز پس از حمله با دیگر رهبران گروه هفت گفتگو کردم، متعهد به تشدید جمعی فشار اقتصادی علیه ایران هستیم و متحدان ما نیز تحریم‌ها و تدابیر مضاعفی را اتخاذ کرده‌اند یا خواهند کرد تا برنامه‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده ایران را محدود کنند».

بایدن افزود: «بعد از روی کار آمدن دولت من، آمریکا بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد را تحریم کرده است از جمله ایران و گروه‌های نیابتی این کشور، حماس، حزب الله، حوثی‌ها و کتائب حزب الله. من تیم خود، از جمله وزارت خزانه‌داری را موظف کرده‌ام تا همچنان به اعمال تحریم‌هایی که صنایع نظامی ایران را بیش از پیش تضعیف می‌کند، ادامه دهند».

در ادامه آمده است: «بگذارید برای همه کسانی که به فراهم کردن زمینه حملات ایران کمک کرده یا از آن حمایت می‌کنند، روشن کنیم: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است. ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم و در انجام تمام اقدام‌های لازم برای پاسخگو کردن شما تردید نخواهیم کرد».

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • قمی: سرمایه زوال ناپذیر هنر انقلاب، خون صدها هنرمند شریف است
  • صدها نفر پس از فوران‌های آتشفشانی در اندونزی از منطقه تخلیه شدند
  • ارسال پول به چین چگونه است ؟
  • مردم آمریکا در حمایت از غزه ورودی فرودگاه شیکاگو را مسدود کردند+ فیلم
  • سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است
  • پرتغال سفیر ایران را احضار کرد
  • گفتگوی وزرای خارجه ایران و روسیه درباره یک تبعه روس
  • به پیام‌های درخواست‌ ارسال اطلاعات اعتنا نکنید
  • هشدار شبکه شاد به کاربران: به پیام‌های درخواست ارسال اطلاعات اعتنا نکنید