Web Analytics Made Easy - Statcounter

 در بیانیه شرکت فیسبوک آمده این شرکت امروز «چهار شبکه مجزا شامل حساب‌های کاربری، صفحه و گروه» را به دلیل «رفتارهای غیراصیل» در فیسبوک و اینستاگرام حذف کرده است.

فیسبوک مدعی شده مبدا فعالیت سه شبکه در ایران بوده و آنها اقدام به انتشار اطلاعاتی برای مناطق مختلف دنیا اعم از آمریکا، آفریقای شمالی و آمریکای لاتین کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این بیانیه حاکی است این شرکت مجموعاً ۱۳۵ حساب کاربری، ۲۶ صفحه و ۴ گروه در فیسبوک و ۲۱ حساب کاربری در اینستاگرام را با ادعای ارتباط با ایران حذف کرده است. 

این شرکت همچنین گفته ۵۰ حساب کاربری در اینستاگرام و یک حساب کاربری در فیسبوک که مبدأ فعالیت آن روسیه بوده و مخاطب هدف آنها جامعه آمریکا بوده را نیز حذف کرده است.  

سال گذشته نشریه آمریکایی «اینترسپت» در گزارشی نوشت که فیسبوک برای حذف صفحات و مطالب برخی از فعالان  به دستور دولت آمریکا و مقام‌های رژیم صهیونیستی عمل می‌کند. 

ماه مارس سال گذشته (اسفند) نیز ده‌ها فعال رسانه فلسطینی در اعتراض به مسدود شدن حساب کاربران فسلطینی در فیسبوک در مقابل دفتر سازمان ملل در غزه تجمع کرده و با انتقاد از این اقدام، آن‌را نقض آشکار حق آزادی بیان و عقیده برشمردند.

 «سلاما معروف» سخنگوی جنبش مقاومت حماس نیز در آن برهه اظهار داشت: «فیسبوک سال گذشته به بهانه‌های ساختگی حدود ۲۰۰ حساب فلسطینیان را مسدود کرده است و از سال ۲۰۱۸ به این طرف نیز حساب ۱۰۰ کاربر دیگر را بست. »

وی افزود که حدود ۲۰ درصد از حساب‌های فیسبوک متعلق به اسرائیل بدون این‌که با تهدید بسته شدن مواجه شوند به طور آشکاری برانگیخته شدن خشم علیه فلسطینی‌ها را موجب می‌شوند.

«مرکز رسانه‌های اجتماعی عرب» نیز در ماه آوریل سال گذشته (فروردین ۱۳۹۷) در گزارشی اعلام کرد که یگان سایبری رژیم اسرائیل به طور رسمی اعلام کرده که فیسبوک در سال ۲۰۱۷ با  ۸۵ درصد از تقاضاهای تل آویو جهت حذف محتویات ، حساب‌ها و صفحه‌های کاربران فلسطینی موافقت کرد.

فیسبوک در ماه‌های گذشته در چندین وهله برخی اتهامات اثبات‌نشده صفحات متعلق به کاربران ایرانی که تنها به حمایت از توافق هسته‌ای ایران و علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی پرداخته‌اند را حذف کرده است.

2323 کد خبر 1313011

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: روسیه فیس بوک باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال سوریه ایالات متحده آمریکا ترکیه کردهای سوریه خودرو محمدجواد ظریف خودروسازان استان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۶۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌ ۱۳۷ میلیارد تومانی مردم ایران به غزه

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از کمک ۱۳۷ میلیارد تومانی مردم ایران به مردم مظلوم غزه با گذشت بیش از پنج ماه از آغاز پویش بشردوستی هلال احمر خبر داد.

به گزارش ایسنا، وحید سلیمی دراین‌باره گفت: گفت: پس از گذشت ۱۵۸ روز از آغاز پویش بشردوستی جمعیت هلال‌احمر برای کمک به مردم مظلوم غزه در تاریخ ۱۷ مهرماه و با احتساب مبالغ جمع‌آوری شده از آن تاریخ تا ۲۵ اسفند ماه سال‌جاری، میزان کمک های نقدی هموطنان ایرانی به مردم مظلوم غزه به عدد ۱۳۷ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: این کمک ها به صورت کارت به کارت، واریز به شماره حساب و یا شماره گیری کد دستوری نزد بانک‌های ملی، مرکزی و ملت جمع‌آوری شده است.

سلیمی‌گفت: پویش بشردوستی با هدف جمع‌آوری کمک‌های نقدی به نفع مردم مظلوم غزه از طریق اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر نزد بانک‌های مرکزی، ملت و ملی از ۱۷ مهرماه آغاز شده و به عنوان یکی از طرح های نوروز امسال سازمان داوطلبان، همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر درباره نحوه جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم ایران به مردم مظلوم غزه نیز گفت: هموطنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود به مردم  غزه را به شماره حساب ۹۹۹۹۹ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹ نزد بانک ملی و یا به شماره حساب ۴۱۰۱۰۳۴۷۴۱۹۹۹۹۹۸ و شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۸۷۵۸۳۳۶  نزد بانک مرکزی و یا از طریق شماره گیری کد دستوری #۵*۱۱۲* واریز کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهلت ۱۰ روزه برای رویت اوراق مالیاتی
  • آمریکایی‌ها عاشق این مهاجم ایرانی (عکس)
  • کمک‌ ۱۳۷ میلیارد تومانی مردم ایران به غزه
  • سقوط بهمن در اورامان ؛ چند ساعت مسیر مسدود شد (فیلم)
  • بیانیه جدید «گروه۷» علیه ایران
  • کلاهبرداری با ترفند پرداخت عیدانه ریاست جمهوری / مسدود شدن ۴۱۰ حساب بانکی از مجرمان سایبری
  • بیانیه جدید گروه «۷» علیه ایران
  • حساب‌های هیات وزنه‌برداری کرمانشاه مسدود شد
  • به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی حلبچه؛ جنایت فراموش نشدنی
  • تحریم‌های جدید آمریکا در ارتباط با ایران