Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-19@06:28:46 GMT

تاکید سعد الحریری بر ضرورت حفظ جان تظاهرات‌کنندگان

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۶۴۲۳

به گزارش فارس، «ابراهیم الموسوی»، عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان اصلاحات اقتصادی تصویب شده در جلسه امروز هیئت دولت لبنان را گامی مهمی در مسیر درست توصیف کرد.

الموسوی در گفت‌وگو با وبگاه خبری العهد گفت: با توجه به وضعیت فعلی و پیچیدگی امور و ماهیت نظام طائفه‌ای در لبنان طرح اقتصادی دولت لبنان گامی قابل قبول و معقول است به گونه‌ای که در آن مفادی آمده که در تاریخ لبنان بی‌سابقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره بند مربوط به عفو عمومی و اظهارات امروز الحریری درباره اینکه  پیش‌نویس قانون عفو عمومی تا پایان سال جاری میلادی تصویب می‌شود گفت: حزب الله اولین گروهی بود که خواهان گنجاندن این بند در طرح اقتصادی دولت بود زیرا این امر به نتایج مثبتی منجر می‌شود که امیدواریم نوعی ثبات و آرامش روانی در جامعه ایجاد کند.

«محمد فنیش» وزیر ورزش و جوانان لبنان هم با اشاره به اینکه اتفاق امروز در کابینه بدون یک حرکت مردمی اتفاق نمی‌افتاد، افزود: ثمره اعتراضات حذف مالیات بر مردم بود و بودجه هم اگر تصویب شود یک بودجه نمونه است که از لحاظ اقتصادی به نفع شهروندان است زیرا مالیات‌های جدید برای مردم وضع نشده است.

از سوی دیگر «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان امشب در تماس با «سرتیپ جوزف عون» فرمانده ارتش لبنان با وی به بررسی تحولات امنیتی لبنان در سایه ادامه اعتراضات مردمی پرداخت.

به نوشته وبگاه خبری مستقبل، الحریری در این تماس بر ضرورت حفاظت از جان تظاهرات‌کنندگان و جلوگیری از آسیب دیدن آنها تاکید کرد و گفت: باید خیابان‌ها باز شود تا آزادی تردد شهروندان در همه مناطق و ارائه خدمات درمانی و معیشتی مردم فراهم شود.

شبکه تلویزیونی ام تی وی لبنان هم خبر داد موتورسیکلت‌های حامل پرچم‌های جنبش امل و حزب الله به سمت مرکز بیروت حرکت کردند.

یک مقام نظامی لبنان گفت، ارتش لبنان به منظور حفاظت از تظاهرات‌کنندگان در مسیرها مستقر است و هیچ مشکلی میان هواداران جنبش‌های امل و حزب الله با تظاهرات‌کنندگان وجود ندارد.

بری: عده‌ای با حمایت خارجی علیه وحدت لبنان هستند

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان هم در واکنش به برخی انتقادها از وی درباره حمایت از دولت الحریری در اظهاراتی خبری گفت: جرم من این است که حامی وحدت لبنان و حفظ این کشور هستم آنهایی که هجمه‌ها را راه انداخته‌اند از داخل و خارج برای این کار حمایت مالی شده‌اند، اما من تا آخرین روز از عمرم به حمایت و محافظت از لبنان ادامه می‌دهم.

حزب الاتحاد لبنان هم امشب با صدور بیانیه‌ای اصلاحات مصوب هیئت دولت لبنان را گامی مهم توصیف کرد که لازمه آن است که با اقدامات اجرایی و اجرای احکام تکمیل شوند تا در پاسخ به مطالبات مردمی و اصلی ترین نقطه ورود به اصلاحات مهم سیاسی و اقتصادی باشد.

این حزب اصلاحات دولت لبنان را یکی از اهداف جنبش تاریخی مردم لبنان برای بهبود معیشت مردم، مبارزه با فساد بازگرداندن پول‌های غارت شده و حفظ منابع مالی دولت از اتلاف و ضرر و اعمال مالیات بر بانک‌ها توصیف کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۶۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتحبان مجلس دوازدهم با رئیسی دیدار می‌کنند

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس گفت: تشکیل جلسات مشترک تا قبل از آغاز رسمی مجلس دوازدهم، می‌تواند در آشنا ساختن بیشتر نمایندگان با عملکرد دولت مردمی و وضعیت کشور کمک کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سید محمد حسینی معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس در مراسم ضیافت افطار وزارت امور اقتصادی و دارایی با جمعی از منتخبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک به منتخبان ملت، با اشاره به مکاتبات و نیز دیدارهای جداگانه با شماری از منتخبان مجلس و نیز دعوت از آنان برای حضور در دیدار نوروزی رئیس جمهور در روز پنجم فروردین گفت: دولت سیزدهم دولت ولایی است و بر اساس توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب بر لزوم همدلی و هم افزایی بین دولت و مجلس  و تعامل سازنده برای خدمت به مردم و پیشرفت کشور، تاکید دارد.

گزارش تسنیم از ترکیب نمایندگان مجلس دوازدهم/ تاکنون بیش از 55درصد نمایندگان تغییر کردندوی با اعلام آمادگی وزارتخانه‌های مختلف برای تشکیل جلسات کارشناسی و تخصصی با منتخبان مجلس دوازدهم گفت: تشکیل جلسات مشترک تا قبل از آغاز رسمی مجلس دوازدهم، می‌تواند در آشنا ساختن بیشتر نمایندگان با عملکرد دولت مردمی و وضعیت کشور کمک کند و در اظهار نظر دقیق آنان پیرامون مسائل کشور، ارائه پیشنهادات و راهکارهای عملی در بهبود امور موثر باشد.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس با اشاره به توقعات و انتظارات مردم از نمایندگان تصریح کرد: مجموعه دولت در مسیر دشوار خدمت رسانی و پاسخگویی به انبوه مطالبات، خود را مکلف می‌داند که نهایت همکاری را با نمایندگان مجلس داشته باشد، ضمن اینکه معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها نیز خود را مکلف می‌دانند که در ارتباط مداوم با نمایندگان بوده و درخواست‌های آنان را که در واقع مطالبات مردمی است، پیگیری کنند و بی تردید هرگونه پیشنهاد، انتقاد، ایراد و اشکال مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد.

حسینی خاطرنشان کرد: در بخش تقنین و نظارت نیز این آمادگی وجود دارد که پاسخگوی تذکرات و سوالها باشیم و در همکاری با نمایندگان، لوایح و طرحهای اولویت‌دار را به قانون جامع و متقن تبدیل کنیم.

وی گفت: اگرچه در ایران هم مثل غالب کشورها قائل به تفکیک قوا هستیم و هر قوه اختیارات و وظایف خاص خود را دارد ولی بدون همکاری نمی توان کارهای اساسی را به نتیجه رساند و البته مردم هم تفاوتی بین مسئولان قائل نیستند و همه را به عنوان  حاکمیت می شناسند، واگر با مشکلاتی مواجه شوند همه را  مسئول می‌دانند، لذا انتظار داریم نمایندگان از  هر طیف فکری و گرایش سیاسی در مسیر خدمت به مردم همدل و همراه با مسئولان اجرایی بکوشند تا برنامه ها  عملیاتی شود و شرایط به نفع مردم متحول شود و خلاصه  دست در دست هم دهیم تا کاری کارستان صورت گیرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس با اشاره به لزوم اشراف و آشنایی هر چه بیشتر منتخبان مردم با مباحث مختلف اداره امور کشور و ترجیح مصالح ملی بر منافع فردی و گروهی، اظهار داشت: متاسفانه در ادوار مجلس بعضی اظهار نظرهای غیر دقیق و نسنجیده سبب سوء استفاده معاندان و رسانه‌های بیگانه علیه نظام شده است بنابر این باید توجه داشت که منتخب مردم، دیگر صرفا یک فعال سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای یا مدیر اجرایی عادی نیست، بلکه نماینده ملت و جزئی از حاکمیت است که هر موضع‌گیری او زیر ذره‌بین است و مورد بررسی دقیق از سوی بدخواهان قرار می گیرد تا به نحوی بتوانند از آن علیه نظام اسلامی و ملت ایران بهره‌برداری کنند.

حسینی در ادامه گفت: این آمادگی در وزارت‌ خانه‌ها وجود دارد تا در جلسات مختلف، داده‌ها و اطلاعات لازم را در اختیار منتخبان مردم قرار دهند تا بر مبنای واقعیات کشور و اقدامات انجام شده و در حال انجام، راهکار ارائه دهند و اظهارنظر نمایند و با معرفت نسبت به نقاط قوت و ضعف مجالس گذشته و نمایندگان سابق، مجلس دوازدهم را به جایگاهی برتر از مجالس قبل ارتقاء بخشند و خود در سیمای نماینده تراز انقلاب اسلامی ظاهر شوند.

در این جلسه خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاونان وی گزارشی از آخرین وضعیت اقتصادی کشور و سیاست‌ های اقتصادی دولت ارائه کردند و چند نفر از منتخبان مجلس دوازدهم در سخنانی دیدگاه‌ها، پیشنهادات و سوالات خود پیرامون مباحث اقتصادی کشور را مطرح کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت تقویت همسبتگی بین جهان اسلام برای مقابله با اسلام هراسی
  • منتخبان مجلس دوازدهم با رئیسی دیدار می‌کنند
  • منتحبان مجلس دوازدهم با رئیسی دیدار می‌کنند
  • اقدامات دستگاه‌های اجرایی به اطلاع مردم رسانده شود
  • خدمات ارائه شده در کشور به خوبی اطلاع‌رسانی نمی‌شود
  • خدمات نظام به خوبی اطلاع‌رسانی نمی‌شود
  • پاشیدن فاضلاب برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در تل آویو
  • استاندار مرکزی: بزرگترین پروژه دولت، ترمیم اعتماد و امید مردم است
  • تظاهرات مشترک حامیان فلسطین و مخالفان نژادپرستی در انگلیس
  • دیدار مسئولین با مردم غرب استان برگزار شد