Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که موضوع استیضاحش روز به روز در محافل سیاسی این کشور داغ‌تر می‌شود، از هم حزبی‌های جمهوری خواه خود خواست تا موضع سرسختانه تری در مقابل دموکرات‌ها اتخاذ کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا در جلسه امروز کابینه ضمن ستایش از اتحاد دموکرات ها، از حزب جمهوری خواه برای متحد نبودن با همدیگر انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ درباره دموکرات‌ها گفت آن‌ها دو چیز دارند: آن‌ها شرور هستند و با هم متحدند. آن‌ها میت رامنی را در بین خود ندارند و آن‌ها افرادی اینچنینی ندارند.

ترامپ گفت جمهوری خواهان باید سرسختانه‌تر بوده و با دموکرات‌ها بر سر استیضاح او بجنگند. رئیس‌جمهور آمریکا گفت به نظر من دموکرات‌ها سیاستمداران شیطانی با سیاست شیطانی هستند.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است روز دوشنبه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان با انتشار گزاره برگی به تشریح دلایل خود برای استیضاح ترامپ پرداخت. همچنین در این گزاره برگ به اقدامات ترامپ در تماس جنجالی او با رئیس‌جمهور اوکراین اشاره شده است.

چندی پیش، دو افشاگر ناشناس نهاد اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند ترامپ در چندین تماس تلفنی با ولادیمیر زلنسکی خواستار تسریع تحقیقات درباره فساد مالی پسر جو بایدن شده است.

او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند و تحقیقات رسمی در این خصوص آغاز گردد.

دموکرات‌ها می‌کوشند به دلیل رسوایی ترامپ در موضوع اوکراین گیت، روند استیضاح وی را کلید بزنند. با این وجود، کاخ سفید اعلام کرد تا زمانی که استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان به طور رسمی به تصویب نرسیده است از همکاری با این پرونده خودداری خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا فساد مالی انتخابات کنگره آمریکا کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست کاخ سفید از کنگره برای پایان تحقیقات استیضاح بایدن

کاخ سفید در نامه‌ای به رئیس مجلس نمایندگان خواستار پایان تحقیقات رسمی کنگره درباره استیضاح جو بایدن شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کاخ سفید در نامه ای خطاب به مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان خواستار پایان تحقیقات رسمی کنگره درباره استیضاح جو بایدن شد.

ادوارد سیسکل مشاور کاخ سفید در این نامه به جانسون اظهار کرد پس از ماه ها تحقیقات درباره استیضاح رئیس جمهور بایدن، هیچ مدارک و شواهدی بدست نیامده که رئیس جمهور کار اشتباهی انجام داده است.

سیسکل که مسئول طرح ریزی و جمع آوری شهادت اعضای خانواده رئیس جمهور، دیگر افراد مرتبط و شاهدان دیگر در پرونده تحقیقات مربوط به استیضاح جو بایدن است در این نامه نوشت: این شهادت ها برخلاف ادعای جمهوری خواهان است که مدعی اند بایدن با نادرستی از فعالیت های تجاری اعضای خانواده سود برده است.

وی در این نامه به گزارش هایی اشاره کرد که نشان می داد قانون گذاران جمهوری خواه اذعان کردند که در این تحقیقات با شکست مواجه شده و هیچ جرم قابل استیضاحی یا جرایم خاصی را علیه بایدن نیافتند.

حدود سه ماه پیش مجلس نمایندگان آمریکا به آغاز تحقیقات درباره استیضاح جو بایدن، رئیس جمهور این کشور رای مثبت داد.

221 عضو مجلس نمایندگان آمریکا به قطعنامه‌ای که جمهوری خوهان معتقدند راه را برای طرح قانونی و جمع آوری مدارک و دلایل کافی در تحقیقات برای استیضاح بایدن هموار می‌کند، رای دادند و در مقابل 212 تن دیگر با آن مخالفت کردند.

جمهوری‌خواهان کنگره، جو بایدن و خانواده‌اش را به سوءاستفاده از تصمیمات سیاسی اتخاذ شده در زمان تصدی معاونت ریاست‌جمهوری در دوران باراک اوباما طی سال‌های 2009 تا 2017 متهم می‌کنند. اما بایدن تمام این اتهامات را رد می کند.

سیسکل در این نامه تصریح کرد من امروز برای شما این نامه را نوشتم زیرا روشن است که تحقیقات جمهوری خواهان برای استیضاح رئیس جمهور به پایان رسیده است. جمهوری خواهان کنگره باید در مورد موضوعات اقتصادی، امنیت ملی و دیگر اولویت های مهم از طرف مردم آمریکا همکاری کنند و با شیرین کاری های سیاسی مانند این کار، وقت تلف نکنند.

وی خاطرنشان کرد برای حدود یک سال جمهوری خواهان کنگره در تلاش برای یافتن چیزهایی هستند که به لحاظ سیاسی به رئیس جمهور آسیب برساند. و در عوض آنها به مدارکی دست یافتند که نشان داد رئیس جمهور هیچ کار نادرستی انجام نداده است.

در همین حال سخنگوی جانسون، بایدن را به دروغ گویی متهم کرد و گفت: این موضوع هیچ ارتباطی به کاخ سفید ندارد که درباره آنچه که در مورد این تحقیقات اتفاق می افتد، تصمیم گیری کند. کاخ سفید نمی تواند درباره چگونگی حل این موضوع تصمیم گیری کند و کنگره باید در این مورد تصمیم بگیرد.

جانسون پیشتر در یک کنفرانس خبری اظهار کرد کنگره اگر می خواهد مسئولیت قانونی خود را برای استیضاح رسمی جو بایدن در صحن مجلس انجام دهد، انتخاب دیگری ندارد. این اقدام در راس اختیارات قانونی ماست.

این در حالی است که سه کمیته مختلف از جمهوری خواهان کنگره ماه هاست که تحقیقات رسمی درباره جو بایدن و معاملات تجاری خانواده او را آغاز کرده‌اند. یافته های این سه کمیته کوین مک کارتی رئیس سابق مجلس نمایندگان را بر آن داشت تا در ماه سپتامبر سال 2023 آغاز تحقیقات رسمی در این باره را اعلام کند. اقدامی که مایک جانسون رئیس فعلی کنگره نیز از آن حمایت کرده است.  

پیشتر نیز ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا و یکی از نامزدهای جمهوری خواهان برای انتخابات 2024 که از ادامه رقابت ها کناره گیری کرد، از هم حزبی های خود در مجلس نمایندگان خواست تا به جای پرداختن به موضوع استیضاح جو بایدن، بر موضوعات مورد توجه و مهم برای رای دهندگان تمرکز کنند.

وی در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی گفت: در حالی که می داند خانواده بایدن «فاسد» هستند، و آغاز تحقیقات درباره این فساد منطقی و منصفانه است، اما تلاش‌ها در این باره راه به جایی نخواهد برد.

مجلس نمایندگان آمریکا رای به آغاز تحقیق درباره استیضاح بایدن دادرأی‌گیری برای آغاز روند استیضاح جو بایدن

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ برای اولین‌بار خواستار آتش‌بس در غزه شد
  • ترامپ از نتانیاهو خواست به جنگ غزه پایان دهد
  • گفت و شنود/ بند کفش!
  • بایدن: ترامپ خیلی پیر است و برای ریاست جمهوری صلاحیت ندارد
  • فیلم| ترامپ هشدار داد: پیروز نشوم، حمام خون به راه خواهد افتاد
  • بایدن سلامت روانی ترامپ را زیر سوال برد
  • ترامپ: برنده نشوم، حمام خون به‌ راه خواهد افتاد!
  • ترامپ: پیروز نشوم، حمام خون به راه خواهد افتاد
  • درخواست کاخ سفید از کنگره برای پایان تحقیقات استیضاح بایدن
  • مثلث فروپاشی دموکرات‌ها