Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، پرهام رضایی رئیس انجمن واردکنندگان مواد شیمیایی استان تهران در حاشیه نخستین جلسه این انجمن در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی مشکلات واردکنندگان مواد شیمیایی اظهار کرد: بر اساس فرایند فعلی، شرکت‌های بازرگانی که صرفاً واردات مواد شیمایی را انجام می‌دهند، دارای سقف واردات هستند به طوریکه میانگین واردات آن‌ها در سال‌های 95 و 96، به عنوان سقف واردات برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود و اگر شرکتی در این مدت، وارداتی نداشت، قادر به انجام هیچ وارداتی در این بخش نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن واردکنندگان مواد شیمیایی، افزود: این سقف واردات برای بازرگانان در این بخش در شرایطی است که تولیدکنندگان هیچ سقفی برای واردات مواد شیمیایی ندارند.

وی با اشاره به برخی اهداف در نظر گرفته شده برای انجمن واردکنندگان مواد شیمیایی، گفت: با توجه به اینکه در این حوزه چنین تشکلی وجود نداشته، واردکنندگان و حتی تولیدکنندگان در این بخش با مشکلاتی مواجه بودند به گونه‌ای که حتی طی سال گذشته، به اندازه 3 سال مصرف برخی مواد شیمیایی که اتفاقاً مشابه داخلی هم داشتند از چین وارد شد و قیمت آن‌ها نیز به گونه‌ای بود که تولیدکنندگان داخلی هم توان رقابت با این مواد را نداشتند.

رضایی ادامه داد: عدم وجود تشکلی مستقل در این بخش باعث شد تا تولید و بازرگانی در حوزه مواد شیمیایی با مشکلات متعددی مواجه شود و بر همین اساس، حل این مشکلات از مهمترین دلایل راه‌اندازی انجمن واردکنندگان مواد شیمیایی بود.

وی گفت: علاوه بر این موارد، با توجه به اینکه 60 درصد واردکنندگان مواد شیمایی کشور در استان تهران حضور دارند، در تلاشیم تا یک بانک اطلاعاتی جامع از واردکنندگان در این بخش ایجاد کنیم و بتوانیم با تقویت ارتباطات فعالان این حوزه، از مشکلات آن‌ها کاسته و زمینه هم‌افزایی را برای آن‌ها ایجاد کنیم.

به گزارش تسنیم، در این جلسه غلامحسین جمیلی خزانه‌دار و عضو هئیت رئیسه اتاق بازرگانی ایران نیز با استقبال از تشکیل انجمن واردکنندگان مواد شیمیایی گفت: حوزه فعالیت انجمن واردکنندگان مواد شیمایی، به قدری وسیع است که طیف بسیاری از کالاها را دربرمیگیرد و طبیعی است که گرد هم آمدن تولیدکنندگان و واردکنندگان مواد شیمیایی می‌تواند باعث ایجاد ثبات در بازار شود.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی به منظور پویایی واحدهای صنعتی تلاش می‌کند این زنجیره اثرگذار تقویت شود و گرچه در گذشته شاید توجه کمتری به این بخش شده بود ولی امیدواریم در دوره جدید این موضوع جبران شود.

به گفته عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران برخی گزارش های تایید نشده حاکی از آن است که 80 درصد تولید در کشور به واردات وابسته است و بخش زیادی از این وابستگی به مواد شیمیایی است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۶۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار اتوبوس بین شهری از طریق واردات و تولید داخل تامین‌ می‌ شود

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با اعلام رفع ۴۱۲ نقطه پرخطر جاده ای در سراسر کشور از برنامه دولت برای تامین ۵ هزار اتوبوس بین شهری برای سال آینده از طریق واردات و ظرفیت تولید داخل خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش امروز ۲۸ اسفند در خصوص جزئیات مصوبات نشست شورای عالی حمل و نقل، ایمنی و کاهش تلفات جاده ای که به ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، توضیح داد: پنجمین جلسه شورای عالی حمل و نقل و ایمنی کشور به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور وزرای مربوطه و سایر مسئولان دست اندرکار حوزه حمل و نقل برگزار و آخرین وضعیت جاده ها و اجرای طرح های نوروزی بخش های مختلف، بررسی شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ هزار نفر در شبکه حمل و نقل کشور فعال هستند، افزود: در طرح نوروزی به غیر از حوزه های حمل و نقلی وزارت راه و شهرسازی، اورژانس، هلال احمر و پلیس راهور نیز مشغول خدمت رسانی به مسافران ایام نوروز هستند که گزارشی از این حوزه ها در جلسه ارائه شد.

به گفته بذرپاش، سوانح جاده ای در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، بررسی دیگر مولفه های حمل و نقلی، عملکرد استان ها در کاهش تلفات جاده ای و همچنین آماری از بیشترین تلفات در جاده های استان های سراسر کشور در نشست شورای عالی حمل و نقل و ایمنی کشور بررسی شد.

وی در خصوص تصمیمات گرفته شده در این جلسه گفت: دو راهبرد در دستور کار شورای عالی حمل و نقل ایمنی و کاهش تلفات جاده ای است که شامل راهبرد ایمنی و راهبرد آسایش و آرامش مسافران است. در بخش ایمنی رفع نقاط پر حادثه در دستور کار بود. در ابتدای سال جاری که جلسه شورای عالی برگزار شد مقرر شد تا ۸۷۸ نقطه در توافق بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با پلیس راهور فراجا رفع خطر شود که تعداد قابل توجهی از آن ها برطرف شده و باقی نقاط نیز سال آینده برطرف می شود.

ناوگان عمومی بین شهری در سال آینده توسعه می یابد

عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: در حوزه ایمنی، برنامه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را در برنامه داریم.

بذرپاش با اشاره به اینکه در بخش اتوبوس کمبودهایی وجود دارد، توضیح داد: کارگروهی به دستور معاون اول رئیس جمهور تشکیل و توافق شد تا در سال آینده هر آنچه که در توان داریم از ظرفیت داخل و همچنین از طریق واردات برای تأمین اتوبوس بین شهری استفاده شود.

۵ هزار دستگاه اتوبوس بین شهری برای سال جدید تأمین می شود

وی تأکید کرد: در این جلسه تأکید شد تا ارز واردات اتوبوس را بانک مرکزی تخصیص دهد و مقرر شد تا با مساعدت بانک مرکزی این کار انجام شود و شبکه بانکی برای تسهیل در این بخش به کمک بیاید. هدف گذاری برای تأمین اتوبوس بین شهری برای سال آینده معادل ۵ هزار دستگاه است.

بذرپاش با یادآوری اینکه امسال و سال گذشته تامین کشنده ها رشد خوبی داشت، گفت: در سال جاری و سال گذشته رقم کشنده ها در حوزه ناوگان تجاری به رقم مناسبی رسید و در برنامه است تا تامین اتوبوس ها نیز سال آینده انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با موافقت معاون اول رئیس جمهور مقرر شده است تا برای تأمین اتوبوس در سال آینده بیمه ها سرمایه گذاری کنند و بیمه خسارت بدنه برای تأمین مالی در سایر بخش ها فعالیت داشته باشد تا سال آینده سفرهای ایمن تر و با سوانح کمتر داشته باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تامین ۵هزار اتوبوس بین شهری از طریق واردات و تولید داخل
  • ۵۰۰۰ اتوبوس بین شهری از طریق واردات و تولید داخل تامین‌ می‌شود
  • ۵ هزار اتوبوس بین شهری از طریق واردات و تولید داخل تامین‌ می‌ شود
  • ۵ هزار اتوبوس بین شهری از طریق واردات و تولید داخل تامین می‌شود
  • افزایش تولید داخلی و کاهش واردات غلات از بندر امام خمینی
  • ۱۷ نکته درباره صرفه‌جویی آب
  • توسعه ناوگان سیاست اصلی است/ اگر تولید داخل نبود، باید از ظرفیت واردات استفاده شود
  • مصرف عطرهای ترکیبی چه خطراتی را برای سلامتی به همراه دارد؟
  • مصرف عطرهای ترکیبی چه خطراتی برای سلامتی به همراه دارد؟
  • اظهار نظر عجیب انجمن واردکنندگان تلفن همراه در مورد رجیستری آیفون‌های ممنوعه