Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت دریا در هرمزگان، بر ضرورت توجه به ورزش های آبی در استان تاکید کرد و گفت: صنایع باید برای جبران عقب ماندگی ها به کمک ورزش بیایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین « محمد عبادی » در دیدار با مدیرکل و کارکنان ورزش و جوانان استان هرمزگان ضمن تبریک هفته تربیت بدنی، اظهار کرد: شکی نیست که ورزش، یک مسئله تفننی نیست، ورزش نباید در جامعه ما تبدیل به یک سرگرمی باشد زیرا ماهیت ورزش این چنین نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی از انسان سازی به عنوان پایه و اساس ورزش یاد کرد و با استناد به روایتی از پیامبر اسلام(ص) که فرموند» عقل سالم، در بدن سالم است، افزود: این توصیه رسول خدا بیانگر آن است که رابطه تنگاتنگی بین حوزه فیزیک و متافیزیک وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به توصیه بزرگان در طول تاریخ مبنی بر اینکه اهتمام ویژه به ورزش در بین کودکان و نوجوانان، عنوان کرد: این گونه توصیه ها نشان می دهد که پرداختن به ورزش، یک موضوع ساده ای نیست.

 

وی با ذکر این نکته که امروز ورزش بخشی از حقیقت جامعه است، گفت: ورزش بخش جدایی ناپذیری است که بزرگان ما نیز همواره به پرداختن به توصیه‌ کردهاند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی همچنین به ذکر خاطره ای از دوران تحصیل در حوزه علمیه پرداخت و خاطرنشان کرد: آیت الله مشکینی(رحمت الله علیه) در درس اخلاق در حوزه علمیه قم همواره بر توجه طلاب به ورزش تاکید داشتند و می فرمودند:« اگر می خواهید در آینده خدمتگزار اسلام و مسلمین باشید باید در کنار کسب علم و دانش به جسم خویش نیز توجه داشته باشید.»

 

 

وی با اذعان به اینکه حتی کسانی که در حوزه معنویت گرایی نیز کار می کنند باید جسم خود را تقویت کنید، افزود: ورزش یک حقیقت جدا ناپذیر در زندگی انسان هاست.

 

امام جمعه بندرعباس با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری نیز در دیدار با جوانان، آنان را به تحصیل، تهذیب و ورزش توصیه فرمودند، بیان کرد: معظم له، در کنار علم  وتهذیب نفس، ورزش را قرار می دهد و این بیانگر جایگاه ورزش است.

 

وی در ادامه به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب از جوانان به عنوان محورنام برده اند و از این رو باید تمام برنامه ریزی های برای آینده انقلاب و نظام در راستای تربیت نسل جوان باشد.

 

عبادی افزود: رهبری در این بیانیه توصیه می فرمایند که باید به دنبال یک دولت مکتبی جوان باشیم، زیرا هم اکنون زمان آن فرا رسیده است که جوانان بیایند و مسئولیت را در دست بگیرند؛ همان طور که جوان ها در اول انقلاب، جنگ را اداره کردند.

 

وی با تاکید بر اینکه ما باید امروز بر روی نسل جوان سرمایه گذاری کنیم، اظهار کرد: اگر جوانان در حوزه های مدیریت، علم و دانش، مسائل فرهنگی و اجتماعی و ... به میدان بیایند، بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع شود.

 

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان ضمن قدردانی از اقدامات فاخر صورت گرفته در حوزه ورزش استان، گفت: دستگاه های مختلفی طی سال های اخیر در عرصه ورزش هرمزگان ورود کرده اند که از آن جمله می توان از تلاش های خیلی خوب شهرداری بندرعباس به عنوان نمونه ای موفق یاد کرد.

 

وی بر نیازسنجی و اولویت بندی در حوزه ورزش استان هرمزگان تاکید کرد و افزود: ابتدا باید بررسی شود که جوانان ما در چه رشته هایی استعداد دارند و سپس اولویت سرمایه گذاری باید در حوزه های که افراد مستعد وجود داشته باشد صورت گیرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به مرز هزار و 400 کیلومتری ساحل دریا در هرمزگان، بر فراهم ساختن زمینه برای توسعه ورزش های آبی در استان تاکید کرد و گفت: هرمزگان در زمینه توسعه ورزش های آبی نیاز به سرمایه گذاری دارد.

 

وی یکی از راه های جذب گردشگر را توسعه ورزش های آبی دانست و تاکید کرد: باید از ورزش های همگانی آبی در هرمزگان حمایت شود.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تاکید بر اینکه ورزش باستانی باید در همه شهرستان های این استان راه اندازی شود، افزود:  هرمزگان در زمینه ورزش های باستانی نیاز به یک سرمایه‌گذاری جدی دارد.

 

وی با بیان اینکه سراسر استان هرمزگان به ویژه روستاها نباید از امکانات حوزه ورزش محروم باشد، گفت: ما امروز نیاز داریم که در بحث ورزش روستاها یک جایگاه خوبی داشته باشند

 

عبادی با ذکر این نکته که باید جوان‌ها را به سمت ورزش های قهرمانی سوق دهیم، تصریح کرد: اگر از ورزش های قهرمانی مدال آور فاصله بگیریم، ورزش ما نمی تواند رشد کند. یعنی نگاه ما به ورزش های قهرمانی از منظر رویکرد همگانی به امر ورزش خیلی مهم است.

 

 

وی، رشد ورزش در استان را مهم برشمرد و عنوان کرد: برخورداری از یک تیم فوتبال در لیگ برتر می‌تواند استان را به جلو ببرد و از این رو هرمزگان نیز باید مثل استان‌های دیگر نظیر نفت خوزستان و نفت تهران که تیم دارند، باید در لیگ برتر تیم داشته باشد و این باعث خودباوری و دلگرم شدن مردم می شود.

 

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنانش به بخش زیرساخت ورزش در استان اشاره کرد و گفت: هرمزگان در بخش زیرساخت ها در مجموعه ورزش با کمبودهای زیادی روبروست و برای رفع این کمبودها باید گام به گام در این زمینه سرمایه ‌گذاری شود.

 

وی با طرح این پرسش که سهم ورزش در صنایع استان چقدر است، افزود: متاسفانه با وجود ظرفیت های بالا در بخش صنایع استان هرمزگان، اما در حوزه زیر ساخت های ورزشی خیلی عقب هستیم و نیاز است که مسئولان بخش صنعت برای جبران این عقب ماندگی به کمک ورزش استان بیاید.

 

حجت الاسلام و المسلمین بر مطالبه گری حقوق حقه مردم هرمزگان تاکید کرد و گفت: نباید تنها سهم مردم استان از صنایع، آلایندگی باشد و صنایع عوارض این آلایندگی را نیز در جای دیگر پرداخت کنند.

 

 

وی با اذعان به اینکه خیلی خوشم نمی آید که از واژه بومی استفاده کنم، افزود: معتقدم همه کسانی در در هرمزگان زندگی می کنند و فرزندان خود را اینجا به دنیا می آوردند شهروند این استان هستند و همه باید دست به دست هم دهیم و هرمزگان را بسازیم.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان بخش زیادی از توسعه این استان را مرهون مهاجران دانست و گفت: هرجای دنیا که در حال توسعه و آبادانی باشد مهاجران را بسوی خود جذب می کند و مهاجران در کنار ساکنان اصلی نقش موثری در پیشرفت و توسعه هر جامعه ای ایفا می کنند.

 

وی با اشاره به کسب عناوین مختلف در رشته ورزش والیبال ساحلی هرمزگان در سطح ملی و آسیا، از دست اندرکاران امر ورزش استان ازجمله اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری بندرعباس به جهت فراهم نمودن زیرساخت ها و حمایت های لازم از تیم های ورزش والیبال ساحلی قدردانی کرد.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی اربعین اربعین ۹۸ حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند مسجد مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان هفته تربیت بدنی و ورزش نماینده ولی فقیه در هرمزگان دیدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۶۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به مشکلات منابع انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شهرداری ارومیه

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: منابع انسانی غنی‌ترین و بزرگترین سرمایه‌های هر سازمان هستند و اگر بخواهیم به آینده و گذشته و زمان حال نیروی انسانی بی‌تفاوت باشیم، مطمئناً خطرات و آسیب‌هایی، گریبان‌گیر مدیریت شهری خواهد شد و ما پاسخگو به این وضع خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین پناهی امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جلسه هفتگی کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن تبریک دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: این روز بزرگ را بر تمام برادران سلحشور سپاه پاسداران و تمام کسانی که در راه حفظ امنیت و آرمان‌های انقلاب با جان و دل و در حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند، تبریک می‌گویم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز سپاه فراتر از گذشته عمل می‌کند و اقتدار خود را در عملیات "وعده صادق" به رخ جهانیان کشید، افزود: امروز سپاه با اقتدار کامل قلب استکبار را مورد هدف قرار داده است و استکبار جهانی نیز به قدرت نظامی ایران اسلامی پی برده‌اند.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه با اشاره به دغدغه اصلی این کمیسیون در راستای دفاع از احقاق حق و حقوق شهروندان و پرسنل شهرداری ارومیه گفت: یکی از زیباترین کارهای مدیریت شهری که در گذشته به صورت وسیع اجرایی می‌شد گرامیداشت‌های خاص چون روز ملی کارگر، ارج نهادن به مقام بازنشستگی و ارزش دادن به پرسنل زحمتکش شهرداری و روز حمل‌ونقل بود که متأسفانه امروز مشاهده نمی‌شود.

پناهی تصریح کرد: منابع نیروی انسانی غنی‌ترین و بزرگترین سرمایه‌های هر سازمان هستند و اگر بخواهیم به آینده و گذشته و زمان حال نیروی انسانی بی‌تفاوت باشیم، مطمئناً خطرات و آسیب‌هایی، گریبان‌گیر مدیریت شهری خواهد شد و ما پاسخگو به این وضع خواهیم بود.

وی ادامه داد: با توجه به تصویب بودجه رفاهی برای پرسنل زحمتکش شهرداری، مناسبت‌ها، گرامیداشت‌ها و تأمین رفاه پرسنلی از سوی شورای اسلامی شهر، این موارد در دستور کار شهرداری و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قرار بگیرد.

پناهی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت پرداختی‌های مالی گفت: برای چندمین بار جا دارد از مدیریت معاونت مالی و اقتصادی شهرداری و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری در جهت پرداخت به‌موقع حق و حقوق پرسنل و نیز معوقات آنها و نیز پیمانکاران در پایان سال ۱۴۰۲ تقدیر و تشکر کنم.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه با اشاره به اینکه مطالبات باقی مانده پرسنل هرچه سریع‌تر پرداخت شود، یادآور شد: توجه و استفاده پرسنل از تسهیلات بانکی باید مورد توجه ویژه معاونت مالی و اقتصادی و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قرار گیرد و گاهاً شنیده می‌شود که نیروهای شهرداری برای استفاده از تسهیلات بانکی دچار مشکل هستند.

پناهی اظهار کرد: راه‌اندازی و احیای شرکت‌های تعاونی مصرف و مسکن شهرداری ارومیه با توجه به تأکیدات مکرر، باید مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد و در جهت بهره‌مندی پرسنل از امکانات آن هرچه سریع‌تر موانع و مشکلات تأسیس شرکت تعاونی رفع شود.

وی با بیان اینکه آمار نیروی انسانی شاغل در شهرداری به شورا ارائه شود، گفت: توجه به حفظ و نگهداری و ساماندهی املاک و مستغلات شهرداری و نیز دفاع از حقوق و حقوق دارایی‌های شهرداری ضمن تعیین و تکلیف، لیست اموال شهرداری به شورا و کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورا ارائه شود.

کد خبر 746911

دیگر خبرها

  • ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها
  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • ضرورت توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی
  • کیومرث هاشمی: اساس نظام جمهوری اسلامی بر پایه مسائل فرهنگی است
  • ضرورت توجه به مشکلات منابع انسانی به عنوان بزرگترین سرمایه شهرداری ارومیه
  • ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران
  • لزوم جبران عقب‌ماندگی صنعت برق آذربایجان شرقی