Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نشریه آمریکایی نوشت ایران به شکلی ماهرانه در حال ضربه زدن به آمریکاست.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

نشنال اینترست می‌نویسد: ایران در رویارویی با آمریکا و متحدانش در ماه‌های گذشته از استراتژی مقاومت حداکثری و حملات غافلگیرکننده پیروی کرده است. بدون تردید این تاکتیک به خوبی برای ایران جوابگو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت ترامپ تاکنون از واکنش نشان دادن به اقدامات ایران در خلیج فارس پرهیز کرده است.

بیشتر بخوانید:

نشنال اینترست: ایران در تولید جنگنده‌ها به خودکفایی رسید ایران چگونه سیاست«فشار حداکثری» را به «شکست حداکثری» برای آمریکا تبدیل کرد؟ گزارش نشنال اینترست از نیروی دریایی ایران


اما ضرورتی ندارد که واشنگتن رویکرد کنونی خود را ادامه دهد. البته ایران از لحاظ قابلیت‌های نظامی کشور ضعیفی نیست. علاوه بر این، تحولات یک سال گذشته نشان داده‌اند که فشارهای اقتصادی تاثیری بر روی رفتار تهران نداشته‌اند.


از همه مهم‌تر، استراتژی ایران مدل عالی در اختیار این کشور قرار می‌دهد تا اصطلاحا با باقی ماندن در منطقه خاکستری به اهداف استراتژیک خود دست پیدا کند. منظور از ناحیه خاکستری قرار گرفتن بین وضعیت صلح و جنگ تمام عیار است. ایران در این منطقه دست به حملاتی می‌زند که قابل انکار هستند و به‌طور جدی خطر جنگ تمام عیار را افزایش نمی‌دهند.


ایران در مواجهه با آمریکا استراتژی «ویلی کیلر» بازیکن شهیر بسکتبال را در پیش گرفته که می‌گوید: آنها را در جایی که حضور ندارند بزن! این استراتژی به همان اندازه که برای ویلی کارآمد بود، برای ایران نیز کارگر است. استراتژی که ایران زیرکانه در حال به کار گرفتن آن هست و دونالد ترامپ به صراحت از آن دوری می‌جوید.


نیروهای مرتبط با ایران از ماه مه امسال به چندین نفتکش تجاری و زیرساخت‌های نفتی مهم عربستان سعودی حمله کرده بودند. این در حالی است که تهران هیچ هزینه‌ای را به خاطر این اقدامات خود پرداخت نکرده است. مقامات ایران همزمان این پیام را به جامعه بین‌المللی منتقل کرده‌اند که کمپین فشار حداکثری ترامپ به ضرر همه کشورهای منطقه و دنیا خواهد بود.


اگرچه مقامات آمریکایی در ماه‌های اخیر با لحن تهدیدآمیز بارها به ایران هشدار داده‌اند، اما در عمل فقط از تحریم‌های اقتصادی استفاده کرده‌اند. این سیاست اعتبار واشنگتن را در بین متحدان منطقه خود زیر سوال برده است. کشورهای عربی خلیج فارس به این نتیجه رسیده‌اند که تهدیدات ترامپ در واقع بلوفی بیش نبوده‌اند.


تصمیمات رئیس جمهور آمریکا در ماه‌های گذشته بیشتر جنبه نمایشی و تبلیغاتی داشته‌اند و در عمل جلوی رفتار تهران را نگرفتند.


رئیس جمهور آمریکا همزمان با تشدید تنش در خلیج فارس و در واکنش به حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان تصمیم گرفت که تعدادی نیرو و سامانه دفاع هوایی را به خلیج فارس اعزام کند. اما این سیستم های دفاعی قابلیت چندانی برای خنثی‌سازی موشک‌های کروز یا پهپادهای جنگی استفاده شده در حملات اخیر ندارند.


 ما باید از موفقیت‌های ایران درس بگیریم و اقدامات خود در منطقه خاکستری را گسترش دهیم. به عنوان مثال، برنامه پنتاگون برای تشدید حملات سایبری علیه نیروهای مسلح ایران امیدوارکننده به نظر می‌رسد. اما اقدامات بیشتری باید انجام شوند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اربعین تحولات عراق تحولات یمن نشنال اینترست ایران آمریکا دولت ترامپ حملات سایبری عربستان عربستان سعودی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۶۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکمنستان ۰-ایران ۱: سه امتیاز در بدترین زمین فوتبال آسیا

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران در دور برگشت مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، در ورزشگاه کپه داغ ترکمنستان به مصاف تیم ملی این کشور رفت و در یک بازی سخت و نفسگیر با یک گل پیروز شد.

شاگردان امیر قلعه‌نویی بعد از برتری پر گل هفته گذشته در تهران، بار دیگر در پی کسب پیروزی مقابل راحت مقابل این تیم بودند اما شرایط عجیب و غریب چمن مصنوعی ورزشگاه کپه داغ ترکمنستان کار را برای ایران بسیار سخت کرد.

ویدئو: 328372

ایران در مجموع بازی چندان جذابی از خود به نمایش نگذاشت و اگر گل ثانیه‌های پایانی مهدی قایدی در نیمه اول نبود، کار برای شاگردان امیر قلعه‌نویی بسیار سخت می‌شد. ایران در لحظات پایانی نیمه اول با حرکت خوب کنعانی، طارمی و قایدی به گل دست پیدا کرد.

در نیمه دوم ترکمنستان پرتلاش‌تر ظاهر شد اما ایران نیز در طول بازی موقعیت‌هایی خلق کرد که نتوانست از آنها بهره ببرد. مهم‌ترین موقعیت میزبان نیز در وقتهای تلف شده روی ناهماهنگی خط دفاعی رخ داد که توپ با خوش شانسی ایران در چارچوب قرار نگرفت تا تیم ملی سه امتیاز بگیرد.

تیم ایران در حال حاضر از چهار بازی خود ۱۰ امتیاز گرفته است و عملا دو بازی باقی مانده این مرحله برای ایران تشریفاتی خواهد بود.

انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶/ ورزشگاه کپه داغ ترکمنستان/ سه‌شنبه هفتم فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۰

ترکیب تیم ملی ایران:
حسین حسینی | شجاع خلیل‌زاده | رامین رضاییان | محمدحسین کنعانی‌زادگان | میلاد محمدی | سعید عزت‌الهی | محمد قربانی(۷۰-امید نورافکن) | محمد محبی(۵+۹۰- سامان فلاح) | سامان قدوس | مهدی قایدی(۷۰- علی قلی زاده) | مهدی طارمی

ترکیب تیم ملی ترکمنستان: 
رستم آهالیف | جلدیف | واچمیرات آناگولیف | باسیموف | قربانوف(۴۶-سانازار تیرکیسوو) | میرزا بیک‌نظروف | تیمور چاریف، تیمور بایوف | ارسلان امانوف | دیدار دوردیف(۴۶-آنا دوردیف) | عبدالرحمانوف

اخطارها:

ترکمنستان: دوردیف (۳۷) قربانوف (۴۰) عبدالرحمانوف(۵۳)

ایران: کنعانی‌زادگان (39) رامین رضاییان(۹۰)

شرح گل

ترکمنستان صفر - ایران یک (دقیقه ۵+۴۵: مهدی قایدی): بازی مستقیم ایران از خط دفاعی با سه ضرب تبدیل گل شد. ارسال بلند کنعانی روی سر مهدی طارمی نشست و به قایدی رسید و او نیز با شوتی محکم دروازه میزبان را فرو ریخت.

ویدئو: 328366

لحظات حساس:

دقیقه ۲۰: ضربه سر محبی در محوطه از بالای دروازه به بیرون رفت.

ویدئو: 328364

دقیقه ۲۲: فرصت خوب برای ایران که حرکت طارمی و پاس او در موقعیت دروازه خالی به قایدی رسید و او نتوانست توپ را گل کند تا فرصت بسیار خوبی از دست برود.

ویدئو: 328365

دقیقه ۳۷: حرکت خطرناک بازیکن ترکمنستان از سمت راست که ضربه پای راست آمانوف در اختیار سیدحسین قرار گرفت.

دقیقه ۴۴: ضربه قیچی برگردان طارمی روی سانتر محمد محبی از بالای دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۴۶: ضربه کم جان دوردیف در اختیار دروازه‌بان ایران قرار گرفت.

دقیقه ۶۰: حرکت رامین رضاییان از سمت راست با ارسال او همراه شد ولی توپش به طارمی نرسید و مدافعان ترکمنستان توپ را دور کردند.

دقیقه ۸۰: شوت خطرناک بازیکن ترکمنستان از پشت محوطه جریمه در چارچوب قرار نگرفت و از کنار دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۸۶: همکاری تیمی بازیکنان ایران با پاس پشت پای محبی به موقعیت گل تبدیل شد که شوت رامین پس از برخورد به مدافعین راهی کرنر شد.

دقیقه ۲+۹۰: فرصت بسیار خطرناک برای ترکمنستان روی ناهماهنگی خط دفاعی که میلاد محمدی و حسینی توپ را ناقص دفع کردند و نورمایرادوف توپ را به آسمان کوبید تا ایران یک نفس راحت بکشد.

دقیقه ۵+۹۰: ارسال کات دار رامین رضاییان از روی ضربه ایستگاهی روی سر کنعانی نشست و توپ با اختلاف اندک به بیرون رفت.

حاشیه:
بازی کردن حسینی جای بیرانوند مهم‌ترین تغییر ترکیب تیم ملی است.

دیگر خبرها

  • جزئیات مذاکرات محرمانه میان ایران و امریکا برای ایجاد آتش بس در منطقه
  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • چرا سند استراتژی توسعه صنعتی تدوین نمی شود؟
  • علی داوودی: المپیک سخت است،اگر کامل آماده باشم و روحیه‌ام خوب باشد اتفاق‌های خوبی را رقم می‌زنم
  • سال اولین ها
  • گره کور عشق آباد به دست کنعانی باز شد!
  • موفقیت طرح جوانی جمعیت در گرو همت همگانی است
  • ترکمنستان ۰-ایران ۱: سه امتیاز در بدترین زمین فوتبال آسیا
  • تکنیک و نبوغ چاشنی گل اول ایران
  • قایدی با ۳ ضربه گل زد!