Web Analytics Made Easy - Statcounter

موضوع احداث سایت دفن زباله یاسوج و روستاهای اطراف در دوران استانداری سید موسی خادمی و شهرداری محمد علی جاوید آغاز و در نهایت کلنگ آن ۲۰ مهرماه ۹۶ به زمین زده شد. ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، از سال 74 در یکی از بکرترین مناطق بویراحمد بنام دوپشته دشتروم و درست در تپه‌های مشرف بر سد شاه قاسم یاسوج یعنی در فاصله کمتر از 500 متر به محل انباشت زباله‌های یاسوج و روستاهای اطراف تبدیل شد و همچنان این روند ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروژه ساماندهی سایت دفن زباله دوپشته دشتروم شهرستان بویراحمد با حضور معاون استاندار، فرماندار بویراحمد، مدیرکل محیط زیست، مدیرکل منابع طبیعی، مدیرکل دفتر شهری و مدیرکل دفتر فنی استانداری و برخی از مسئولان شهرستانی با اعتباری افزون بر 10 میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

8 چاه تامین آب شرب اهالی شهر 150 هزار نفری یاسوج درست زیر دست سد شاه قاسم قرار دارد یعنی کمتر از یک هزار و 500 متر تا محل محل دفن زباله‌ها فاصله دارد و آنگونه که شهردار یاسوج می‌گوید: روزانه حدود 200 تن پسماند در شهر یاسوج و حومه آن تولید و در دو پشته دشت‌روم دفن می‌شود‌.

مسئولان و متولیان امر با اطلاع کامل از این وضعیت بعد از کلنگ زنی پروژه ساماندهی سایت دفن زباله دوپشته دشتروم با اعتبار 10 میلیارد ریالی درست 18 اسفند 97 با حضور معاون رئیس جمهوری کارخانه بازیافت زباله در این منطقه را کلنگ زنی کردند موضوعی که هم اکنون به دلیل بررسی‌های دقیق در آن روز در «هوا» می‌ماند.

مسئولان و متولیان امر از همان روز اول باید به این فکر می‌کردند که امکان آلودگی سد شاه قاسم و چاه‌های تامین آب شرب شهر یاسوج به دلیل شرابه‌های زباله‌ها در این مکان وجود دارد، بنا به گفته برخی کارشناسان امکان تولید 500 لیتر شیرابه به ازای هر تن زباله وجود دارد.

با این شرایط دیر یا زود باید منتظر وقوع یک بحران به دلیل بی تدبیری مسئولان و متولیان امر باشیم، موضوعی که انتظار می‌رود هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود تا خسارت‌ها به حداقل برسد.

مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: دوماه پیش یک کارگروهی با حضور دستگاه‌های مختلف در استانداری با هدف بررسی دقیق این موضوع تشکیل شده است

فرهاد صداقت با تاکید بر اینکه تاکنون موضوعی دال بر آلودگی چاه‌های آب زیردست سد شاه قاسم اثبات نشده است، افزود: این بحث در حال پیگیری بوده و یکسری آزمایشاتی در حال انجام است ولی هنوز به مرحله تکمیل نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه عضو کارگروه تشکیل شده نیستم ولی گاهی صورتجلسه این نشست‌ها را دیده‌ام، خاطرنشان کرد: آلوده شدن آب سد شاه قاسم و 8 چاه تامین آب شرب یاسوج در زیر دست سایت دفن زباله یک بحث علمی بوده و با شاید و اما نمی‌شود پاسخ داد بلکه باید در دوره‌های مختلف اعم از بارندگی و غیر بارندگی بررسی و آزمایش‌های لازم انجام شود.

صداقت با اشاره به اینکه 8 چاه آب شرب در زیر دست محل دفن زباله‌های یاسوج وجود دارد که به صورت طولی تا حدفاصل دانشگاه واقع شده‌اند، ادامه داد: تاکنون کار خاصی انجام نداده‌ایم بلکه همان آزمایش‌های متعارف بوده که تاکنون موضوع نامتعارفی را مشاهده نکرده‌ایم.

سایت دفن زباله دوپشته دشتروم بویراحمد ساماندهی می‌شودطبیعت زیبای دشتروم بویراحمد مظلومانه جان می‌دهد17 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی سایت زباله دشتروم اختصاص یافت

انتهای پیام/ش

R41452/P4001/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۶۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، آئین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج با حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران دانشگاهی و استانی برگزار شد.

شهامت معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست اظهار کرد:
تغذیه محوری‌ترین مساله در بحث سرطان است؛ باید بر تولید محصولات غذایی نظارت بیشتر صورت گیرد و مواد غذایی که به عنوان ضد سرطان و آنتی اکسیدان مطرح است، خود عامل سرطان است.

شهامت تصریح کرد: در این زمینه کارگروهی در محور سلامت استان باید تشکیل شود و البته کمبود این کارگروه در استان احساس می‌شود. در بحث مطالبات بیمه‌ای باید اقدامات مطلوب و مناسبی شکل بگیرد و مشکلات و موانع در این زمینه برطرف شود.

علیزاده سرپرست جدید بیمارستان شهید جلیل یاسوج در این مراسم گفت: نیروهای توانمند و پای کاری در بیمارستان داریم و باید به نحو مطلوب و با نگاه تخصصی از این ظرفیت‌ها بهره برد. وی با اشاره به اینکه در گذشته شاهد اعزام بالای بیماران به استان‌های همجوار بودیم، افزود: در حال حاضر به واسطه تجهیزات در بسیاری از موارد بی نیاز از اعزام بیماران شدیم.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228185 برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی

دیگر خبرها

  • ادامه تلاش‌های سه روزه آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • ادامه تلاش‌های سه روز آتش‌نشانان برای پیدا کردن جسد کودک ۵ ساله
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • تصادف ۳ خودرو با ۳ کشته در مسیر یاسوج به اصفهان
  • تصادف با سه فوتی در جاده یاسوج_ اصفهان
  • آمار داوطلبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت بیش از ۳ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد
  • غارت گیاهان کوهی در کهگیلویه و بویراحمد/ تجویز نسخه‌های پیشگیری روی کاغذ مسئولان