Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پیکارهای لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی باشگاه های کشور در حالی از هفته گذشته آغاز شده که گویا ستاد کل نیروهای مسلح به حضور برخی کشتی‌گیران سرباز در قالب تیم‌های غیر نظامی لیگ برتر واکنش نشان داده و خواستار رسیدگی سازمان لیگ کشتی به این موضوع شده است.

بر این اساس «امیر پیمبری» رئیس سازمان ورزش و آمادگی جسمانی نیروهای مسلح چندی پیش بارها با ارسال چندین نامه به فدراسیون کشتی خواستار رسیدگی به این موضوع شد که گویا این هشدار تاکنون با بی توجهی سازمان لیگ فدراسیون کشتی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین نامه‌ سازمان ورزش و آمادگی جسمانی نیروهای مسلح در تاریخ ۲۴ شهریورماه به فدراسیون کشتی ارسال و صراحتا به سه موضوع به شرح زیر اشاره شده است:

۱- حضور تیم های ورزشی نیروهای مسلح در مسابقات تحت هر عنوان یا سازمان منوط به اخذ مجوز از این سازمان می باشد.

۲-ثبت قرارداد ورزشکاران نظامی (پایوران و وظیفه) با باشگاه های نظامی نیز منوط به تائیدیه و اخذ معرفی‌نامه از این سازمان بوده و سازمان های دیگر مجاز به صدور تائیدیه نمی باشند.

۳-لذا خواهشمند است دستور فرمائید ضمن هماهنگی و اخذ مجوز برای حضور تیم های ورزشی نیروهای مسلح در مسابقات کشتی (لیگ برتر، استانی و ...) از ثبت هر گونه قرارداد رسمی با ورزشکاران نظامی (پایور و وظیفه) بدون اخذ تائیدیه و معرفی نامه از این سازمان جداً خودداری نموده و در صورت وجود چنین قراردادهایی نسبت به ابطال آنها اقدام و از نتیجه این سازمان را آگاه نمائید.

در همین راستا «امیر پیمبری» رئیس سازمان ورزش و آمادگی جسمانی نیروهای مسلح، با بیان اینکه نامه مذکور پیش از آغاز قرعه کشی لیگ برتر به فدراسیون ارسال شده، اما همچنان شاهد برخی تخلفات در این خصوص هستیم، اظهار داشت: علاو بر ارسال نامه رسمی به فدراسیون کشتی، صحبت‌های شفاهی هم با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی و عبدالمهدی نصیرزاده رئیس سازمان لیگ داشتیم تا اهمیت موضوع را تشریح کنیم. البته آنها نیز قول همکاری و مساعدت دادند، اما در عمل اتفاقات دیگری رخ داد و رقابتهای لیگ هم در حال برگزاری است!

وی افزود: این موضوع فقط به کشتی مربوط نمی شود و قانون برای همه فدراسیون های ورزشی یکسان است، کما اینکه سایر فدراسیون ها از جمله فوتبال نیز به عنوان یکی از پرطرفدارترین رشته های ورزشی صاحب لیگ، بر اساس همین قوانین عمل می کنند.

رئیس سازمان ورزش و آمادگی جسمانی نیروهای مسلح ادامه داد: تیم های ورزشی؛ یا نظامی هستند که می توانند از ورزشکاران نظامی پایور و وظیفه استفاده کنند و یا غیر نظامی هستند که به هیچ عنوان مجوز استفاده از ورزشکاران نظامی را ندارد. این موضوع نیز در نامه ای در تاریخ ۶ مهرماه سالجاری به فدراسیون اعلام شد که تیم هایی با عناوین نظامی در قرعه کشی لیگ برتر شرکت کرده اند، اما مجوزی از سازمان ورزش و آمادگی جسمانی نیروهای مسلح ندارند. در نتیجه حضور این تیم ها در لیگ غیر قانونی است.

پیمبری در پایان اظهار داشت: سازمان ورزش و آمادگی جسمانی نیروهای مسلح با ارسال نامه دیگری در تاریخ ۱۳ مهرماه سالجاری به فدراسیون تاکید کرد ورزشکاران نظامی برای حضور در لیگ صرفاً مجوز حضور در تیم های نظامی را دارند. بدین ترتیب نفرات معرفی شده از سوی این سازمان فقط باید در تیمهای نظامی حضور داشته باشند و نمی توانند با تیمی با پیشوند یا پسوند دیگر قرارداد امضا کنند ، اما متاسفانه باز هم شاهد اجرا نشدن این قوانین بودیم. به همین دلیل سازمان لیگ فدراسیون کشتی مرتکب نقض قانون شده و عواقب آن نیز بر عهده فدراسیون کشتی است.

اولتیماتوم سازمان ورزش و آمادگی جسمانی نیروهای مسلح به سازمان لیگ فدراسیون کشتی در حالی مطرح شده که هفته سوم دور رفت و هفته اول دور برگشت لیگ کشتی فرنگی و هفته دوم لیگ کشتی آزاد طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد.
 

کد خبر 4752424 علیرضا هنرمنش

منبع: مهر

کلیدواژه: لیگ کشتی ستاد کل نیروهای مسلح فدراسیون کشتی تیم ملی فوتبال ایران تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران جام جهانی والیبال تیم ملی والیبال ایران تیم ملی فوتبال بحرین والیبال جام حذفی کشتی فرنگی تیم فوتبال سایپا تهران کشتی آزاد تیم ملی فوتبال کامبوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۶۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان 

ایسنا/زنجان رئیس اداره برنامه ‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان از ساخت بیش از ۸۰۰ واحد  مسکونی به تعداد ۶ پروژه در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در شهر زنجان خبر داد. 

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، بهزاد کردلو، اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه‌های منعقده و همچنین برنامه ابلاغی استانی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اداره‌کل راه و شهرسازی استان نسبت به تأمین مسکن نیروهای مسلح اقدام کرده است.

وی از ساخت بیش از ۸۰۰ واحد مسکونی به تعداد ۶ پروژه در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در شهر زنجان خبر داد. 

رئیس اداره برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان، ابراز کرد: پروژه‌های مذکور از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی برخوردار هستند و تعدادی از این واحدها در سال جاری نیز به متقاضیان مزبور (نامبرده) تحویل داده خواهد شد. 

کردلو گفت: همچنین بخشی از پروژه ۱۶۸ واحدی نیروهای مسلح هم در زنجان با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی اسفند سال گذشته افتتاح شد. 

وی تاکید کرد: واحدهای مسکونی نیروهای مسلح، ذیل تفاهم نامه مابین وزارت دفاع و  وزارت راه و شهرسازی و در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان ساخته می‌شود و در سایر شهرستان‌های استان نیز برنامه‌ریزی لازم جهت تامین زمین و تعریف پروژه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صنعا: سلاح‌های سنگین علیه ما بی‌فایده است
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • ارتش یمن طی ۳ روز، ۶ عملیات علیه «مثلث تجاوز» انجام داده است
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • امنیت خط قرمز نیروهای مسلح است
  • ۶ عملیات ارتش یمن علیه «مثلث تجاوز» طی ۳ روز
  • بیانیه نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز دهمین سال مقاومت
  • ۶ عملیات نیروهای یمنی ضد آمریکا، انگلیس و اسرائیل طی۷۲ ساعت گذشته
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان 
  • فراجا برای تأمین امنیت مردم جانش را در کف دست گرفته است