Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@12:49:22 GMT

کودکان البرز صاحب کتابخانه می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۷۰۵۲

کودکان البرز صاحب کتابخانه می‌شوند

سرپرست شهرداری فردیس از اعطای حق انتفاع ساختمان  پارک تندرستی به مدت ۱۵ سال به انجمن کتابخانه‌های عمومی به منظور راه‌اندازی نخستین کتابخانه تخصصی کودکان استان البرز خبر داد.

مسعود نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از اعطای حق انتفاع ساختمانی در پارک تندرستی فردیس به مدت ۱۵ سال به انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در این  مکان نخستین کتابخانه تخصصی کودکان به مساحت ۲۵۰ مترمربع راه‌اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از مهم‌ترین اهداف مدیریت شهری فردیس است، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه انجمن کتابخانه‌های عمومی متولی اصلی ترویج فرهنگ کتابخوانی است، اما مدیریت شهری در راستای همکاری با این انجمن از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است .

سرپرست شهرداری فردیس اضافه کرد: با توجه به این مسئله شهرداری نسبت به ارایه لایحه‌ای مبنی بر واگذاری حق انتفاع ساختمان پارک تندرستی فردیس به انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردیس به منظور ایجاد کتابخانه تخصصی کودک در این فضا اقدام کرد که لایحه مذکور با اتفاق آراء در صحن علنی شورای اسلامی شهر تصویب شد.

نجفی با بیان اینکه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردیس در نظر دارد نخستین کتابخانه تخصصی کودک در استان البرز را در پارک تندرستی  ایجاد کند، تصریح کرد: این اقدام فرصتی برای بهره‌برداری مطلوب کودکان و آینده‌ساز جامعه از فضای تخصصی کتابخانه‌ها است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری فردیس در نظر دارد نسبت به ارایه کتاب‌های مخصوص کودکان در زمینه مدیریت شهری همچون تفکیک زباله از مبدا، حفظ و نگهداری فضای سبز به کتابخانه پارک تندرستی اقدام کند، خاطرنشان کرد: این پارک به لحاظ بزرگی مساحت و موقعیت جغرافیایی، یکی از پارک‌های اصلی استان‌ البرز به شمار می‌رود.

سرپرست شهرداری فردیس با اشاره به احداث پارک مادر و کودک در ضلع جنوبی پارک تندرستی این شهر، عنوان کرد: مادران می‌توانند با آرامش خاطر فرزندان خود را به کتابخانه پارک تندرستی بسپارند و از امکانات این فضا استفاده کنند.

کد خبر 394052

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری کرج کلانشهر کرج كتاب و كتاب خواني کتابخانه شهرهاي ايران کلانشهر شهروند حقوق شهروندی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۷۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس دانشگاه صنعتی اراک در این نشست با بیان اینکه این همایش با ۶۰۰ دستاورد علمی، تخصصی و صنعتی در سطح کشور و بین الملل از ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت در این دانشگاه برگزارخواهد شد، گفت: برنامه ریزی‌ها برای برگزاری همایش از مهر ماه سال گذشته انجام شده و ۶۱۰ مقاله از ۵۰ دانشگاه برتر کشور برای شرکت در این همایش ارسال شد که ۴۶۰ مقاله علمی انتخاب شد.
گودرزی با بیان اینکه برگزاری این همایش معرفی جلوه‌ای از علم و صنعت استان به کشور است، افزود: در همایش پنج کارگاه تخصصی و چهار سخنران با نشست‌های کاملا علمی و تخصصی و نمایشگاهی از دستاورد‌های به روز در سطح استان و ملی به نمایش خواهیم گذاشت.
او گفت: مشارکت علمی، جهش تولید و توسعه صنایع مردم نهاد شعار سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران است.
استاندار مرکزی هم در این نشست گفت: با بر گزاری سی و دومین همایش بین‌المللی مکانیک در تراز نام صنعتی استان، رویداد شاخصی را در تاریخ نظام علمی استان رقم بزنیم.
مخلص الائمه افزود: بدنه مربوط با موضوع صنعت، دانشجویان صنعتی و دیگر دانشجویان در جریان این رویداد باشند و در برگزاری همایش از صنایع و انجمن‌هایی از جمله قطعه سازان، نفت و گاز، آب سنگین و ایزوگام دلیجان کمک بگیریم.
او همچنین گفت: برای حضور مردم در محل همایش تمهیدات لازم اندیشیده شود.
در پایان این نشست از شعار سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران رونمایی شد.

دیگر خبرها

  • «زنده باد درخت» بر روی بیلبورد‌های پایتخت
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین صبحگاهی در آزادراه‌های البرز
  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • رنجش متقاضیان مسکن ملی فردیس از نیمه کاره رها شدن پروژه + فیلم و تصاویر
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • استان همدان صاحب آزمایشگاه تخصصی ژنتیک شد
  • معرفی 3 پارک آبی کوش آداسی و نحوه دسترسی به آنها