Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-20@02:13:31 GMT

توقف تولید خودروهای غیراستاندارد به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۷۰۸۸

 به گزارش ایسنا، رئیس سازمان ملی استاندارد شانزدهم مهرماه در مراسم روز جهانی استاندارد اعلام کرده بود که‌ تا چند روز بعد شورای عالی استاندارد با حضور مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن‌های خودروسازی تشکیل جلسه می‌دهد و در صورتی که در این جلسه مشخص شود خودرو یا خودروسازی نتوانسته است شرایط لازم برای تایید استاندارد خودروهایش را به دست بیاورد، این سازمان توقف تولید این خودروها را اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود هفته گذشته سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد که تشکیل جلسه شورای عالی استاندارد به بعد از تعطیلات اربعین موکول شده، اما طی دو روز گذشته این جلسه تشکیل نشد و حالا سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از موکول شدن این جلسه به آینده خبر داده است.

مهدی صادقی نیارکی روز گذشته (دوشنبه) در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به لزوم رعایت الزامات بر اساس مقدورات صنعت، اظهار کرد: جلسات هماهنگی برگزار شده و در حال مذاکره با سازمان ملی استاندارد هستیم.

وی در پاسخ به اینکه نظر معاونت امور صنایع وزارت صمت درباره توقف تولید دو خودروی پراید و پژو ۴۰۵ چیست، تصریح کرد: در حال حاضر نمی‌توانم در این زمینه نظر قطعی بدهم، چراکه بحث زنجیره تامین و پاس کردن استانداردها برای ما اهمیت دارد و تا زمانی که بتوانیم استانداردهای ۶۳‌ گانه که در حال حاضر رعایت می‌شود و بخش الزامی استانداردهای آتی را پاس کنیم، بحث تولید ادامه خواهد داشت، اما قطعا اگر خودرویی نتواند استانداردهای حاکم را رعایت کند، تصمیمات لازم درباره آن‌ها اتخاذ خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول در صورتی که توقف تولید خودرویی قطعی شود، برنامه زمان‌بندی ارائه می‌شود و بر اساس این برنامه، زنجیره تامین برای جایگزین کردن آن خودرو تجهیز خواهد شد.  

صادقی نیارکی در پایان خاطرنشان کرد که بعد از تصمیم‌گیری قطعی در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۷۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای تولیدی جهادگران عرصه صنعت و استاندارد هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی عصر پنج شنبه در بازدید سرزده از یکی از واحدهای تولیدی سرآمد در عرصه صنعت و استاندارد، واحدهای تولیدی را در زمان تحریم ظالمانه امپریالیسم جهانی، جهادگران عرصه صنعت و استاندارد عنوان کرد.

مدیرکل استاندارد استان البرز بیان کرد: این جهادگران با سخت کوشی و خوداتکایی به دانش بومی و پژوهشگران و محققان داخلی، صنایع کشور را با استانداردهای روز دنیا همگام می‌کنند و در خط مقدم ارائه محصولات و خدمات با کیفیت به مشتری قرار دارند.

وی مطرح کرد: انجام ارزیابی و بازرسی کارشناسی با دقت حداکثری، تحلیل نقاط ضعف و قوت و همچنین شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها در تولید فرآورده‌های باکیفیت منجر به تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال ۱۴۰۳ خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان البرز خاطرنشان کرد: شعارهای انتخابی مقام معظم رهبری همیشه نصب العین مدیران اجرایی بوده و شعار امسال نیز با توجه به ویژگی‌های ذاتی آن و ارتباط ویژه با تولید، مصباح الهدی صنعت و استاندارد است.

کد خبر 6082132

دیگر خبرها

  • ضرر ۱۵۰ میلیونی خریداران پژو پارس به‌خاطر دعوای ایرانخودرو و سازمان استاندارد
  • واحدهای تولیدی جهادگران عرصه صنعت و استاندارد هستند
  • زمان حراج جدید شمش طلا در مرکز مبادله همراه با جزئیات مشخص شد
  • قیمت جدید 4 عضو خانواده پژو پارس اعلام شد (+سند)
  • تصویب برنامه عملیاتی تحقق شعار سال در جلسه دولت
  • شرکت‌های دانش‌بنیان راهی میان‌بُر برای رشد تولید هستند
  • شرکت‌های دانش بنیان راه میانبر برای رشد تولید هستند
  • تصویب برنامه عملیاتی تحقق شعار سال
  • بازسازی انهار کشاورزی شهرستان فومن با بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار
  • سند ملی «سبک پوشش اسلامی‌ایرانی» تصویب شد