Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی دغاغله، داور بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، با تأکید بر برگزاری خوب این دوره از مسابقات، اظهار کرد: عوامل اجرایی سعی کردند برگزاری مسابقات به نحواحسن پیش رود. مشخص است که همه تلاش‌ها در راستای بهبود مسابقات قرآن است.

بُعد رسانه‌ای بودن مسابقات و شیوه سنتی آن، هر کدام باید سر جای خود باقی بماند

وی با بیان اینکه بُعد رسانه‌ای بودن مسابقات و شیوه سنتی آن، هر کدام باید سر جای خود باقی بماند، افزود: موضوع رسانه‌ای شدن مسابقات در مرحله مقدماتی به میزبانی قم پررنگ‌تر بود؛ همانگونه که روبروی شرکت‌کننده 20 داور نشسته‌ و باعث استرس او می‌شدند و فضای تاریک محل برگزاری مسابقات از جمله این ویژگی‌ها بود، با صحبت‌هایی که هیئت داوران داشتند، این مسئله در مرحله نهایی در اصفهان ساختار بهتری گرفت، چون محل حضور داوران از محل حضور شرکت‌کنندگان جدا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دغاغله گفت: موضوع رسانه‌ای شدن مسابقات به شکل یک برنامه تولیدی تلویزیونی با یک مجری و کات دادن‌های کارگردان و از نو برنامه را ضبط کردن، مناسب مسابقات نیست و نباید در مسابقات رسمی این اتفاق بیفتد اما پخش زنده تلویزیونی مشکلی ندارد.

تشخیص بهترین بین قاریان شرکت‌کننده کار ساده‌ای نبود

داور بین‌المللی قرآن کریم، با اشاره به سطح قاریان شرکت‌کننده در مسابقات سراسری قرآن، بیان کرد: رقابت‌ها واقعاً سخت بود و تشخیص بهترین بین شرکت‌کنندگان کار ساده‌ای نبود. در بخش‌های مختلف قرائت مثل لحن قاریان بسیار به یکدیگر نزدیک هستند. مسابقات فیلتری قوی برای شرکت‌کنندگان است و همه بخش‌های مختلف داوری،‌ نشانه‌ای از بالارفتن سطح مسابقات است چون قاریان با توجه به نزدیکی سطحشان در فینال به یکدیگر هر چه بالاتر روند باید چیز متفاوتی برای عرضه داشته باشند. به همین دلیل هرچه سطح آنها به هم نزدیک‌تر می‌شود شرایط سخت‌گیرانه خواهد شد. 

وی ادامه داد: در قسمت تلاوت‌های نفس‌گیر استقامتی، بعضی‌ از قاریان  صوت و لحن خیلی خوبی دارند اما بعد از 10 دقیقه دیگر نمی‌توانند ادامه دهند و نفس کم می‌آورند؛ قاری که در تلاوت مجلسی می‌خواند و دعوت به مسابقات می‌شود باید توانمندی‌هایی غیر از همه داشته باشد؛ همه این بخش‌های آیین‌نامه‌ای مسابقات برای تفاضل است و موضوع خوبی است.

دغاغله بیان کرد: آنچه که من دنبالش بودم، ادغام بخش‌های داوری با هم به منظور سریعتر شدن داوری بود؛ هر چه بخش‌ها ریزتر شوند داوری سخت‌تر می‌شود. وقتی بخش‌های داوری زیاد باشند، داور حتی فرصت نمی‌کند، تلاوت قاری را بشنود؛ همه این تغییرات انجام‌شده در همین راستا است.

عدالت‌محوری؛ نقطه قوت مسابقات قرآن در دوره چهل‌ودوم

داور چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، نقطه قوت این دوره را، عدالت‌محوری دانست و توضیح داد:‌ توجه به اعتراضات شرکت‌کنندگان و ریز‌شدن نمرات و قانع کردن آنها یکی از امتیازات این دوره از مسابقات بود. قبلاً اگر امتیاز از شرکت کننده کم می‌شد، دلیلش را نمی‌دانست و اصلاً توجهی هم به آن نمی‌شد. اما الان شرکت‌کنندگان حق اعتراض دارند؛ به اینگونه که هیئتی اعتراض شرکت‌کننده را بررسی می‌کند، اگر اعتراض وارد بود، به دست داور می‌رسد، داور نظرش را می‌نویسد اگر نظرش نسبت به عدم تغییر نمره ثابت باشد، شخص حضوری نزد داور می‌آید، تلاوتش دوباره پخش می‌شود و با او می‌تواند گفت‌وگو کرده تا قانع شود؛ این اقدام جدید در مسابقات نشان‌دهنده شفافیت داوری است.

وی گفت: آمدن آقای دولتی به بنیاد مسابقات قرآن را تبریک می‌گویم. وی آدم خوش‌فکر و دقیقی است و می‌تواند مدیریت خوبی داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خوزستان فعالیت های قرآنی مسابقات قرآن مهدی دغاغله داوری مسابقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۷۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات پرز با داور ال‌کلاسیکو در تونل برنابئو!

به گزارش "ورزش سه"، ال‌کلاسیکو در برنابئو با برتری 3-2 رئال مادرید به پایان رسید. گل دقیقه 91 جود بلینگام سرنوشت این بازی بزرگ را تعیین کرد و رئال را یک قدم دیگر به فتح لالیگا نزدیک کرد. درون زمین هیچ مشکلی بین بازیکنان ایجاد نشد و هر اندازه بازیکنان بارسا به داوری اعتراض داشتند ولی برخورد و تنشی با بازیکنان رئال نداشتند.

بارسلونا روی پنالتی رئال و نیز گل مشکوک یامال شدیدا اعتراض دارد و حتی خوان لاپورتا اخیرا ادعا کرد که در صورت اثبات گل شدن توپ یامال، درخواست تکرار بازی را خواهند داد.

در بحبوجه تنش های بعد از ال‌کلاسیکو، امروز موندودپورتیوو ادعا کرد که قبل از شروع بازی، فلورنتینو پرز در حالی که او را کارلوس مخیا (مشاور داوری رئال) و میگل آنخل پرز لاسا (سرپرست داوری بازی) همراهی می کردند، در تونل برنابئو با تیم داوری خوش و بش کرده است.

نکته جالب برخورد کوتاه پرز و سوتو گرادو در این است که دو روز قبل از ال‌کلاسیکو، تلویزیون رئال شدیدا به او تاخته بود و اشتباهات قبلی‌اش علیه رئال را زیر سوال برده بود.

موندودپورتیوو نوشته است که خوان لاپورتا عادت ندارد قبل از بازی ها با داوران ملاقات کند و این بار نیز از جای خود روی سکوهای برنابئو تکان نخورد.

دیگر خبرها

  • داور را دو روز قبل از مسابقه عزل کردند!‏
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • ملاقات پرز با داور ال‌کلاسیکو در تونل برنابئو!
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • دکتر جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • جبلی: پرچم تحول در رسانه ملی مبتنی بر شعار هویت و عدالت است
  • قضاوت ۲ داور ایرانی در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی