Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی انتقال خون کردستان، محمد سعید کریمیان اظهار داشت: با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از آغاز مهر ۹۷ تا پایان شهریور ماه امسال و در قالب فاز اول طرح واکسیناسیون اهداکنندگان خون، جمعیت اهداکنندگان مستمر گروه سنی ۲۹ سال به بالا در استان کردستان واکسن هپاتیت B دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از اجرای طرح را به نوعی قدردانی از خدمات انسان دوستانه و کمک به ارتقای سلامت اهداکنندگان خون برشمرد و گفت: این واکسن ها توسط انیستیتو پاستور و با هماهنکی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان انتقال خون فراهم شده است و تزریق هر سه مرحله آن رایگان بوده است.

کریمیان با اشاره به اینکه برای ایمن سازی کامل در برابر این بیماری طی سه نوبت واکسن تزریق می شود، گفت : در مجموع مراحل سه گانه ۱۴ هزار و ۷۱۱ واکسن به اهداکنندگان مستمر خون تزریق شده است که از این تعداد دو هزار و ۲۰۱ واکسن به بانوان و ۱۲ هزار و ۵۱۰ واکسن نیز به آقایان تزریق شده است.

مدیرکل انتقال خون کردستان در خصوص مراحل واکسیناسیون وچگونگی انجام آن یادآور شد: نوبت اول تزریق واکسن در زمان مراجعه اهداکنندگان خون به مراکز جامع سلامت، نوبت دوم یک ماه پس از مراجعه نوبت اول و نوبت سوم نیز ۶ ماه پس از مراجعه نوبت اول انجام شده است.

کریمیان شمار واکسن های تزریق شده در نوبت دوم را پنج هزار و ۹۹ واکسن اعلام کرد و ادامه داد: سه هزار و ۷۴۰ واکسن نیز در مرحله سوم به اهداکنندگان خون تزریق شده است و ضروری است اهداکنندگان خون نسبت به حضور در مراکز جامع سلامت جهت دریافت هر سه نوبت واکسن اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه برنامه واکسیناسیون همگانی از سال ۱۳۷۲ آغاز شده و پیشتر ۲ بسیج همگانی برای واکسیناسیون متولدین ۶۸ تا ۷۲ صورت گرفته است گفت: تمرکز فاز اول این طرح بر روی آن دسته از اهداکنندگانی بود که سالانه ۲ بار خون اهدا می کنند و سن آنها بیش از ۲۹ سال است و در مراحل بعدی و پس از تامین منابع مورد نیاز واکسیناسیون دیگر اهداکنندگان خون در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل انتقال خون استان از تلاش های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز تقدیر کرد و گفت: استان کردستان جز معدود استان های کشور بود که به جهت رفاه حال اهداکنندگان خون امکان تزریق واکسن را در کلیه مراکز جامع سلامت و بهداشت سطح استان فراهم نمود.

کریمیان از تحویل کارت های واکسیناسیون به افراد واکسینه شده خبر داد و از آنان خواست که در نگهداری این کارت ها کوشا باشند .

بیماری هپاتیت ویروسی یک مشکل جهانی است که هیچ کشوری از آن در امان نیست و براساس بیانیه سازمان جهانی بهداشت دولت ها و مردم باید در راستای پیشگیری، تشخیص و درمان هپاتیت های ویروسی کوشا باشند تا ریشه کنی هپاتیت در سال ۲۰۳۰ محقق شود.

کد خبر 4752336

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید کریمیان انتقال خون هپاتیت اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام زائران اربعین بوشهر قزوین گرگان سانحه تصادف شهرکرد شیراز موکب مرز شلمچه خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۷۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی گناباد،گفت: این بیماری که اغلب در دام‌های سبک اتفاق می‌افتد عامل میکروبی داشته که در مواقع تغییر جیره دام بروز کرده و بصورت ناگهانی باعث تلف شدن دام می‌شود و در کالبد گشایی دام تلف شده روده‌ها دچار پرخونی شدید (بیماری روده سرخی) می شود.

دکتر محمد رضا متقی افزود: واکسیناسیون برای پیشگیری موثر از بیماری در ابتدای بهار و پاییز همزمان با تغییر جیره غذایی به دامداران عزیز توصیه می‌ شودکه با انجام واکسیناسیون بموقع تا حد زیادی از تلفات ناشی از این بیماری جلوگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات تهران
  • یونیسف : از آغاز جنگ تاکنون حدود ۱۴۰۰۰ کودک در غزه جان باخته‌اند
  • کشته شدن ۱۴۰۰۰ کودک در غزه از آغاز جنگ تا کنون!
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام