Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ جمعی از شیعیان کشورهای آفریقایی نیجریه، تانزانیا، ماداگاسکار و کشور تاجیکستان در قالب کاروان زیارتی عصر روز گذشته، 28 مهرماه به آستان ملکوتی امامزادگان یاسر و ناصر(ع) طرقبه مشرف و از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این بقعه متبرکه بهره‌مند شدند.
قرائت زیارتنامه و شجره‌نامه خوانی امامزادگان یاسر و ناصر(ع)، تشریح برنامه‌های فرهنگی و قرآنی این بقعه متبرکه، اهدای بسته‌های متبرک فرهنگی از سوی حجت‌الاسلام حسینی، مدیر فرهنگی این آستان از جمله ‌برنامه‌های بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر(ع) برای این کاروان زیارتی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای ژاکین، زائر مشرف شده از کشور ماداگاسکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، گفت: اولین‌بار است که به همراه خانواده به حرم مطهرسید یاسر و ناصر(علهیما السلام) برادران امام رضا(ع) مشرف شدم.
وی با اشاره به احساس خود از حضور در این بقعه متبرکه، بیان کرد: بی‌نهایت خوشحال هستم که با زندگی‌نامه این امامزادگان گرامی آشنا شدم و خیلی دوست دارم در مورد آن‌ها بیشتر بدانم.
زائر ۳۳ ساله آفریقایی افزود: من قبلاً مسیحی بودم ولی به‌خاطر علاقه به تاریخ و مطالعات زیاد با دین اسلام آشنا و مسلمان شدم و خیلی علاقه‌مند هستم که کتاب‌هایی در مورد زندگی امامان و امامزادگان بخوانم و با زندگی‌نامه آنها بیشتر آشنا شوم.
وی در مورد احساسش از حضور در حرم مطهر امامزادگان یاسر و ناصر(ع)، گفت: این حرم زیبا را خیلی دوست دارم، چون آرامش و احساس معنویت عجیبی به انسان می‌دهد.
ژاکین، از شیعیان کشور ماداگاسکار اظهار کرد: احساس معنویت و آرامش را در حرم مطهر امام رضا(ع) و حرم مطهر برادرانش سیدیاسر و سیدناصر(ع) دارم و به نظرم حرم این بزرگواران فقط از نظر ظاهری با هم متفاوت هستند ولی معنویت و آرامش یکسانی دارند.
سمیه عذمن، از شیعیان اهل تانزانیا نیز به خبرنگار ایکنا گفت: من اولین‌بار است که به حرم امامزادگان یاسر و ناصر(ع) مشرف می‌شوم و احساس خیلی خوبی دارم و خوشحالم که در این مکان مقدس حضور دارم، چون قبلاً نمی‌دانستم که برادران امام رضا(ع) در این مکان مقدس دفن شده‌اند ولی با توضیحات مدیر فرهنگی این آستان مقدس با زندگی‌نامه این امامزادگان گرامی آشنا شدم.
این زائر و شیعه ۲۵ ساله از کشور تانزانیا در ادامه، بیان کرد: در بازگشت به کشورم، در مورد این مکان مقدس با دوستان و آشنایانم صحبت خواهم کرد و حرم برادران امام رضا(ع) را به آنها معرفی می‌کنم.
سمیه عذمن با اشاره به عشق و ارادت خود به امام حسین(ع)، گفت: آرزو دارم روزی زیارت کربلا و عتبات عالیات نصیبم شود.
همچنین فاطمه حسن عبداللهی، از کشور نیجریه که دومین‌بار است به بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر(ع) مشرف شده است، اظهار کرد: خیلی خوشحالم که به این حرم مطهر آمدم چون می‌توانم برای خانواده و دوستانم دعا کنم.
وی افزود: سال‌ها قبل که برای اولین‌بار به این حرم مطهر آمدم، شفای یکی از آشنایانم را از این امامزادگان گرامی گرفتم.
زائر ۲۱ ساله از کشور نیجریه در مورد برنامه فرهنگی اجرا شده از سوی مدیر فرهنگی بقعه متبرکه گفت: این برنامه بسیار عالی بود چون بیشتر از قبل با زندگی‌نامه امامزادگان آشنا شدم، خیلی از مردم و حتی من، قبلاً فکر می‌کردیم که در ایران فقط حرم مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) وجود دارد ولی الان می‌دانم که  امامزادگان زیادی در ایران مقبره دارند.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: امامزادگان یاسر و ناصر تاجیکستان طرقبه ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۷۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه

به  گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در این مراسم مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با گرامی داشت یاد شهدای گرانقدر خوزستان گفت: طبق نامه ۵٠ امیرالمومنین امام علی (ع) خطاب به فرماندهان سپاهشان، رزمندگان و فرماندهان متقابلاً یکسری حقوق بر گردن همدیگر دارند که همواره باید در جهت ادای این حقوق کوشا باشند

 حجت الاسلام رضایی گ با بیان اهمیت این نامه در تنظیم روابط سازمان سپاه پاسداران ادامه داد: در همه امور مشورت را سرلوحه کار‌ها قرار دهید.

وی تاکید کرد: طبق این نامه شریف، تواضع و استفاده از نظرات رزمندگان، توجیه نیرو‌ها تا پایین‌ترین سطح سازمانی در سپاه از اوامر و دستورات امام علی علیه السلام است.

حجت الاسلام رضایی در ادامه با بیان توصیه‌هایی خطاب به فرماندهان ادامه داد: به جز حکم خدا که قابل مشورت نیست، فرمانده باید در تمام امور با زیردستان خود شور و مشورت کند؛ این اصل استوار در تاریخ صدر اسلام وجود داشت. 

وی ضمن گرامیداشت دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران گفت: قدر پاسداری را بدانیم و همیشه از لباس سبز سپاه باید پاسداری کرد، این لباس مقدس به برکت خون مطهر شهدا بدست ما رسیده و یادآور سخنان پر حلاوت امام راحل حضرت امام خمینی رحمة الله علیه و امام خامنه‌ای مدظله العالی در خصوص سپاه است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: خرسندیم که امروز خدمات نیروی زمینی سپاه در راه حفظ امنیت و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌ها مورد رضایت خداوند متعال و مردم شریف کشورمان قرار گرفته است

سردار خادم سیدالشهدا، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیز در سخنانی با اشاره به آمادگی روحی و معنوی پاسداران رده‌های نیروی زمینی سپاه، بیان نمود: پاسداران نیروی زمینی سپاه با حفظ مرز‌های عقیدتی و خاکی آماده جانفشانی در راه میهن و نظام اسلامی هستند.

در پایان این مراسم از فرماندهان و مسئولان برگزار کننده نخستین دوره توانمندسازی فرماندهان و روحانیون نمایندگی ولی فقیه در یگان‌های نیروی زمینی سپاه (دوره سردار شهید دریساوی) که اسفند ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد
  • بانوی قمی در رقابت های قهرمانی کشور به مدال طلا رسید
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • بزرگترین شاعر شیعی کشمیر
  • بانوی دوچرخه‌سوار کازرونی قهرمان مسابقات دوچرخه‌سواری کشور شد
  • کسب عنوان نخست تیراندازی کشورتوسط بانوی سوادکوهی
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم