Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: گشت مشترک یگان‌های حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان و منطقه حفاظت شده حله در دوره مقابله با کوخه نشینی در این مناطق صورت گرفت.

فرهاد قلی نژاد افزود: در این گشت مشترک که در مناطق رودشور، سمیعا، چهل زرعی عرب و عجم صورت گرفت، هشت کوخه تخریب و همچنین، ۱۰ رشته تور و طناب، سه بُهلِه (واحد شمارش) دلیجه و سه قطعه قمری نیز کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محیط‌بانان در مناطق مختلف استان بوشهر از ابتدای مهر به صورت شبانه روزی مقابله با کوخه نشینی را آغاز کرده‌اند و گشت‌های مشترک یگان‌های حفاظت گسترش یافته است.

هر سال از ابتدای شهریور، مهاجرت پرندگان شکاری به استان بوشهر آغاز می‌شود و همزمان با فصل مهاجرت این پرندگان، سودجویان هم دست به کار می‌شوند، و برای زنده گیری و فروش آن‌ها به کشور‌های حوزه خلیج فارس کوخه می‌نشینند.

بر همین اساس محیط‌بانان، به طور مرتب گشت‌هایی برای مقابله با شکارچیان دارند.

انتهای پیام/ک

مقابله با شکارچیان کوخه نشین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۷۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال خوش آهوان در دشت مغان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اردبیل؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: به دنبال رهاسازی آهو در طبیعت آزاد مغان در تیر ماه ۱۴۰۱ اقدامات گشت و کنترل منطقه با تلاش شبانه روزی محیط بانان و فرهنگ‌سازی طی دو سال اخیر در بین عشایر منطقه مبنی بر حمایت و حفاظت از نسل این آهوان آغاز شد و امروز آرزوی مردم مغان در بازگشت آهو و جست و خیز آن را در طبیعت شاهد هستیم.
قاسم پور افزود: پایش‌های دوره‌ای ما نشان می‌دهد که با کمک عشایر منطقه و جوامع محلی طرح احیای آهوی مغان موفقیت آمیز بوده و خود اهالی کمک کردند تا شاهد تلفات و یا شکار آهو نباشیم.
وی اظهار کرد: تصاویر و فیلم‌های گرفته شده توسط محیط بانان طی پایش‌های دوره‌ای و پایش‌های سال جدید نیز نشان می‌دهد حال آهوان مساعد و در وضعیت مطلوب قرار دارند که این امر نشان می‌دهد این گونه به شرایط زیستی طبیعی بازگشته است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه رهاسازی آهو در دشت مغان و خارج از فنس جزو سه طرح برتر احیای جمعیت حیات وحش در کشور انتخاب شده است افزود: بمنظور تکمیل مراحل رهاسازی و مشاهده گله‌های بزرگ آهو در دشت مغان مراحل تکمیلی این طرح با انتقال و رهاسازی آهوان از دیگر مناطق در سال جاری ادامه خواهد یافت.

 

دیگر خبرها

  • شکارچی فلامینگو در سردشت دستگیر شد
  • حال خوش آهوان در دشت مغان
  • تصویب ۲ مصوبه برای مقابله با تخریب سیل در «رضوان کالپوش»
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه توسط محیط‌بانان لرستان+فیلم
  • زدایش رنگ‌های سمی از آب با کمک یک نوع فتوکاتالیست
  • فتوکاتالیستی برای حذف سریع‌ و کارآمد برخی رنگ‌های سمی از آب
  • حذف سریع‌ و کارآمد برخی رنگ‌های سمی از آب با فتوکاتالیست‌ها
  • پارک ملی بوجاق کیاشهر؛ بهشت پرندگان مهاجر
  • ورود بیش از ۳۰۰ فلامینگو به تالاب بین المللی گاوخونی
  • میهمانی ۳۰۰فلامینگو در گاوخونی/ نخستین کلونی‌های جوجه‌آوری ثبت شد