Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل حزب‌الله لبنان و وزیر اقتصاد این کشور، روز گذشته طی دیداری به بررسی تحولات کنونی و جنبش مردمی در این کشور پرداختند. ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «الجمهوریه» نوشت که «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، روز گذشته از «علی حسن خلیل» وزیر اقتصاد این کشور استقبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیدار، که با حضور «الحاج حسن خلیل» معاون دبیرکل حزب‌الله انجام شد، سه ساعت طول کشید.

بر اساس اطلاعات، در این دیدار تحولات جاری در کشور و جنبش مردمی در مناطق مختلف لبنان و نیز نحوه رسیدگی به بحران فعلی مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.

سید حسن نصرالله و وزیر اقتصاد لبنان همچنین به گفت‌وگو درباره طرح اصلاح اقتصادی، که «سعد الحریری» نخست‌وزیر آن را تهیه کرده، پرداختند که بر اساس اطلاعات موجود، دبیرکل حزب‌الله رویکردی مثبت و سازنده در خصوص طرح مذکور داشتند البته برخی ملاحظاتی را نیز در این‌باره مطرح کرده‌اند.

لبنان|اظهارات حریری پس از تصویب طرح اصلاح اقتصادی/ حقوق وزیران و نمایندگان پارلمان 50 درصد کاهش یافت

در همین راستا، منابع حزب‌الله به این روزنامه اعلام کردند که اوضاع تحت کنترل است و هیچ نگرانی درباره وخیم شدن اوضاع وجود ندارد.

منابع مذکور افزودند: «سازنده‌ترین چیزی که به موازات جنبش مردمی به وجود آمد، توافق سنی- شیعی بوده است که از طریق تماس‌های میان دو طرفین در سطوح مختلف نمود پیدا می‌کند.»

منابع حزب‌الله در پاسخ به سوالی مبنی بر تایید یا انکار وجود توطئه‌ای درباره تحولات جاری در کشور، گفتند: «حتی اگر این سناریو صحیح باشد آن شکست خورده است؛ چرا که تمامی توطئه‌ها در مقابل خِرد و تعقل تمام مسئولان دولتی ساقط می‌شوند.»

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۷۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن

عراق و آمریکا در بیانیه مشترک پس از دیدار السوانی با بایدن  بر همکاری های دوجانبه بر اساس توافقنامه چارچوب استراتژیک تاکید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، عراق و آمریکا پس از دیدار محمد شیاع السودانی نخست وزیر و جوبایدن رئیس جمهور آمریکا بیانیه مشترکی صادر کردند.

بر اساس بیانیه ای که خبرگزاری رسمی عراق «واع» آن را منتشر کرده سران دو کشور بر تعهد خود به مشارکت راهبردی پایدار بین عراق و ایالات متحده تاکید کردند و رویکرد خود را برای همکاری دوجانبه بر اساس توافقنامه چارچوب استراتژیک 2008  مورد بحث  بررسی قرار دادند.

دو طرف همچنین بر اهمیت همکاری مشرک برای ارتقای ثبات منطقه و احترام به حاکمیت، ثبات و امنیت عراق تاکید کردند. 

سفر السودانی به آمریکا زیر ذره بین گروه‌های مقاومت عراق

دیدار السودانی با وزیر دفاع آمریکا 

محمد شیاع السودانی که به آمریکا سفر کرده با  لوید آستین وزیر دفاع این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. 

نخست وزیر عراق در این دیدار تاکید کرد که نیروهای امنیتی ما امروز در سطح بالایی از آمادگی قرار دارند. 

از سوی دیگر، سخنگوی دولت عراق گفت: در دیدار نخست وزیر عراق با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا موضوعاتی از جمله حضور نیروهای ائتلاف در عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

سخنگوی رسمی دولت عراق در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اعلام کرد: پایان ماموریت ائتلاف بین المللی در عراق موضوعی است که با واشنگتن مطرح شده است.

وی افزود: هدف ما افزایش همکاری امنیتی و اطلاعاتی با ایالات متحده است.

سخنگوی دولت عراق تاکید کرد که عراق به دنبال پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین المللی است که تامین کننده منافع ملی باشد.

وی گفت این کشور خواهان عدم گسترش درگیری در منطقه است.

عراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی به یک خودرو در جنوب لبنان + فیلم
  • تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات در حضور وزیر اقتصاد
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • تشریح دستاوردها و اهداف بانک صادرات ایران در حضور وزیر اقتصاد
  • تشریح دستاوردهای بانک صادرات در حضور وزیر اقتصاد
  • برای جهش تولید مسیر مشارکت بخش خصوصی در اقتصاد را هموار کنید
  • در دیدار چهره به چهره وزیر ورزش با کاپیتان های تیم های ملی چه گذشت؟
  • فیلمی از حملات راکتی لحظات پیش حزب‌الله لبنان
  • کیومرث هاشمی: با قهرمانی دل مردم را شاد کنید