Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین با بیان اینکه فاز یک پروژه آبیاری نوین آستان قدس رضوی در سطح ۵۱۸ هکتار آغاز شده است، گفت: این پروژه با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در ایام دهه فجر به عنوان بزرگترین پروژه آبیاری نوین استان افتتاح می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فائزه تاج آبادی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: با رایزنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با سازمان جهاد کشاورزی مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بصورت بلاعوض از محل سر جمع اعتبارات استانی جهت اجرای فاز دو پروژه آبیاری نوین آستان قدس اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طرح مطالعاتی این پروژه که در سطح ۳۰۰ هکتار توسط اداره آب و خاک جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین انجام شده است.

تاج آبادی با بیان اینکه فاز یک پروژه آبیاری نوین آستان قدس رضوی در سطح ۵۱۸ هکتار آغاز شده است، ادامه داد: این پروژه با ۸۵ درصد  پیشرفت فیزیکی در ایام دهه فجر به عنوان بزرگترین پروژه آبیاری نوین استان افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست های  جهاد کشاورزی حمایت از طرح های آبیاری نوین است تصریح کرد: جهاد کشاورزی اسفراین آمادگی دارد به هر روستایی که طرح آبیاری نوین را به صورت تجمیعی اجرا کند، ۸۵ درصد کمک بلاعوض داشته باشد و ۱۵ درصد به صورت خودیاری هزینه شود.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر دشت صفی آباد با یک هزار و 700 هکتار بیشترین سطح زیر کشت آبیاری نوین را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی اسفراین در پایان به کشاورزان دهستان های دامنکوه و زرق آباد توصیه کرد: با توجه به اینکه در این مناطق طرح آبیاری نوین در سطح کمتری اجراشده، از فرصت ۸۵ درصدی کمک های بلاعوض دولت استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۷۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزری خبرانلاین از سنندج، هیوا لهونیان با بیان اینکه طرح تکخوانی برق روستاها در راستای توسعه عدالت اجتماعی و توسعه ی پایداری برق روستاها اجرا میشود، اظهار کرد: با برنامه ریزی های مدون و راهبردی این شرکت در طول چند سال اخیر، بیش از ۸۵ درصد از روستاهای سطح استان تاپایان سال ۱۴۰۲ طرح تکخوانی اجرا و به اتمام رسیده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه کمتر از ۱۵ درصد روستاهای سطح استان مشمول این طرح باقیمانده است، گفت: در سال جاری با برنامه ریزی های منسجم و دقیق، کنتور برق ۲۳۶ روستای باقیمانده که مشمول ۱۴ هزار و ۷۸ خانوار روستایی میباشد از حالت بازفروش خارج و با احتساب آن تمام روستاهای استان، طرح تکخوانی اجرا و عملیاتی میگردد.

لهونیان با اشاره به اینکه در کل استان یکهزار و ۶۱۵ روستای دارای سکنه وجود دارد، گفت: از این تعداد روستا، تاکنون کنتور برق هزار و ۳۷۹ روستای استان تکخوانی و از حالت بازفروش خارج شده است.

لهونیان یکی از رویکردها و اهداف این شرکت در راستای توسعه عدالت اجتماعی، طرح «تکخوانی» نمودن برق روستاها را خواند و گفت: با اجرای این پروژه مشکلات مربوط به قرائت کنتورهای بازفروش و تطبیق با کنتورهای مادر از جمله اختلاف قیمت مصرفی درتعدادی محدود از روستاها، شفافیت و سهل الوصول شدن مطالبات مشترکین، حذف انشعابات غیرمجاز و ایجاد عدالت درصورتحساب های مصرفی مشترکین مرتفع خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان اینکه یکی از مطالبات همیشگی روستاییان تامین برق پایدار و بهره مندی از شرایط انشعاب و انرژی همچون مشترکین شهری است، افزود: در همین راستا با هدف ساماندهی قرائت و استفاده روستاییان ازخدمات غیرحضوری، طی سه سال اخیر طرح تکخوانی نمودن برق مشترکین روستایی با جدیت دردستورکار این شرکت قرار گرفته است.

شایان ذکر است با اجرای این پروژه منبعد روستاییان می توانند بخش عمده ای از خدمات خود را به صورت غیر حضوری و در بستر اینترنت یا از طریق “اپلیکیشن برق من” دریافت کنند که از جمله این خدمات می توان به دریافت و پرداخت صورتحساب، مشاهده روند مصرف، دریافت انشعاب آمپری و آزمایش لوازم اندازه‌گیری و…. اشاره کرد.

در حال حاضر بیش از ۷۵۰ هزار مشترک در بخش های مختلف خانگی، کشاورزی، صنعتی و اداری از خدمات شرکت توزیع برق کردستان بهره مند هستند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898450

دیگر خبرها

  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور
  • اصلاح طرح آبیاری قطره‌ای اراضی ۱۷۰ هکتاری آب‌پخش در دولت سیزدهم
  • جهش تولیدات کشاورزی همدان از مسیر مولدسازی روستاها می‌گذرد
  • مرمت و بهسازی ۷۳ قطعه آببندان در مازندران
  • امسال ۱۰۰ هزار مترمربع پروژه بهداشتی و درمانی در خراسان شمالی افتتاح می‌شود
  • رتبه سوم خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری
  • تجهیز۴۰ هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری