Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-16@23:49:53 GMT

ایران با موفقیت به آمریکا ضربه می‌زند

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۷۸۴۴

ایران با موفقیت به آمریکا ضربه می‌زند

خبرگزاری میزان- یک نشریه آمریکایی نوشت ایران به شکلی ماهرانه در حال ضربه زدن به آمریکاست. تاریخ انتشار: 08:55 - 30 مهر 1398 - کد خبر: ۵۶۰۸۲۵

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، به نقل از روزنامه کیهان، نشنال اینترست می‌نویسد: ایران در رویارویی با آمریکا و متحدانش در ماه‌های گذشته از استراتژی مقاومت حداکثری و حملات غافلگیرکننده پیروی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بدون تردید این تاکتیک به خوبی برای ایران جوابگو بوده است. دولت ترامپ تاکنون از واکنش نشان دادن به اقدامات ایران در خلیج فارس پرهیز کرده است.


هرچند ضرورتی ندارد که واشنگتن رویکرد کنونی خود را ادامه دهد. البته ایران از لحاظ قابلیت‌های نظامی کشور ضعیفی نیست. علاوه بر این، تحولات یک سال گذشته نشان داده‌اند که فشار‌های اقتصادی تاثیری بر روی رفتار تهران نداشته‌اند.

 

از همه مهم‌تر، استراتژی ایران مدل عالی در اختیار این کشور قرار می‌دهد تا اصطلاحا با باقی ماندن در منطقه خاکستری به اهداف استراتژیک خود دست پیدا کند. منظور از ناحیه خاکستری قرار گرفتن بین وضعیت صلح و جنگ تمام عیار است. ایران در این منطقه دست به حملاتی می‌زند که قابل انکار هستند و به‌طور جدی خطر جنگ تمام عیار را افزایش نمی‌دهند.

 

ایران در مواجهه با آمریکا استراتژی «ویلی کیلر» بازیکن شهیر بسکتبال را در پیش گرفته که می‌گوید: آن‌ها را در جایی که حضور ندارند بزن! این استراتژی به همان اندازه که برای ویلی کارآمد بود، برای ایران نیز کارگر است. استراتژی که ایران زیرکانه در حال به کار گرفتن آن هست و دونالد ترامپ به صراحت از آن دوری می‌جوید.

 

نیرو‌های مرتبط با ایران از ماه مه امسال به چندین نفتکش تجاری و زیرساخت‌های نفتی مهم عربستان سعودی حمله کرده بودند.

این در حالی است که تهران هیچ هزینه‌ای را به خاطر این اقدامات خود پرداخت نکرده است. مقامات ایران همزمان این پیام را به جامعه بین‌المللی منتقل کرده‌اند که کمپین فشار حداکثری ترامپ به ضرر همه کشور‌های منطقه و دنیا خواهد بود.


اگرچه مقامات آمریکایی در ما‌ه‌های اخیر با لحن تهدیدآمیز بار‌ها به ایران هشدار داده‌اند، اما در عمل فقط از تحریم‌های اقتصادی استفاده کرده‌اند. این سیاست اعتبار واشنگتن را در بین متحدان منطقه خود زیر سوال برده است. کشور‌های عربی خلیج فارس به این نتیجه رسیده‌اند که تهدیدات ترامپ در واقع بلوفی بیش نبوده‌اند.

 

تصمیمات رئیس جمهور آمریکا در ماه‌های گذشته بیشتر جنبه نمایشی و تبلیغاتی داشته‌اند و در عمل جلوی رفتار تهران را نگرفتند.

 

رئیس جمهور آمریکا همزمان با تشدید تنش در خلیج فارس و در واکنش به حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان تصمیم گرفت که تعدادی نیرو و سامانه دفاع هوایی را به خلیج فارس اعزام کند. اما این سیستم‌های دفاعی قابلیت چندانی برای خنثی‌سازی موشک‌های کروز یا پهپاد‌های جنگی استفاده شده در حملات اخیر ندارند.

 

ما باید از موفقیت‌های ایران درس بگیریم و اقدامات خود در منطقه خاکستری را گسترش دهیم. به عنوان مثال، برنامه پنتاگون برای تشدید حملات سایبری علیه نیرو‌های مسلح ایران امیدوارکننده به نظر می‌رسد. اما اقدامات بیشتری باید انجام شوند.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امریکا ایران منطقه نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۷۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقیقت پور: ضربه بعدی ایران به اسرائیل غیرقابل محاسبه است /آمریکا حتماً در مسیر عبور موشک‌ها و پهپادها، مزاحمت‌های الکترونیکی ایجاد کرده است

منصور حقیقت‌پور، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس نهم شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین پیرامون حمله موشکی ایران به اسرائیل گفت: اقدام شنبه شب در پاسخ به اقدام خلاف قوانین بین‌المللی اسرائیل بود، کما اینکه این رژیم به مراکز رسمی ایران در سوریه حمله کرده بود، این در شرایطی است که کنسولگری هر کشوری خاک آن کشور محسوب می‌شود و اسرائیلی‌ها جسارت کردند اقدام نظامی در کنسولگری تهران در دمشق اجام دهند و تعدادی از همرزمان ما را شهید کنند، لذا جمهوری اسلامی ایران متناسب با همین اقدام اسرائیل به خاک آنها حمله کرد، به این معنی که همانطور آنها خاک ما را زدند ما هم خاک آنها را زدیم.

حمله اخیر ایران به اسرائیل تنها یک تمرین بود

وی افزود: این حمله ایران به اسرائیل تنها یک اقدام نمادین بود و قطعاً جمهوری اسلامی ایران توان وارد کردن ضربه‌های سنگین‌تری دارد، بر همین اساس آنچه شب گذشته از توان ایران مشاهده کرد چیزی نبود، ایران فقط نشان داد که می‌تواند از گنبد آهنین و سیستم پیچیده پدافند هوایی ترکیبی اسرائیل، آمریکا، آلمان و فرانسه عبور کند. لذا ایران در حمله به اسرائیل ناز شست نشان داد و تمرین بود مانند ورزشکارانی که خودشان را برای اقدام اساسی گرم می‌کنند، لذا ایران هم در حمله اخیر به اسرائیل تنها خودش را گرم کرد.

حمله ایران به اسرائیل مسلمانان را خوشحال کرد

حقیقت‌پور ضمن تأکید بر توان نظامی ایران تصریح کرد: نکته مهم این است که ضربه دوم، سوم و بعدی ایران به اسرائیل غیرقابل محاسبه خواهد بود، به این معنی که دشمن ضربات بعدی ایران را نمی‌تواند محاسبه کند لذا پیشنهاد می‌کنیم که اسرائیل تصمیم عاقلانه بگیردو اقدام خلاف دیگری انجام ندهد چراکه تنبیه بزرگتری خواهد شد. برآوردها از فضای سیاسی جهان حاکی از آن است که حمله ایران به اسرائیل منجر به خوشحالی همه مردم مسلمان در هند، پاکستان، مالزی، کشمیر و برخی از کشورهای عربی شده است. چراکه هیچ دولت مسلمانی به خودش جرأت نداد که این ضربه مهلک را به اسرائیل وارد کند اما جمهوری اسلامی ایران این اقدام بازدارنده را انجام داد.

ضربه بعدی ایران به اسرائیل غیرقابل محاسبه است

این تحلیلگر مسائل نظامی در ادامه اظهار کرد: نکته حائز اهمیت این است که اگر اسرائیل مجدداً اشتباه کند ضربه دیگری به او وارد خواهد شد. وقتی اسرائیلی‌ها عقل سالم ندارند و به سفارتخانه ما در سوریه حمله می‌کنند، اگر عقل ناقص آنها را علیه جمهوری اسلامی ایران هدایت کند قطعاً ضربه‌های بعدی ایران به اسرائیل غیرقابل محاسبه است تا این اندازه که اسرائیلی‌ها زمین سوخته تحویل می‌گیرند.

حقیقت‌پور درباره احتمال ورود آمریکا به درگیری بین ایران و اسرائیل، خاطرنشان کرد: آمریکا در حال کمک کردن به اسرائیل است چراکه این رژیم بدون کمک آمریکا نمی‌تواند مقاومت کند و همه اطلاعات پیرامون تیک آف موشک‌ها و پهپادها را آمریکا در اختیار اسرائیل قرار داده است و حتماً در مسیر عبور موشک‌ها و پهپادها آمریکایی‌ها مزاحمت‌های الکترونیکی و فیزیکی انجام دادند که این وظیفه متخصصین است در این رابطه اظهارنظر کنند.

بایدن کار عاقلانه‌ای می‌کند که می‌گوید در جنگ دخالت نمی‌کنیم

وی در پایان یادآور شد: به نظر بنده آمریکایی‌ها به اندازه‌ای در منطقه خاورمیانه پهن شدند که این پهنی منجر به این شده که از هر نقطه‌ای آسیب‌پذیر باشند، به این ترتیب که در ترکیه، امارات، قطر و هر کجا می‌توان به آمریکایی‌هایی آسیب وارد کرد، از این‌رو بایدن کار عاقلانه‌ای می‌کند که می‌گوید در جنگ دخالت نمی‌کنیم چراکه می‌داند همه پایگاه‌های آمریکا اهداف بسیار روشنی برای موشک‌های نقطه‌زن ایران هستند. لذا آمریکا اگر دخالت نکند، عاقلانه رفتار کرده است.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895059

دیگر خبرها

  • فیگارو: پاسخ ایران به اسرائیل یک موفقیت راهبردی بزرگ بود/ ایران قدرت اول منطقه است
  • آمریکا در جست‌وجوی بازدارندگی ازدست‌رفته/ مهم‌ترین لابی صهیونیستی خواستار برخورد با ایران شد
  • جورج فریدمن، استراتژیست آمریکایی مطرح کرد: پاسخ نظامی ایران به اسرائیل و استراتژی ایالات متحده
  • باید اذعان کرد که بازدارندگی آمریکا ضربه مهلکی خورده است
  • حقیقت پور: ضربه بعدی ایران به اسرائیل غیرقابل محاسبه است /آمریکا حتماً در مسیر عبور موشک‌ها و پهپادها، مزاحمت‌های الکترونیکی ایجاد کرده است
  • حمله ایران، ورقِ معادلات منطقه را تغییر می‌دهد
  • عملیات وعده صادق با موفقیت انجام شد/ به آمریکا هشدار داده‌ایم
  • عملیات وعده صادق با موفقیت انجام شد
  • تاثیرات واکنش ایران به جنایت اسراییل در حمله به کنسولگری ایران
  • ناو آمریکایی عازم مدیترانه می‌شود/ سپاه پاسداران: ضربه به منافع ایران پاسخ قاطع در پی دارد