Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بندرعباس گفت: مسئولان باید با اقدامات خود، سبب شوند دستگاه‌های اجرایی را در قلب و فکر و ذهن صادرکنندگان و فعالان این بخش به‌طور واقعی و حقیقی محسوس سازند نه اینکه آن‌ها را در لابه‌لای شعارها و وعده‌ها جا گذارند.

محمدرضا صفا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: همان‌طور که همگان می‌دانیم امروز اقتصاد در دنیا بر پایه‌های حقیقی و عقلانی در حال تنفس و تداوم حیات خود است و هر جا که اقتصاد درگیر ناآگاهی‌ها و امور غیرواقعی و بعضاً سیاسی و مصلحت‌اندیشی می‌شود، سبب‌ساز بروز ضرر و زیان‌ها در میان‌مدت و بلندمدت می‌شود که به‌طور مستقیم به دست‌اندرکاران و فعالان و هدایت‌کنندگان آن برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: حمایت از صادرکننده و صادرات آنجا خود را بیشتر نشان می‌دهد که مسئولان مربوطه در قامت سیاست‌گذاران اصلی این بخش بتوانند با فراهم‌سازی زمینه‌ها و کاهش بروکراسی‌های دست و پاگیر، اقدامات خود را در قلب و فکر و ذهن صادرکنندگان و فعالان این بخش به‌طور واقعی و حقیقی محسوس سازند نه اینکه آن‌ها را در لابه‌لای شعارها و وعده‌ها جا گذارند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بندرعباس با اشاره به اینکه نباید فراموش کرد که در سال‌های اخیر در استانی همانند هرمزگان همگان شاهد رونق کمی و کیفی صادرات و حوزه تجارت بنابر اعلام گزارشات مبسوط و نظر فعالان این بخش هستیم، خاطرنشان کرد: این موضوع نشانی واضح و مبرهن از تلاش‌های صورت گرفته و موفقیت در مسیر اصلاح دیدگاه حاکم براین حوزه در استان بوده کما اینکه خود اعتراف داریم در این مسیر در ابتدای راهی بس طولانی هستیم و معتقدیم با همکاری و افزایش هماهنگی‌ها در بین تمامی عناصر و بخش‌های درگیر اقتصاد از سیاست‌گذاران گرفته تا مجریان در واحدهای تجاری و تولیدی می‌توان در آینده‌ای نزدیک هرمزگان را به الگویی مطلوب در حوزه توسعه و رشد صادراتی در منطقه معرفی کرد.

وی در پایان عنوان کرد:  روز ملی صادرات بر تمامی مجاهدان عرصه صادرات و تجارت جهانی که با پیکار و مبارزه با رقبای جهانی و با ایمان و سرمایه و توان علم خویش برای سربلندی و سرافرازی جامعه و جاودانگی ایران اسلامی در صحنه‌های نبرد اقتصادی با رقبا و دشمنان آن‌ها به‌تنهایی در حال کشاکش و مبارزه‌اند باید تبریک گفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه هرمزگان اتاق بازرگانی بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حمزه حورسی در نشست رفع موانع تولید با فعالان اقتصادی منطقه آزاد ماکو افزود: تدوین مقررات برای سرژمین اصلی در وزارتخانه ها بدون استثنا قائل شدن مناطق آزاد باعث بروز مشکل شده و رعایت این قوانین در مناطق آزاد برای تولیدکنندگان فشار زیادتری را تحمیل کرده است.

وی افزود:‌ مناطق آزاد در دنیا موتور پیشران اقتصاد هستند، چون فعالیت های تولیدی و خدماتی در این مناطق با استفاده از مزیت های قانونی کمتر از قلمرو گمرکی کشور کم هزینه تر و محصولات تولیدی رقابتی تر هستند.

این مسئول با تایید صحبت های تولیدکنندگان در خصوص اجرایی نشدن قانون ماده ۶۵ اضافه کرد: مناطق آزاد الگوی به کارگیری روش ها و مدل های جدید مدیریتی باید باشند و تولید کنندگان و فعالان اقتصادی این مناطق فارغ از دیوانسالاری قلمرو گمرکی کشور بایستی مسائل و مشکلاتشان به فوریت حل و فصل شده و صدور پروانه و ثبت شرکت و کل فرآیند دریافت مجوز سرمایه گذاری در حداقل زمان ممکن به انجام برسد.

این جلسه در شهرک صنعتی ماکو طی بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد برگزار شد.

 

دیگر خبرها

  • رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد ۶ درصدی را تجربه کرد
  • رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است
  • بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • گلریزان ۴۰ میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند
  • فیلم/ استتار جالب کبک لابه‌لای شاخه‌های درخت
  • فراخوان درگاه ملی مجوز‌های الکترونیکی