Web Analytics Made Easy - Statcounter

 معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: این تسهیلات تاکنون به یکهزار و ۴۰۸ نفر از سیلزدگان استان پرداخت شده است.

محسن قوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این نوع تسهیلات با عنوان بلاعوض اجاره‌بها، بلاعوض معیشتی، بلاعوض ساخت واحدهای احداثی شهری و روستایی و بلاعوض تعمیری به سیلزدگان ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان با بیان اینکه 260 میلیارد ریال کمک بلاعوض هم به سیلزدگان استان ارائه شد، تصریح کرد: تاکنون یکهزار و ۹۸ فقره وام نیز به خانوارهای دارای مشکل معیشتی پرداخت شده است.

وی با اشاره به معرفی 346 واحد معیشتی به بانک‌ها ادامه داد: کارشناسان این اداره کل بر روند بازسازی مناطق سیل‌زده نظارت دارند.

وی تاکید کرد: کیفیت ساخت واحدهای ساختمانی همواره مورد تاکید بنیاد مسکن بوده و به هیچ وجه مصالح کم دوام و نامرغوب در ساخت و ساز منازل روستایی استفاده نمی‌شود.

قوی بیان خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات مدیریت ارشد استان بر شتاب و همکاری همه‌جانبه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به سیلزدگان، عملکرد پرداخت تسهیلات روند رو به رشد گرفته است.

وی اضافه کرد: در سال جاری یکهزار و ۲۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی به صاحبان واحدهای مسکونی آسیب دیده ناشی از سیل استان پرداخت شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن اصفهان افزود: این میزان تسهیلات که در مجموع سه هزار و ۳۲۰ واحد مسکونی خسارت‌دیده را پوشش می‌دهد مربوط به ۳۲۸ واحد احداث شده شهری، یکهزار و ۷۵۲ واحد روستایی و یکهزار و ۲۴۰ واحد تعمیری شهری و روستایی است. 

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نخستین نهاد سازندگی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد و خدماتی از جمله بسترسازی برای تامین مسکن قشرهای کم‌درآمد، ساماندهی، بازسازی و بهسازی سکونتگاه‌های مناطق خسارت‌دیده روستایی، اجرای طرح‌های هادی روستایی، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه، صدور اسناد مالکیت روستایی، با همکاری اداره ثبت و اسناد و اجرای طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی را به قشرهای کم درآمد جامعه ارائه کرده است.

بارش باران و جریان سیلاب ابتدای امسال به هشت هزار و ۲۶۲ واحد مسکونی شهری و روستایی استان اصفهان خسارت زد.
از این تعداد پنج هزار و ۷۷۶ واحد در مناطق روستایی و ۲ هزار و ۴۸۶ واحد شهری قرار دارند.
۲ هزار و ۲۲۳ واحد از واحدهای مزبور، تخریبی محسوب می‌شوند و ۶ هزار و ۲۲۳ واحد هم نیاز به مرمت و بازسازی دارند.
یکهزار و ۶۶۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی برای مرمت و بازسازی این واحدها مورد نیاز است.
در مجموع ۴۰۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و ۶۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض معیشتی به مالکان این واحدها پرداخت می‌شود.
در پی بارش‌های بهاره و جاری شدن سیل، بخش‌هایی از مناطق جنوبی و سمیرم، بخش شرقی همچون دهستان‌های بهارستان و کوهستان، جبل، کوهپایه، خورو بیابانک و نائین و شهرستان‌های غرب استان اصفهان آسیب دید.
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خسارت سیل تسهیلات مسکن بنياد مسكن انقلاب اسلامی مناطق سیل زده اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۷۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حدود ۵۳ میلیارد ریال وام تسهیلات مشاغل خانگی حوزه فرهنگ و هنر نیشابور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره ارشاد اسلامی نیشابور گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور برای ایجاد اشتغال و حمایت از مشاغل خانگی با محوریت فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۲ نسبت به ثبت‌نام متقاضیان برای دریافت  تسهیلات ویژه دولتی اقدام کرد.

علیرضا سید‌ابادی  افزود: بیان کرد: در تسهیلات تبصره ۱۶، تعداد ۳۵ نفر به بانک‌های عامل معرفی شدند که ۳۰ نفر موفق به تشکیل پرونده و دریافت وام جمعا به مبلغ ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شدند، همچنین در تبصره ۱۸ نیز تعداد ۸ نفر از نیشابور و ۳ نفر از زبرخان و ۴ نفر از میان جلگه جمعا به مبلغ ۱۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند. 
 وی با اشاره به اینکه تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندانی که در پی ایجاد و یا توسعه شغل هنری خود بوده و دارای مستندات قابل قبول باشند، تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: هنرمندان برای اطلاع از لیست رشته هایی که شامل دریافت تسهیلات می شوند، نیاز است که به سامانه مشاغل خانگی رجوع کنند. 

دیگر خبرها

  • تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود
  • اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان اسکو
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در ماکو
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • پرداخت حدود ۵۳ میلیارد ریال وام تسهیلات مشاغل خانگی حوزه فرهنگ و هنر نیشابور
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان