Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مینو رفیعی با بیان این که طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ ساله از اول آبان ماه آغاز می‌شودگفت: این طرح ۲۳ سال است که از سوی سازمان بهزیستی کشور به منظور غربالگری بیماری‌های چشم کودکان انجام می‌شود.

وی با اشاره به این که در صورتی که کودکان ۳ تا ۶ ساله در سال‌های گذشته مورد غربالگری قرار گرفته‌اند باید امسال نیز در این طرح شرکت کنندگفت: ممکن است کودک چهارساله‌ای امسال به عنوان فرد مبتلا به تنبلی چشم شناخته شود، این در حالی است که غربالگری سال گذشته این مشکل را نشان نداده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب هر کودک ۳ تا ۶ سال باید حداقل سه بار طی این دوران مورد معاینه چشم قرار بگیرد.

معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور با بیان این که جامعه هدف این طرح حدود 4 میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هستند گفت: سال گذشته ۷۵ درصد از کودکان ۳ تا ۶ سال مورد غربالگری قرار گرفتند که از این تعداد ۱۶ هزار نفر بیمار مبتلا به تنبلی چشم شناسایی شدند.

به گفته رفیعی این کودکان برای درمان به متخصصان ارجاع داده شدند و سازمان بهزیستی تا سن ۱۰ سالگی وضعیت بیماری این کودکان را پیگیری می‌کند تا از درمان آنها اطیمنان حاصل کند.

وی با اشاره به این که امسال حدود ۴۰ هزار پایگاه از اول آبان آماده ارائه خدمات هستند ادامه داد: در طول سال دو هزار پایگاه ثابت در مجتمع سازمان بهزیستی خدمات غربالگری چشم ارائه می‌کنند که در طول انجام این طرح تعداد پایگاه‌ها به ۴۰ هزار مورد افزایش می‌یابد. به این ترتیب پایگاه‌های سیار، موقت و مهدهای کودک، مجتمع‌های سازمان بهزیستی،‌ مراکز بهداشت، مساجد و کلیه محل‌هایی که برای مردم دسترسی مناسبی داشته باشند، به پایگاه‌های قبلی افزوده می‌شوند.

به گفته معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور برای مناطق دور افتاده، محروم، عشایری و روستایی نیز پایگاه‌های سیار اعزام خواهد شد.

رفیعی با تاکید بر این که برای انجام غربالگری تنبلی چشم کودکان استفاده از چارت E دقیق تر است گفت: استفاده از دستگاه برای غربالگری چشم ممکن است همه اختلالات را شناسایی نکند و برخلاف تصور خانواده‌ها استفاده از چارت E برای کودکان مناسب‌تر است، اما در خصوص کودکانی که ممکن است با این روش ارتباط برقرار نکنند یا مشکل ذهنی و یادگیری داشته باشند بهتر از روش چارت E استفاده شود به این ترتیب از خانواده‌ها می‌خواهیم تا بر روی استفاده از دستگاه اصرار نداشته باشند.

وی ضمن تشریح جزئیات هزینه طرح غربالگری چشم کودکان امسال گفت: هزینه انجام این خدمات در مراکز دولتی و غیر دولتی تا حدودی متفاوت است و غربالگری کودکان در مراکز دولتی ۲۰۰۰ تومان و در مراکز غیر دولتی با استفاده از چارت ای ۲۵۰۰ تومان و با استفاده از دستگاه ۵ هزار تومان هزینه خواهد داشت.

به گفته رفیعی، این طرح از اول آبان ماه آغاز شده و تا آخر آذر ماه ادامه خواهد داشت اما در برخی از مناطق که به علت جمعیت بالاتر غربالگری کودکان پایین نیابد این طرح تا آخر دی ماه ادامه خواهد یافت و خانواده‌ها هنگام مراجعه باید کارت ملی کودکان را به همراه داشته باشند.

ایسنا

انتهای پیام/

20 / 20 تنبلی چشم سازمان بهزیستی طرح غربالگری تنبلی چشم آغاز غربالگری چشم کودکان ۳ تا ۶ ساله غربالگی چشم در ۴۰ هزار پایگاه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: تنبلی چشم سازمان بهزیستی طرح غربالگری تنبلی چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۸۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور امام جمعه همدان در بیمارستان فوق تخصصی کودکان

آیت‌الله شعبانی به مناسبت آغاز سال نو از بیماران بستری در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان همدان عیادت کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت الله شعبانی امام جمعه همدان امروز به همراه مجذوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان و حجت‌الاسلام ارتقایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با حضور در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان همدان ضمن عیادت از کودکان بستری در این بیمارستان و آرزوی سلامتی برای آنها، آغاز سال جدید را به کودکان و خانواده‌های آنها تبریک گفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان در این بازدید ضمن تبریک آغاز سال نو و آرزوی سلامتی و بهبود برای بیماران، هدایایی را نیز به کودکان بستری در بیمارستان اهدا کرد.

امام جمعه همدان از بخش‌های مراقبت‌های ویژه کودکان و نوزادان، داخلی و تالاسمی این بیمارستان بازدید و از کودکان بستری و والدین آنان دلجویی کرد و والدین برخی از کودکان بستری نیز در زمینه مسائل و مشکلاتشان با نماینده مقام معظم رهبری در استان همدان گفت‌وگو کردند.

همچنین به درخواست تعدادی از والدین، آیت‌الله شعبانی در گوش نوزادان تازه متولد شده اذان و اقامه را به عنوان بانگ مسلمانی زمزمه کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سوال مسابقه روز هفدهم طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • آغاز یک سریال جدید از فردا
  • اکران آنلاین فیلم سینمایی «کاپیتان» آغاز شد
  • شما هم می توانید یک یتیم را سرپرستی کنید ؛ با هزینه اندک شما و همت والای "ماه"
  • مسابقه روز شانزدهم طرح زندگی با آیه‌ها
  • آغاز پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از فردا
  • آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری از فردا
  • عیدی ایران خودرو به متقاضیان ثبت نام خودرو در سال ۱۴۰۳ + جزییات
  • حضور امام جمعه همدان در بیمارستان فوق تخصصی کودکان
  • مسابقه روز پانزدهم طرح زندگی با آیه‌ها