Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@22:13:21 GMT

توصیه مهم به خریداران سکه

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۸۳۱۸

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  محمد کشتی آرای در گفت‌وگویی درباره دلیل وکیوم کردن سکه و احتمال تقلبی بودن آن اظهار داشت: هیچ دستورالعملی دال بر اینکه سکه باید به صورت وکیوم شده به فروش برسد نداریم و بسته بندی سکه یک ابتکار شخصی واحدها بود که 30 سال گذشته انجام شد و رواج یافت.

 

وی ادامه داد: مهم‌ترین دلیل وکیوم و بسته‌بندی سکه هم امکان تبلیغ برند فروشنده سکه و آن واحد صنفی است چراکه توانستند از آن به عنوان کارت تبلیغاتی استفاده کنند اما همین اقدام باعث ایجاد فساد در خرید و فروش سکه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه در دوره‌ای اغلب واحدهای بدون مجوز نسبت به این کار اقدام می کردند، گفت: بسته‌بندی سکه تنها جنبه تبلیغاتی دارد و نشان دهنده ارز و اعتبار آن نیست.

 

کشتی‌آرای تاکید کرد: در خرید و فروش سکه هیچ تفاوت قیمتی بین سکه باز و سکه بسته بندی شده وجود ندارد. شاید مردم تصور کنند که سکه وکیوم شده اعتبار بیشتری دارد اما این تفکر صحیح نیست و در معاملات تفاوتی بین دو سکه وجود ندارد.

 

وی افزود: برخی از فروشندگان مدعی هستند که اگر سکه از وکیوم خارج شود مسئولیت آن را نمی‌پذیرند اما این رفتار درستی نیست و نباید تفاوتی بین سکه بسته‌بندی و باز باشد.نایب رییس اتحادیه طلا وجواهرتهران با بیان اینکه اتفاقا اگرسکه باز باشد امکان تشخیص آن ازسکه تقلبی فراهم می شود،تاکیدکرد:توصیه ما به مردم خرید سکه بازوخرید از واحدهای دارای جواز کسب است.

 

کشتی آرای در پاسخ به این سوال که شاید برای برخی از خریداران برای احصول اطمینان از دارا بودن جواب کسب در آن واحد صنفی معذوریتی باشد، اظهار داشت: طبق دستور اداره اماکن جواز کسب تمام واحدها باید در معرض دید مردم باشد و امکان جعل کردن آن جواز هم وجود ندارد چراکه به طور مستمر بازرسان اتاق اصناف و اداره اماکن در حال رصد این واحدها  در سطح شهر هستند.

 

وی با تاکید براینکه خوشبختانه در یک سال گذشته میزان شکایات مردم از خرید سکه تقلبی بسیار کاهش یافته است، گفت: مردم درباره این مسائل هوشیار شده‌اند و محتاطانه دست به خرید این اقلام می‌زنند. از سوی دیگر برای واحدهای صنفی دارای مجوز فروش سکه وکیوم‌دار با هولوگرام اجباری شده است و آن هولوگرام تضمین واقعی بودن سکه است .

 

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین درباره خرید اینترنتی طلا و سکه تاکید کرد: تا کنون هیچ ارگان مجوز برای امکان خرید و فروش سکه و طلا به صورت اینترنتی و در فضای مجازی صادر نکرده است چراکه ممکن است فسادهایی در فروش این اقلام به صورت اینترنتی پیش آید بنابراین هنوز مجوزی برای فروش اینترنتی نداریم.

 

تینر20

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: فضای مجازی اقتصاد سکه جام نیوز اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۸۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان

مدیر منطقه ۸ شهرداری قم گفت: خرید و فروش و عقد قرارداد تجاری در منطقه پردیسان نیازمند استعلام از شهرداری منطقه هشت است.

علیرضا مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: شهروندان پردیسان که در حال استفاده تجاری از املاک خود هستند، تا پایان اردیبهشت برای تعیین تکلیف املاک خود و گرفتن مجوز تجاری فرصت دارند.

وی با اشاره به هماهنگی منطقه هشت شهرداری قم و کمیسیون ماده پنج استان برای صدور مجوز تجاری دائم در املاک پردیسان افزود: این موافقت با شروطی صورت گرفته است و املاک از نظر امکان اخذ مجوز تجاری باید امکان سنجی شوند.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم با اشاره به اینکه برخی شهروندان برای اخذ مجوز تجاری املاکی مراجعه می‌کنند که دارای این شروط نیست، خاطرنشان کرد: پس از پایان مهلت یک‌ماهه، املاک تجاری که شامل این طرح نشوند و مجوز نداشته باشند، پلمب خواهند شد.

مظفری اضافه کرد: بر همین اساس از شهروندان انتظار داریم هنگام خرید و فروش یا عقد قرارداد اجاره تجاری در پردیسان، حتماً از شهرداری منطقه هشت استعلام بگیرند.

کد خبر 745746

دیگر خبرها

  • ایرانی‌ها رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی‌ها، رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه
  • ایرانی ها، در رتبه 2 خرید خانه در ترکیه
  • ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
  • راهکارهایی برای خرید و فروش انرژی توسط بخش خصوصی در مازندران
  • دستگیری ۴زن بدل انداز در شاهرود/متهمان غیر بومی و سابقه دار بودند
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم
  • زیر خط فقر را تا مغز استخوان احساس کنید؛ یک متر خانه در این منطقه ۲.۵ میلیارد تومان!
  • یک متر خانه در این منطقه ۲ میلیارد است!