Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان در مطالعه‌ای شش هفته‌ای ۳۰ مرد چاق یا دارای اضافه وزن بهترین زمان برای بیشترین چربی سوزی را مشخص کردند.

به گزارش شریان نیوز،«خاویر گونزالز»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه بث انگلستان، در این باره می‌گوید: «ما دریافتیم مردانی که قبل از صبحانه ورزش می‌کردند دو برابر بیشتر از گروهی که بعد از صبحانه ورزش می‌کردند چربی می‌سوزاندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی تاکید می‌کند: «نتایج ما بیانگر این مطلب است که تغییر در زمان بندی غذاخوردن و ورزش می‌تواند تغییرات مثبت و عمیقی بر کل سلامت بدن داشته باشد.»

محققان در مطالعه‌ای شش هفته‌ای ۳۰ مرد چاق یا دارای اضافه وزن را به سه گروه تقسیم کردند: دو گروه اقدام (که قبل یا بعد از صبحانه ورزش می‌کردند) و گروه کنترل (که هیچ تغییری در سبک زندگی شان ایجاد نشده بود).

محققان بعد از مقایسه داده‌ها دریافتند گروهی که قبل از صبحانه ورزش می‌کردند دو برابر بیشتر چربی سوزی داشتند.

آن‌ها دریافتند چربی سوزی بیشتر عمدتا ناشی از پایین آوردن میزان انسولین در طول ورزش در زمانی است که افراد ناشتا ورزش می‌کنند؛ بدین معنا که آن‌ها می‌توانند چربی بیشتری از بافت چربی و چربی اطراف ماهیچه شان را به عنوان سوخت مصرف نمایند.

در حالیکه این مسئله منجر به تفاوتی در کاهش وزن در طول شش هفته نشد، اما تاثیرات مثبتی بر سلامت شان داشت چراکه بدن شان بهتر قادر به واکنش به انسولین، کنترل بهتر میزان قندخون و کاهش احتمالی ریسک ابتلا به دیابت و بیماری قلبی بود.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۸۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    در شبانه روز گذشته این پنج خبر بیشترین تعداد بازدید را در میان خبر های خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی به خود اختصاص داده اند.     برنامه های روز ارتش جمهوری اسلامی در شمال غرب کشور حادثه رانندگی در محور خوی_چایپاره اوقات شرعی فردا پنج شنبه ۳۰ فروردین لزوم آموزش یک رشته ورزشى افزایش ۲ برابری سرانه ورزشی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم

دیگر خبرها

  • پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته
  • آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند
  • ۷ حرکت ورزشی مفید برای آب کردن شکم زنان
  • این ۵ عادت سلامت پوست را به خطر می‌اندازند
  • برای لاغری گردو را این طور مصرف کنید
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • یافته محققان ژاپنی؛ مکمل آنتی اکسیدانی ترکیبی در تقویت حافظه و شناخت موثر است
  • هاشمی: از میزبانی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا حمایت خواهیم کرد
  • کیومرث هاشمی: از میزبانی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا حمایت خواهیم
  • بی‌حوصلگی و کم دقتی از عوارض تغذیه نامناسب دانش‌آموزان است