Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیکشهر گفت: بارش‌های اخیر موجب تحرک جدی در کشاورزان منطقه شده و پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۳۱۵۰هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان نیکشهر به زیر کشت انواع محصولات زراعی برود.


به گزارش ایسنا- حبیب رئیسی افزود: درسال زراعی گذشته ۱۵۲۳هکتار از اراضی شهرستان زیرکشت محصولات زراعی رفته بود که بیش از ۱۱هزار و ۷۰۰تن محصول تولیدی آن به بازار عرضه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیسی عمده محصولات زراعی شهرستان را سبزی و صیفی و محصولات جالیزی خارج از فصل نباتات علوفه ای شامل شبدر و یونجه و باقالی برشمرد و افزود: خوشبختانه در راستای تغییر الگوی کشت و توسعه محصولات کم آب بر،سطح زیر کشت برنج به میزان ۲۵۰هکتار کاهش یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در راستای حمایت از کشاورزان شهرستان نیکشهر تاکنون۲۵۰تن انواع کود و۱۳۲۰کیلو گرم بذر به منطقه حمل و در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.
وی گفت: خشکسالی‌های پی در پی خسارات هنگفتی به بخش کشاورزی نیکشهر وارد کرده و بارندگی‌های سال جاری نوید بازگشت کشاورزی شهرستان به روزهای پر رونق را در دل کشاورزان سختکوش منطقه نشانده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۸۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول زراعی را در این شهرستان داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، جبار ولی‌پور امروز _ پنجشنبه سی‌ام فروردین _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان گیلانغرب یکی از قطب‌های تولید محصولات زراعی در استان است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۷۰ هزار تن کلزا، گندم و جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.

وی افزود: در سال زراعی جاری ۳۶ هزار و ۳۵۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت انواع محصولات زراعی اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود به طور تقریبی ۷۶ هزار تن گندم و جو از این مزارع برداشت شود.

ولی‌پور با اشاره به رشد قابل توجه سطح زیر کشت محصول کلزا، گفت: ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت کلزا اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود به طور تقریبی یک‌هزار و ۳۰۰ تن محصول از این اراضی استحصال شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۴ سیلوی فعال و مرکز خرید در دهستان حومه، گواور، حیدریه و حیدریه شهرستان آماده تحویل محصول گندم، جو و کلزا است.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب ادامه داد: عملیات برداشت غلات توسط ۷۰ دستگاه کمباین بومی و ۸۰ دستگاه کمباین مهاجر انجام می‌شود.

کد خبر 745681

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • تاخیر در رهاسازی آب و خسارت به محصولات کشاورزی + فیلم
  • نوسازی ناوگان مکانیزاسیون راه‌حلی مناسب برای تحقق خودکفایی محصولات استراتژیک
  • کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد
  • قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳
  • کشاورزان برای حمل محصولات حتماً از طریق شرکت‌های مجاز اقدام کنند
  • تحقق ۷۶ درصدی حدنگاری اراضی کشاورزی استان یزد
  • پیشگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی با ابتکار پژوهشگران کرمانی