Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود بخشی دبیر هشتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران درباره ارزیابی باغ کتاب تهران برای برگزاری دوسالانه هشتم به خبرنگار مهر گفت: دوشنبه هفته گذشته ۲۲ مهرماه جلسه‌ای با حضور تعدادی از اعضای هیات مدیره انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران، تیم معماری و گرافیک محیطی دوسالانه و تعدادی از هنرمندان برای بازدید از باغ کتاب تهران و برگزاری نشستی برای آشنایی مکان هشتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این بازدید امکانات فضا جهت جانمایی آثار دوسالانه مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته وی، امین بداغی و لاله پوریانی به عنوان گروه معماری دوسالانه هشتم روی صحنه آمدند و درباره فضای باغ کتاب صحبت کردند و در ادامه این جلسه به کلیات هشتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران شامل شرایط و زمان اندک فراخوان پرداخته شد.

بخشی تاکید کرد: برای تعیین باغ کتاب به منظور محل برگزاری دوسالانه، پارامترهای مختلفی را در نظر گرفتیم و با دوستان بسیاری مشورت کردیم؛ مهمترین ویژگی برای انتخاب باغ کتاب این بود که فضای دیگری که هم مرکزیت شهری داشته باشد و هم بتواند در تعامل با فضای هنر قرار بگیرد در اختیار نداشتیم و تصمیم گرفتیم به جای فضای نمایشگاه بین‌المللی تهران، باغ کتاب انتخاب شود.

وی توضیح داد: کارکرد فرهنگی تپه‌های عباس آباد تهران به گونه‌ای است که نوعی ترافیک فرهنگی هنری ایجاد کرده است. به این معنی که وجود کتابخانه ملی ایران، باغ کتاب و موزه دفاع مقدس، ترافیکی از مخاطبان فرهنگ و هنر را در این فضا شکل داده است که دلیل اصلی ما برای انتخاب این فضا برای برپایی دوسالانه هشتم بود. همچنین معاصر بودن معماری این فضا و اینکه فضایی معاصر را درون و برون خودش شکل داده، دیگر دلیل ما برای انتخاب بود.

دبیر هشتمین دوسالانه ملی مجسمه‌سازی تهران بیان کرد: من فکر می‌کنم آن چیزی که ما می‌خواستیم برای اینکه دوسالانه‌ای به روز و با نگاه به آینده داشته باشیم، در فضای فرهنگی هنری تپه‌های عباس آباد تحقق پیدا می‌کند و این فضا توانست بالاترین نمره را در بین انتخاب‌های ما به دست آورد.

وی تصریح کرد: از طرفی، برگزاری دوسالانه در باغ کتاب، یک تجربه به حساب می‌آید تا دوسالانه مجسمه‌سازی در مراحل بعدی به فضای عمومی وارد شود و به نوعی شاید پاسخگوی نگره‌ای از هنر باشد که می‌خواهد از فضای موزه‌ای و نمایشگاهی گالری‌ها خارج شود و وارد فضاهای عمومی یا روزمره‌تر شود.

بخشی در پایان گفت: ما همچنین باید زمینه را برای آثاری که هنرمندان آنها ترجیح می‌دهند در محیط خلوت‌تری اجرا شوند، فراهم کنیم و امیدواریم بتوانیم در باغ موزه دفاع مقدس که فضاهای بسته بهتری وجود و شباهت بیشتری به گالری دارد، استفاده کنیم و در این زمینه در حال مذاکره هستیم.

هشتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران به همت انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، به شکل غیر رقابتی از اسفند ۱۳۹۸ تا اردیبهشت ۱۳۹۹ در باغ کتاب تهران برگزار می شود.

کد خبر 4752789

منبع: مهر

کلیدواژه: مجسمه سازی دوسالانه مجسمه سازی تهران انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران محمود بخشی تئاتر ایران اربعین 98 موسیقی ایرانی فیلم سینمایی فیلم کوتاه کارگردان تئاتر اربعین حسینی تئاتر شهر سینمای مستند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سریال ایرانی بازیگر سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام خاضع در جلسه بزرگداشت دهه کرامت افزود: دهه کرامت فرصت خوبی برای تبیین عقاید و باور‌های دینی جامعه برای پاسخ گویی به شبهات است.
وی افزود: ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تبیین جایگاه عفاف و حجاب مهمترین مسائلی است که باید در این دهه به آن توجه کرد.
خاضع تجلیل از دختران کارکنان، برگزاری جشن، اعزام مبلغ به مناطق محروم و کمتر برخوردار، آذین بندی ادارات و بازار، برپایی ایستگاه صلواتی، استفاده فرهنگی از ظرفیت تلویزیون‌های شهری، تولید محتوا برای فضای مجازی، توزیع بسته‌های معیشتی بین محرومان، کمک برای زادی زنان و دختران جرائم غیرعمد و برپایی نشست‌های تخصصی عفاف و حجاب را از دیگر برنامه‌های این دهه در استان عنوان کرد..
مدیرکانون‌های خدمت رضوی استان هم گفت: امسال ۴۰ عنوان برنامه شامل جشن‌های زیرسایه خورشید در شهر‌ها و روستا‌ها با حضور خادم‌های رضوی برگزار می‌شود.
ستار هدایت خواه گفت: در کانون‌های خدمت رضوی روز میثاق با امت و ولایت در نماز جمعه، میثاق یاران و بازدید از خانواده‌های شهدا، اهدا هدیه‌های جشن تولد، بحث کتاب و کتاب خوانی و نقد و بررسی آنها، برگزاری اجتماع رضوی، چهارشنبه‌های امام رضایی درمدارس، شعرخوانی، برپایی اجتماع برای حمایت از مردم غزه، غبار روبی گلزار شهدا، عیادت از خادم یاران، برپایی نمایشگاه، پیاده روی و نذرخون، از برنامه‌های کانون خدمت رضوی در استان است.
آیت اله حسینی نماینده ولی فقیه در استان هم گفت: برنامه‌های دهه کرامت باید با نگاه خاص و به صورت ویژه برگزار شوند.

دیگر خبرها

  • برپایی پنج میز خدمت در نماز جمعه تهران
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • انجام مراحل پایانی غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • غرفه‌سازی برای ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «در شکوه هفتمین اقرار» در یزد
  • اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان
  • تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم
  • نمایشگاه کتاب امسال فضای بیشتری دارد