Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان و به نقل از وحید پورمردان مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان:
در این کارگاه که با حضور کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست، اداره کل حفاظت محیط زیست استان، رؤسای اداره‌های دستگاه‌های اجرایی شهرستان و سمن‌های زیست محیطی فعال در سطح شهرستان برگزار شد، فعالیت‌های اجرایی برنامه ساماندهی اسکله تالاب بین المللی خلیج گواتر وخور باهو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورمردان افزود: از مسائلی که در زمینه ساماندهی اسکله در این جلسه مطرح شد عدم سامان یافتگی قایق‌های صیادی بود. سپس موارد دیگری از قبیل وضعیت سوخت شناور‌ها و قایق ها، ورود گردشگران و امکانات رفاهی، مدیریت پسماند، ساماندهی آب و برق و مخابرات به بحث و بررسی گذاشته شد و هر یک از مدیران دستگاه‌های اجرایی حاضر در جلسه نسبت به پاسخگویی و ارائه راهکار‌هایی جهت رفع مسائل موجود اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به این که بر اساس آخرین روش‌های علمی، موفقیت آمیزترین برنامه ریزی‌ها جهت مدیریت محیط زیست، رویکرد زیست بومی بوده که شالوده آن مبتنی بر تمرکز زدائی و مشارکت همه صاحب منفعت‌ها به ویژه جامعه‌های محلی در تدوین و اجرای برنامه‌های مرتبط است. روشن است که در این رویکرد، حفظ محیط زیست تنها وظیفه یک سازمان مستقل نبوده بلکه حفاظت عملیاتى است که در یک فرایند مشارکتى و با مرکزیت یک سازمان متولى و همکارى سایر سازمان هاى مربوط و با حضور و ایفاى نقش مردم و بویژه جامعه‌های محلى محقق مى شود. در این فرایند تداوم ارتباط بین انسان و طبیعت و همچنین همگرایى، توان و عزم همه مردم، مراجع دولتى و غیر دولتى زمینه بسیار مناسبى را براى حفاظت از محیط زیست و تحقق توسعه پایدار فراهم مى آورد. این موضوع به متخصصان و شاغلان فعال در کشاورزى، جنگل دارى، ماهیگیرى، مناطق حفاظت شده، برنامه ریزى شهرى و بسیارى زمینه هاى دیگر مرتبط است.

در پایان جلسه پس از مشخص نمودن هدف‌ها و فعالیت‌هایی که باید در خصوص ساماندهی اسکله صیادی تالاب بین المللی خلیج گواتر و خورباهو مورد توجه قرار گیرد نهاد‌های مسئول و ارگان‌های همکار در اجرای این طرح مشخص و شرح وظایف آن‌ها اعلام شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست کارگاه آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۸۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد

امروز سه شنبه چهارم اردیبهشت با حضور معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و فرمانده یگان‌های حفاظتی فراجا، تعداد ٢۵ خودوری عملیاتی برای تحویل به محیط‌بانان رونمایی شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست در مراسم رونمایی گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست با هدف تجهیز محیط بانان مقرر شد ١٠٠ دستگاه خودروی عملیاتی تا پایان سال خریداری و تحویل استان‌ها شود.

سرهنگ جمشید محبت خانی اظهارداشت: امروز از ٢۵ خودرو رونمایی شد که بلافاصله به ٢۵ استان از جمله خراسان رضوی، آذربایجان غربی، مازندران، گلستان، فارس، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، تهران، سیستان و بلوچستان، بوشهر، گیلان، یزد، خراسان جنوبی، اردبیل، همدان، ایلام، سمنان، لرستان، قزوین تحویل داده خواهند شد.

وی افزود: همچنین ۵٠٠ دوربین و هزار کیسه خواب هم رونمایی شد و به محیط بانان تحویل داده خواهد شد.

وی تاکید کرد: تجهیز محیط بانان به امکانات روز همچنان ادامه خواهد داشت.

همچنین فرمانده یگان‌های حفاظت فراجا در این مراسم گفت: حفاظت از محیط زیست بسیار با اهمیت است که علاوه بر وظایف قانونی که برای تمام سازمان‌ها تعریف شده، همه مردم هم وظیفه دارند با توجه به ظرفیت‌ها از محیط زیست حفاظت کنند.

سردار رضا بنی اسدی فر افزود: از ۶٨ سال پیش که کانون شکارچیان در ایران تأسیس شد ضرورت حفاظت از محیط زیست کلید خورد و سال ١٣۵٣ با تصویب قانون حفاظت و بهسازی بر این امر تاکید شد.

وی اظهارداشت: در این راستا فراجا همواره در کنار سازمان حفاظت محیط‌زیست بود و در بخش‌های مختلفی از جمله در زمینه جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز و صدور مجوز‌های غیرقانونی همکاری‌های خوبی داشتیم و در این راه متحمل خسارات زیادی هم شدیم.

وی تاکید کرد: در این راستا آموزش نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست باید جدی گرفته شود و بر آشنایی با حمل سلاح و سایر تجهیزات تاکید شود.

وی با تاکید بر اینکه در این عرصه استفاده از فناوری‌های نوین باید جدی گرفته شود گفت: قطعا رونمایی امروز موجب تقویت حفاظت می‌شود و برای ١٢ یگان حفاظتی که در سایر دستگاه‌های دولت فعال هستند می‌تواند الگو باشد.

دیگر خبرها

  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • مراسم روز جهانی زمین پاک در چالدران
  • طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • اجرای طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال جاری
  • فرهنگسازی در حوزه پسماند با کمک گروه‌های اجتماعی بانفوذ در کشور
  • پایش کیفیت ۱۴۳ رودخانه در سال ۱۴۰۲
  • اجرای ۲۰ برنامه آموزشی و مشارکتی در کهگیلویه و بویراحمد