Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا ساعتی بعد از اعلام نتایج اولیه انتخابات سراسری کانادا، در پیامی توئیتری به «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کنونی این کشور پیروزی در انتخابات را تبریک گفت.

قدس آنلاین؛ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در صفحه توئیتر شخصی خود به انتخابات سراسری کانادا و پیروزی نخست‌وزیر این کشور در آن واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: «به جاستین ترودو به خاطر پیروزی عالی‌ و بردی که به سختی برای آن جنگید، تبریک می‌گویم. به کانادا بخوبی خدمت شده است. آماده کار کردن با شما برای بهبود و پیشرفت کشورهایمان هستم».

این پیام توئیتری ترامپ، واکنش او به چهل‌وسومین انتخابات سراسری در کانادا بود که دیروز برای تعیین دولت آینده و نخست‌وزیر جدید این کشور برگزار شد؛ انتخاباتی که نتایج اولیه آن از پیروزی جاستین ترودو نخست‌وزیر کنونی و دو دوره شدن نخست‌وزیری او حکایت دارد.

رقابت اصلی در این انتخابات بین دو حزب اصلی لیبرال به رهبری ترودو و حزب محافظه‌کار به رهبری «اندرو شییر» بوده اما طبق گزارش‌ رسانه‌ها و مقام‌های کانادایی، نخست‌وزیر لیبرال کانادا توانست به پیروزی برسد.

برای اینکه یک حزب در انتخابات سراسری کانادا پیروز شود، باید در حداقل ۱۷۰ منطقه انتخاباتی بیشترین آراء را داشته باشد. پیش از آغاز رأی‌گیری، نظرسنجی دستگاه رسانه‌ای دولتی کانادا پیش‌بینی کرده بود این انتخابات منجر به تشکیل دولت اقلیتی خواهد شد و حمایت‌ها از دو حزب بزرگ این کشور کمتر از ۳۳ درصد می‌شود.

رسانه‌هایی از قبیل «گاردین» با اشاره به نتایج انتخابات کانادا گزارش دادند، ترودو برای دومین بار در انتخابات فدرال کانادا پیروز شد اما او نتوانسته اکثریت کرسی‌های مجلس عوام را به دست آورد و حالا برای پیش بردن مواضع خودش به ائتلاف با احزاب کوچک نیاز دارد.

با مشخص شدن آرای ۳۰۴ حوزه انتخابیه در انتخابات سراسری کانادا، حزب لیبرال ترودو توانسته ۱۴۶ کرسی را کسب کند و چاره‌ای جز ائتلاف با دیگر احزاب به منظور تشکیل کابینه ندارد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کانادا نخست وزیر کانادا انتخابات کانادا جاستین ترودو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۸۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد

در اولین روز محاکمه دونالد ترامپ در پرونده «خرید سکوت»، دادستان‌های ایالت نیویورک آمریکا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور را به نقض قانون و فساد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ با تلاش برای پنهان کردن رابطه با یک بازیگر فیلم‌های مستهجن متهم کردند.

براساس گزارش العربیه، اعضای هیات منصفه در این محاکمه مهم به طور مختصر از دیوید پکر، اولین شاهد و ناشر سابق «National Enquirer» شنیدند که او در طرحی برای سرکوب داستان‌هایی که ترامپ نمی‌خواست منتشر شود، شرکت داشت و به رئیس‌جمهور سابق کمک کرد تا در انتخابات پیروز شود.

ترامپ در اولین محاکمه خود متهم به جعل سوابق تجاری برای سرپوش گذاشتن بر پرداخت ۱۳۰۰۰۰ دلار به استورمی دنیلز، ستاره فیلم‌های مستهجن در سال ۲۰۱۶ برای پنهان کردن روابط خود که به گفته او ده سال قبلتر رخ داده بود، شد. اما در مقابل ترامپ به بی گناهی اعتراف و انجام این کار را رد کرد.

متیو کولانجلو، دادستان کل آمریکا گفت: این یک توطئه برنامه ریزی شده، هماهنگ و بلندمدت برای تأثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۱۶ بود، برای کمک به پیروزی دونالد ترامپ از طریق هزینه‌های غیرقانونی برای ساکت کردن افرادی که در مورد رفتار او حرف بدی برای گفتن داشتند.

از سویی دیگر تاد بلانچ، وکیل ترامپ به هیات منصفه گفت که رئیس جمهور سابق هیچ جرمی مرتکب نشده است و دادستان نباید این پرونده را مطرح می‌کرد.  او افزود: تلاش برای تأثیرگذاری در انتخابات اشکالی ندارد، به این می‌گویند دموکراسی، آنها چیز شومی را به این ایده اضافه کرده اند که انگار جرم است.

پرونده خرید سکوت ممکن است تنها مورد از چهار پرونده جنایی علیه ترامپ باشد که قبل از انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در ۵ نوامبر برگزار شود، رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد