Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@11:20:03 GMT

مطالعات نئور همراه با پذیرش ریسک باشد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۸۵۶۸

مطالعات نئور همراه با پذیرش ریسک باشد

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باید همه دستگاه‌ها در اجرای برنامه احیای دریاچه نئور ریسک‌پذیر باشند تا با یک جراحی واقعی علاج درد این دریاچه را بفهمیم.

به گزارش ایسنا، منتظمی در جلسه تدوین برنامه احیای تالاب نئور در اردبیل اظهار کرد: ما در این 10 سال در مورد حیات دریاچه و تالاب نئور غفلت کردیم و باید با پذیرش ریسک‌ها و با استفاده از روش‌های جدید به سمتی حرکت کنیم تا احیای این دریاچه به معنای واقعی اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به وضعیت متمایز این دریاچه با عارضه سایر تالاب‌ها و دریاچه‌ها در سطح کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در کنار انجام کار براساس اصول طراحی شده و برنامه‌ریزی شده باید در رسیدن به نقطه موفقیت ریسک‌پذیری همراه با تعامل همه دستگاه‌ها را شاهد باشیم تا با بهره‌گیری از یک برنامه مشخص و منابع تعریف شده کارها به پیش برود.

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در هیچ حوزه مطالعاتی حتی به شکل پایلوت فرآیندی را مشاهده نکردیم که مشکلات زیست محیطی همراه با ریسک و آینده‌نگری تعریف و تبیین شده باشد، چرا که اگر ریسک‌ها و آینده‌نگری را مدنظر قرار ندهیم نمی‌توانیم از جنس علاج‌بخشی برای چنین تالاب‌ها کار خاص انجام دهیم.

منتظمی بیان کرد: انتظار می‌رود پژوهشکده آبزی‌پروری در احیای دریاچه نئور در کنار سازمان محیط ریست به عنوان بازوی علمی ورود پیدا کند تا بخشی از کار با مطالعات دقیق آنها به انجام برسد.

وی از بخشدار، فرماندار، استانداری و سایر دستگاه‌ها نظیر شیلات و جهاد کشاورزی خواست؛ تا در اجرای برنامه احیای زیست بوم نئور در کنار محیط زیست باشند تا با پذیرش ریسک و کارهای علمی دقیق بر مبنای یک جراحی اساسی این دریاچه که از اهمیت خاص برخوردار است به نقطه مطلوبیت خود برسد.

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در فرآیند شکل گرفته باید جلوی روند فاجعه بار نابودی این دریاچه گرفته شود تا در یک فرصت زمانی سه ساله کار احیا به نتیجه رسیده و اسباب خشنودی مردم فراهم آید.

منتظمی تصریح کرد: ما اگر امروز به داد نئور نرسیم قطعا آیندگان که همین فرزندان ما هستند در مورد ما بد قضاوت خواهند کرد که ضرورت دارد برای این میراث عظیم نسل آینده اقدامی در خور آنها انجام دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دریاچه نئور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۸۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ بهرامعلی ظاهری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت:پنج پاسگاه محیط بانی در این استان آماده بهره برداری است که امروز پاسگاه محیط بانی شهید جعفری  درپارک ملی صیدوا با ۱۲۰ مترمربع مساحت با کاربری حفاظتی به بهره برداری رسید.
ظاهری افزود: هزینه بهره برداری از این پاسگاه بیش از ۳۰ میلیارد ریال است که از محل اعتبارات دوراول سفر رئیس جمهوری به استان تامین شده است.
پارک ملی صیدوا با مساحت هشت هزار هکتار با تنوع گیاهی و جانوری بالا زیستگاه بسیار مناسبی برای حیات وحش مانند انواع قوچ و میش، کل و بز، آهو، خرس قهوه ای، پلنگ ایرانی، گربه پالاس است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشوردر حاشیه افتتاح این پاسگاه محیط بانی  گفت: ذخیرگاه پارک ملی صیدوا ظرفیت زیادی دارد و در طرح جامع  محیط زیست از این ذخیره گاه ها حمایت می شود .

سلاجقه با بیان اینکه تامین نیروی انسانی در بحث حفاظت محیط زیست برای ما ارزش و اهمیت زیادی دارد افزود: برای کاهش مجروحان و شهدای حوزه حفاظت محیط زیست سعی می‌شود از ظرفیت پهپادی استفاده شود.
وی در خصوص حفاظت از یوزپلنگ آسیایی به عنوان یکی از گونه‌های نادر جانوری گفت: اقدامات خوبی از سوی حفاظت محیط زیست و نیز اداره راه انجام شده، اما نیازمند حمایت  های مالی بیشتر از منابع استانی هستیم .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر
  • راه اندازی پویش حفاظت از محیط زیست
  • سلاجقه: امیدواریم روند بهبود دریاچه ارومیه مستمر باشد
  • سلاجقه: وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است
  • تلف شدن تعداد انبوهی ماهی قرمز در دریاچه شورابیل اردبیل
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود
  • ۲۰ درصد پسماندهای خانگی پلاستیک‌ است
  • مشکلات آلودگی آب سرخون به نفت هنوز وجود دارد
  • دانش سنتی حاصل قرن‌ها آزمون و خطا در محیط طبیعی و اجتماعی است