Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب الله ساداتی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت که از روز گذشته با پایان فعالیت سامانه سماح که مربوط به ثبت نام زائران اربعین بود، پرونده ثبت نام پیاده‌روی اربعین برای امسال با حدود ۱۵ هزار نفر بسته شد. 

وی با اشاره به پیش بینی ۷۰ هزار نفری حضور زائران اربعین از استان مازندران اظهار داشت: استقبال مردم استان برای پیاده‌روی اربعین عافل‌گیر کننده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل حج و زیارت مازندران بیشترین تردد مازندرانی‌ها برای حضور در پیاده‌روی اربعین را از مرز مهران در استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: امنیت زائران امسال طلوب‌تر از سال گذشته بود. 

ساداتی همچنین افزود: متاسفانه امسال پنج زائر مازندران در راهپیمایی اربعین جان خود را از دست دادند که سه نفر بر اثر تصادف رانندگی در کشور عراق و ۲ نفر دیگر نیز در مرز مهران به مرگ طبیعی جان سپردند. 

وی تعداد زخمی های مازندران را نیز یک نفر اعلام کرد و گفت: این زخمی که یک زایر مرد است ، در حالت کما در بیمارستان بستری است. 

مدیرکل حج و زیارت استان مازندران استقبال و وضعیت کشور عراق را در راهپیمایی اربعین امسال بهتر از سال گذشته توصیف کرد و گفت : خدمات موکب ها امسال از کیفیت بهتری برخورد دار بوده و مسیر پیاده روی نیز امن تر شده بود. 

 امسال از مازندران ۱۵ میلیارد ریال انواع دارو و تجهیزات پزشکی برای خدمات به زائران راهپیمایی اربعین به موکب‌های استان در کشور عراق ارسال شد.

همچنین  ۳۴۳ پزشک، پرستار و کارشناس بهداشت هم از استان برای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی به کشور عراق اعزام شدند و ۹ یونیت دندانپزشکی نیز برای خدمات رسانی به زائران اربعین در موکب های استان در کشور عراق مستقر شد.

سال گذشته حدود ۵۱ هزار زائر مازندرانی در پیاده‌روی اربعین حضور داشتند. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران سازمان حج و زیارت زائران اربعین اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده مسکن مهر استان تهران تا پایان سال با مشارکت‌های مردم بسته می‌شود

عطالله زمانی ظفر آبادی مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه  چهارچوب عملکرد بنیاد مسکن در بخش فنی، عمران روستایی و بازسازی و مسکن روستایی و حوزه مسکن شهری است گفت: در حوزه عمران روستایی تهیه طرح های هادی از اولویت‌های بنیاد مسکن است و تمام روستاهای بالای ٢٠ خانوار طرح هادی دارند. 

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت: استان تهران شامل  ۵٣٠ روستا است که تمام روستاهای تهران طرح هادی دارند و سال گذشته ۶٢ طرح هادی بازنگری شد و امسال ١٠٠ طرح را بازنگری می‌کنیم. همچنین در سال گذشته ٧٢ میلیارد تومان در روستاهای تهران علمیات عمرانی انجام شد.

وی به صدور اسناد مالکیت واحدهای مسکونی در روستاها اشاره کرد و گفت:  بنیاد مسکن اقدام به صدور سند در شهرهای زیر 25 هزار نفر می کند که در حال  حاضر  بیش از ٩٣ هزار سند در استان تهران صادر شده و  امروز ٧٠ درصد واحد‌های روستایی استان تهران سند دارند و تا پایان  امسال هم ٣ هزار سند صادر خواهد شد.

زمانی همچنین به تخصیص اراضی در قالب پروژه های نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: توافقنامه‌ای بین بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی برای تامین زمین منعقد شد که در مرحله اول ۵ هزار قطعه زمین شناسایی  شده  که در شش ماه اول امسال این اقدام انجام می‌شود و تا پایان دولت  هم ١٠ هزار قطعه را برای نهضت ملی مسکن واگذار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص واحد‌های دارای مشکل مسکن مهر در شهر‌های مانند صفادشت که توسط تعاونی‌ها ساخته شده است گفت:  در حال ٨ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده که حدود هزار و ۴۰۰ واحد از آنها مشکل آسانسور دارند و برخی از آنها هم پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۳۰ درصدی دارند که در تلاش هستیم با مشارکت‌های مردمی و دولت بتوانیم پرونده مسکن مهر را در این شهر‌ها ببندیم.

زمانی درباره ساخت مسکن محرومان گفت: در سطح کشور ۵٠ هزار واحد محرومان توسط مسکن بنیاد ساخته می‌شود که سهم استان تهران ٣٢٠٠ واحد است که عملیات اجرایی آنها شروع شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در استان تهران ۵۴ درصد واحد‌های روستایی مقاوم هستند اما ۴۶ درصد غیر مقاوم هستند از این رو مقاوم‌سازی باید در اولویت قرار بگیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • تعیین تکلیف پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج
  • پرونده سلامت ۹۵ درصد از زائران حج تعیین تکلیف شد
  • اعزام زائران حج تمتع مازندران در قالب ۳۲ کاروان
  • پرونده مسکن مهر استان تهران تا پایان سال با مشارکت‌های مردم بسته می‌شود
  • اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع
  • اعزام ۸۷ هزار زائر حج تمتع امسال از ۲۴ اردیبهشت
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • در حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر خانه خدا راهی کشور عربستان می‌شوند