Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

ناظر گمرکات خوزستان گفت: مرز چذابه به روی صادرکنندگان و فعالان اقتصادی در حال حاضر بازگشایی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از  خبرگزاری تسنیم، غلامرضا بلوطی میرزا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرز چذابه که از 15 مهر به منظور تامین امنیت کامل تردد زائران اربعین حسینی برای کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی بسته بود، در حال حاضر بازگشایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با گزارش پلیس راه خوزستان مبنی بر روان شدن ترافیک جاده‌های منتهی به مرز چذابه و بازگشت خیل عظیم زائران حسینی به کشور، گمرک و مرز تجاری چذابه فعالیت خود را شروع کرده است.

ناظر گمرکات خوزستان تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با طرف عراقی برای شروع به کار مجدد این مرکز تجاری انجام و گمرک آماده ارائه خدمات گمرکی به صادرکنندگان و تولیدکنندگان کالا در مرز تجاری  چذابه است.

وی عنوان کرد: صادرکنندگان کالا نیز برای بازگشایی دوباره مرز تجاری گمرک چذابه پیگیری‌های بسیاری داشتند و در همین راستا بازگشایی مرز در تاریخ اعلامی محقق شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مرز چذابه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۸۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم دریافت شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی

به گزارش  قدس آنلاین، صادق سلطانی‌نژاد صبح امروز در نشست خبری با موضوع فضای کسب و کار استان کرمان و درگاه ملی مجوزها و شناسه یکتا، اظهار داشت: برنامه‌های اقتصادی که در استان کرمان برنامه‌ریزی می‌شود، متناسب با شعار سال و فرامین مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم استان در سال جاری بهبود فضای کسب و کار استان کرمان است، افزود: با انسجام و هماهنگی بین دستگاهی در سال گذشته توانستیم رتبه کسب و کار استان از رتبه 31 به 4 کاهش بدهیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با تاکید بر اینکه این رتبه در بالای جدول استان‌ها باید حفظ شود و تلاش داریم در استان و در مجموعه دستگاه‌های استان کرمان این فضا را حفظ کنیم، ادامه داد: یکی از اقدامات انجام شده در این راستا، احصای واحدهای تولیدی است که دچار مشکل شدند و پیگیری می‌کنیم تا مشکلات آنها برطرف و تولید از سر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه در سه حوزه‌ مالیات، تامین اجتماعی و تامین مالی رویه‌های سخت گیرانه‌ای وجود دارد که عمده واحدها در این زمینه مشکل دارند و باید تسهیل شود، گفت: قوانین مزاحم و مخل کسب و کار در وزارت اقتصاد و دارایی شناسایی شده و در تلاش هستیم که این قوانین بازنگری و اصلاح شود.

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه محدودیت دسترسی به حامل‌های انرژی در استان کرمان وجود دارد، افزود: تامین و ارتقای زیرساخت‌ها اهمیت زیادی برای توسعه اقتصادی استان دارد که در تلاش هستیم متناسب با انرژی موجود استان طرح‌های اقتصادی برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه صدور مجوزهای کسب و کار از دیگر عوامل بهبود فضای کسب و کار استان است، بیان کرد: وزارت اقتصاد در این زمینه وظیفه اجرایی و هماهنگی بین دستگاهی را دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با بیان اینکه تمام مجوزهایی که دستگاه‌های اجرایی نیاز داشتند در درگاه ملی مجوزها بارگذاری شده است، گفت: بیش از 4 هزار و 800 عنوان مجوز در درگاه ملی مجوزها بارگذاری شده است و اعتقاد داریم که باید حقوق شهروندی مردم ارتقا پیدا کرده و حاکمیت و حکومت بحث نظارت را دنبال کند.

وی ادامه داد: براساس قانون همه فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات باید برای اخذ مجوز به درگاه ملی مجوزها به آدرس mojavez.ir مراجعه کنند و حتی مجوز گذشته خود را الکترونیکی و به روزرسانی کنند.

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه براساس قانون از تاریخ 25 اردیبهشت‌ماه سال جاری مجوزهایی که بدون شناسه یکتا باشند از برخی خدمات دولتی نمی‌توانند استفاده کنند و حتما باید مجوز الکترونیکی صادر شود، افزود: فعالیت اقتصادی بدون مجوز تضییع حقوق افرادی است که با مجوز رسمی در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه همه فعالان اقتصادی باید شناسه یکتا دریافت کنند و بدون این شناسه فعالیت آنها قانونی نیست، گفت: این موضوع فقط مربوط به اصناف نیست و همه فعالان اقتصادی باید به درگاه ملی مجوزها مراجعه و شناسه یکتا دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • لزوم دریافت شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی
  • همه فعالان اقتصادی باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • وجود برخی مشکلات و مسائل موجود در مرز پرویزخان
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • طولانی شدن زمان تخصیص ارز مشکل عمده پرونده‌های میز گمرک است
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان
  • کدام شرکت ها از لیست فعالان مجاز گمرک تعلیق شدند؟​
  • کدام شرکت‌ها از لیست فعالان مجاز گمرک تعلیق شدند؟
  • شناسه یکتا ؛ جایگزینِ پروانه هایِ کسب کاغذی