Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@19:36:53 GMT

گفتگو های محرمانه اسد با مقامات ترکیه

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۸۸۲۵

گفتگو های محرمانه اسد با مقامات ترکیه

ترکیه برای ممانعت از درگیری رایزنی‌های محرمانه با سوریه را آغاز کرده است.

برخی مسؤولان ترکیه فاش کردند با وجود خصومتی که آنکارا از مدت‌ها قبل با بشار اسد دارد، کشورشان از طریق کانال‌های محرمانه‌ رایزنی‌هایی را با دولت سوریه برای ممانعت از درگیری مستقیم در شمال شرق سوریه آغاز کرده است.

 به نقل از سایت ارم نیوز، سه مسؤول ترکیه اظهار کردند، دو طرف کاملا محتاطانه کانال‌های ارتباطی را چه به شکل ارتباطات نظامی و اطلاعاتی مستقیم و چه پیام‌های غیرمستقیم از طریق روسیه برای ممانعت از خطر درگیری ایجاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک مسؤول امنیتی ترکیه گفت: ما مدت‌هاست برای جلوگیری از هرگونه مشکلی در میدان درگیری درباره مسایل نظامی و اطلاعاتی با سوریه در ارتباط هستیم.

وی افزود: اولین رایزنی مربوط به تنش در شمال غرب سوریه (جبهه ادلب) بود؛ مساله‌ای جدا از آنچه این روزها در شمال شرق سوریه در حال وقوع است، آن تنش زمانی ایجاد شد که نیروهای سوری تحت حمایت روسیه حمله‌ای را به ادلب که نیروهای ترکیه در آنجا مستقر بودند، آغاز کردند.

این مسؤول ترکیه‌ای ادامه داد: رایزنی با سوریه تا حد زیادی از طریق روسیه انجام شد اما گاهی نیز این رایزنی به صورت مستقیم میان ترکیه و سوریه برای جلوگیری از وقوع درگیری مستقیم میان سربازان دو طرف انجام شد.

در شرایطی که آنکارا بر نبود تغییری در موضعگیری‌اش نسبت به بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه پافشاری دارد، رایزنی‌های امنیتی آن با دمشق این واقعیت در حال تقویت را بازتاب می‌دهد که اسد کنترل سوریه را دوباره به دست گرفته است و آنکارا نیز نمی‌تواند این واقعیت را انکار کند.

میانجیگری روسیه در این رایزنی‌ها نیز نقش محوری این کشور به عنوان قدرتمندترین هم‌پیمان اسد را از زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد نیروهایش را از شمال سوریه خارج خواهد کرد، نمایان می‌کند.

قرار است رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و ولادیمیر پوتین، همتای روس او امروز (سه‌شنبه) در مذاکراتی در سوچی گام‌های بعدی در شمال شرق سوریه را تعیین کنند.

یک مسؤول عالی‌ رتبه ترکیه اظهار کرد: اطلاعاتی درباره رویکرد سوریه و گام‌هایی که اتخاذ خواهد کرد را در نشست با پوتین دریافت خواهیم کرد.

در مقابل کرملین از هرگونه اظهارنظر درباره این دیدار خودداری کرد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۸۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت

پس از حمله پهپادی به نزدیکی پایگاه آمریکا در فرودگاه خراب الجیر واقع در شمال حسکه صدای سه انفجار به گوش رسیده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، المیادین اعلام کرد پس از حمله پهپادی به نزدیکی پایگاه آمریکا در فرودگاه خراب الجیر واقع در شمال حسکه صدای سه انفجار به گوش رسیده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد پنج موشک از موصل به سمت پایگاه آمریکایی در حسکه سوریه شلیک شد.

مقاومت عراق از حمله به پایگاه آمریکا در سوریه خبر دادحمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه آمریکایی «حریر» در شمال عراقمقاومت عراق: عین‌الاسد در عراق و دو پایگاه آمریکایی‌ها را در سوریه هدف قرار دادیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی به پایگاه عین‌الاسد عراق
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در جهان استفاده می‌کند
  • (ویدیو) هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه
  • هدف قرار گرفتن دو پایگاه آمریکایی در سوریه
  • پایگاه آمریکا در شمال حسکه هدف حمله پهپادی قرار گرفت
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و صربستان
  • بشار اسد: آمریکا از هر درگیری در سطح جهان استفاده می‌کند
  • حمله تند بشار اسد به آمریکا