Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان در مراسم بزرگداشت و آیین ملی هفته پیوند اولیا و مربیان در پردیس نسیبه اظهار کرد: به عنوان یک تشکل غیردولتی و مدنی با وزارت کشور همکاری‌های بسیاری داریم تا سرمایه بزرگ آموزش و پرورش را در مسیر صحیح هدایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: باید دیوار حائل میان مدرسه و خانه را از بین ببریم و این مطالبه جز خواسته‌های اصلی انجمن‌های اولیا و مربیان است و کاری فراتر از انجمن اولیا را می‌طلبد که سایر حوزه‌ها باید به ما کمک کنند.

عباسپور با اشاره به نامگذاری هفته پیوند اولیا و مربیان که به این نام بیان کرد: خانواده در سند تحول بنیادین جایگاه ویژه‌ای دارد و در تمام سطوح سیاستگذاری تا اجرا و نظارت باید نقش داشته باشد.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان با اشاره به بازنگری اساسنامه انجمن اولیا و مربیان که جایگاه خانواده پررنگ شده است، گفت: شرایط به گونه‌ای است که خانواده از حوزه ستادی تا اجرا نقش دارند و شورا‌های انجمن اولیا و مربیان در سطوح مختلف به این موضوع اشاره دارند.

بیشتر بخوانید: انتخابات شوراهای دانش آموزی برگزار می‌شود

او با اشاره به اینکه ۴۵ عنوان فعالیت را در سال ۹۷ داشتیم، گفت: کار اصلی ما ایجاد انجمن قوی متشکل از خانواده‌هاست و راهبری و نظارت ۹۷ هزار و ۵۹۶ انجمن اولیا و مربیان را انجام دادیم. سعی شد در سطح استان این انجمن‌ها تقویت شود.

عباسپور با اشاره به اینکه بیش از سه و نیم میلیون دانش آموز در حمل و نقل عمومی مورد توجه قرار گرفتند و کارگروه‌هایی برای این منظور با همکاری وزارت کشور تشکیل دادیم، گفت: همچنین سامانه پایش و نظارت حمل و نقل را داشتیم.

او با اشاره به راه انداری اتاق اولیا و مربیان در ۱۰ درصد مدارس کشور گفت: در برخی از استان‌ها این اتاق را در ۳۰ درصد مدارس داشتیم که نشان از استقبال خانواده هاست و با توجه به اینکه کمک خانواده‌ها فقط به کمک مالی محدود نیست از این فرصت برای مشارکت استفاده می‌کنیم.

عباسپور اظهار کرد: ۳۷۲ مرکز مشاوره خانواده داریم که در سال ۹۷، ۵۲ مرکز دیگر هم راه اندازی کردیم، بیش از ۱۰۳ هزار نفر در این مراکز حضور پیدا کردند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان با اشاره به رتبه بندی مراکز مشاوره خانواده گفت: انتشارات انجمن اولیا و مربیان را داریم که تقریبا ماهی یک کتاب منتشر می‌کنیم.

عباسپور با اشاره به همکاری‌های مشترک با دفتر امور زنان آموزش و پرورش و صدا وسیما گفت: در این برنامه جایگاه خانواده‌ها پر رنگ دیده شده است و به سمتی می‌رویم که انجمن‌ها جایگاه‌ها پر رنگ تری داشته باشند.

او همچنین به برگزاری دوره‌های مجازی اشاره و بیان کرد: سامانه‌ای برای آموزش به خانواده‌ها راه اندازی کردیم و برنامه‌هایی ویژه در این مورد داشتیم.

در ادامه حسین خینفر رئیس دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: بنا بر فرموده حضرت امیر فرزندان خود را برای روزگار پیش رو تربیت کنید و نباید کپی از خودتان باشد.

او ادامه داد: لازمه تربیت کودک، آموزش و تربیت است و به قول کانت هنر مملکت داری و تعلیم و تربیت ممتازترین هنرهاست.

خنیفر تصریح کرد: پدر و مادر نباید فرزند خود را به دنبال رویای خودشان رهسپار کنند چراکه جامعه به تمام مشاغل از پزشک گرفته تا معلم نیاز دارد.

انتهای پیام/

خانواده در سند تحول بنیادین جایگاه ویژه‌ای دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۹۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش اعتبار برای مبارزه بامواد مخدر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رضا نجاتی با اشاره به اهمیت کار‌های فرهنگی اظهار کرد: برای رسیدن به همه شرایط مطلوب باید کار فرهنگی انجام شود. در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز ابتدا باید کار فرهنگی و اجتماعی و سپس کار مقابله‌ای انجام شود.

وی با بیان اینکه با کار فرهنگی، اقدامات کم هزینه‌تر و جامعه سالم‌تر خواهد بود، افزود: نباید اجازه دهیم به دلیل آگاهی کم و آموزش کم، فردی در جامعه معتاد شود و بعد سراغ جمع‌آوری معتاد متجاهر یا مقابله با قاچاقچیان برویم.

نجاتی بیان کرد: میزان اعتبارات در مقابل کار‌هایی که انجام می‌شود ناچیز است و تلاش برای افزایش اعتبارات در حال انجام است البته باید توجه شود که اعتبارات در محل خود هزینه شوند.

‌دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان با اشاره به تاثیر مستقیم جمع‌آوری معتادان متجاهر در کاهش آمار سرقت، گفت: در مقابله با مواد مخدر، اولویت ما انجام کار فرهنگی است و نیازمند مشارکت مردم در این زمینه هستیم. جمعیت هدف ما دانش‌آموزان و اولیا هستند که باید ارتباط اولیا با مسئولان فرهنگی امر مبارزه با مواد مخدر نزدیک‌تر شود تا نوجوانان و جوانان مصون بمانند.

وی افزود: کار فرهنگی در توسعه اقتصادی و اجتماعی و سایر ابعاد به ما کمک می‌کند. برنامه متمرکز ما امسال در حوزه آموزش و پرورش و فرهنگیان و اولیا است. باید از همه ظرفیت‌ها استفاده و در این کمیته راهکار‌ها ارائه و سیاست‌گذاری خوبی انجام شود و امیدواریم بتوانیم در ادامه راه با برنامه‌ریزی، کار‌های فرهنگی خوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر در خوزستان انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
  • قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت
  • برای استادی ادیب و فرزانه: پزشکی که عاشق نوزادان بود و ایران
  • اُفت قابل ملاحظه صادرات پسته ایران در مقایسه با سنوات قبل
  • واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران در استان بوشهر انجام شود
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد
  • ضرورت افزایش اعتبار برای مبارزه بامواد مخدر
  • هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد
  • اپل جایگاه برتر تولید گوشی‌های هوشمند را از دست می‌دهد