Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@12:08:25 GMT

باران به چهارمحال و بختیاری لطافت بخشید

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۹۳۷۰

باران به چهارمحال و بختیاری لطافت بخشید

چند سالی است که چهارمحال و بختیاری درگیر خشکسالی اقلیمی است و بارش باران در این استان در فصل پاییز برای کشاورزان بسیار با اهمیت است.

اگر چه در بهار امسال بارشهای خوبی در چهارمحال و بختیاری رخ داد، اما این استان همچنان تشنه بارش است تا یک دهه خشکسالی آن با نم باران التیام یابد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: رگبار باران و وقوع رعد و برق تا اواسط هفته جاری بسیاری از مناطق استان را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرداد قطره سامانی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در همین مدت، افزایش وزش باد که پیش‌بینی می‌شود سرعت آن تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت نیز برسد، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی را به همراه دارد.

قطره سامانی تصریح کرد: پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی از آغاز بارش‌های موثر استان از نیمه اول آبان‌ماه است از همین رو توصیه می‌شود برای مقابله با هرگونه سیلاب و جاری شدن رواناب‌ها تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و کمبود بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان و اصفهان را با چالش کم‌آبی مواجه می‌کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری کشاورزی بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی باران و برف در ۹ استان کشور

 به گزارش تابناک، پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امین حسین نقشینه درباره وضعیت آب و هوای روز چهارشنبه هشتم فروردین ماه گفت: در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان‌های غربی و شرقی، غرب کردستان، زنجان، استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی در ساعاتی از روز رگبار باران گاهی رعد و برق وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: فردا پنجشنبه در نواحی مرکزی، برخی نقاط شمال شرق و شرق استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز و برخی نقاط غرب کشور، بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه بیان کرد: جمعه در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان، اصفهان و شنبه در برخی نقاط استان فارس و یکشنبه در شمال غرب، غرب و استان‌های غربی خزر بارش خواهیم داشت. همچنین تا روز شنبه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه گفت: خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز تا جمعه مواج است.

کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی امروز پایتخت را کمی ابری در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی کرد و گفت: بیشینه دمای تهران امروز ۱۸ و کمینه دما ۹ درجه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • بارش‌های رگباری در استان چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی وقوع رعد برق در چهارمحال و بختیاری
  • بارش باران بهاری و لطافت هوا در قزوین + فیلم
  • پیش بینی باران و برف در ۹ استان کشور
  • دمای زیر صفر درجه در چهارمحال و بختیاری و سرمازدگی باغات و محصولات کشاورزی
  • اهالی سودجان میزبان بارش برف بهاری شدند + فیلم
  • باران در کوهرنگ و سیلاب در چهارمحال و بختیاری+تصاویر
  • آسمان چهارمحال و بختیاری صاف تا قسمتی ابری
  • آخرین وضعیت سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • لغزندگی جاده‌های چهارمحال و بختیاری