Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@11:43:40 GMT

کشف ناو ژاپنی پس از 77 سال

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۹۳۸۷

کشف ناو ژاپنی پس از 77 سال

ناو غرق شده ژاپنی پس از ۷۷ سال پیدا شد.

یک ناو هواپیما بر ژاپنی که در زمان جنگ جهانی دوم (۱۹۴۲ میلادی) غرق شده بود بعد از ۷۷ سال در یک عملیات جستجو توسط یک موسسه آمریکایی در کف اقیانوس آرام پیدا شد.

تلویزیون دولتی ژاپن روز سه شنبه گزارش کرد این تیم تحقیقاتی اعلام کرده است که کشتی جنگی «آکاگی» را در عمق بیش از پنج هزار متری در نزدیکی محل نبرد «میدوِی» در سال ۱۹۴۲، پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبرد میدوی بین هواپیماهای آمریکایی و ژاپنی در حدود ۲۰۰ مایلی (۳۲۰ کیلومتری) میدوی روی داد در این نبرد بیش از دو هزار ژاپنی و ۳۰۰ آمریکایی جان باختند.

تصاویر گرفته شده توسط یک رادار صوتی از این کشتی تحقیقاتی، این ناو جنگی را نشان می دهد که در حدود ۲۶۰ متر طول و ۳۰ متر عرض دارد و در بستر دریا قرار گرفته است.

محققان برای پیدا کردن کشتی از یک وسیله نقلیه مستقل زیر آب مجهز به امواج صوتی استفاده کردند این وسیله در حال جمع آوری داده ها بود که تصویر یک کشتی جنگی را در بامداد صبح یکشنبه ثبت کرد.

این کشتی در میان انبوهی از زباله ها نشسته است و زمین اطراف کشتی جنگی به دلیل برخورد آن با کف اقیانوس تخریب شده است.

تاکنون تنها یکی از هفت کشتی - پنج کشتی ژاپنی و دو آمریکایی - که در نبردهای هوایی و دریایی ژوئن ۱۹۴۲ غرق شدند پیدا شده است.

ناو هواپیما بر «کاگا» که آن نیز اخیرا در نزدیکی همین منطقه و توسط همین گروه تحقیقاتی پیدا شد، یکی از چهار کشتی جنگی غرق شده ژاپنی است./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۹۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سرمربی تیم ملی به شکست تیلور

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ درحالیکه هنوز ملی‌پوش وزن 86 کیلوگرم ایران برای حضور در مسابقات المپیک پاریس مشخص نشده، با برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی آمریکا، آرون بروکس نماینده این وزن آنها در بازی‌های المپیک شد.

به گزارش تسنیم، این کشتی‌گیر که سال 2023 قهرمان امیدهای جهان نیز شده بود، توانست طی دو کشتی از سد دیوید تیلور آمریکایی بگذرد.

به این ترتیب از بین حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور و هادی وفایی‌پور هر کشتی‌گیری که در وزن 86 کیلوگرم ایران راهی المپیک شود، تیلور انتظارش را نخواهد کشید و این بار باید با ملی‌پوش جوان و جدید آمریکایی‌ها مبارزه کند.

محسن کاوه که به تازگی از مسابقات کسب سهمیه بیشکک بازگشته، در این رابطه گفت: خوشحالی ما از این بابت است که حساسیتی که تا امروز روی موضوع مبارزه با تیلور ایجاد شده بود، از بین می‌رود و باری از دوش تیم برداشته خواهد شد. مسئله این نبود که از آمریکا تیلور، بروکس یا والنسیا می‌آیند که ما باید برای مصاف با هر حریفی آماده باشیم، مسئله اصلی پایین آمدن بار روانی تیم است. اینکه همه تیلور را آنالیز می‌کردند و کارشناس و تئوریسین شده بودند، غیبت تیلور در پاریس، به آرامش تیم ما کمک خواهد کرد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897938

دیگر خبرها

  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین
  • فوجیان؛ بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی جنگی چین (+فیلم و عکس)
  • حمله اوکراین به قدیمی‌ترین کشتی جنگی روسیه که از جنگ جهانی اول و دوم جان به در برد
  • خداحافظی تلخ جیدن کاکس آمریکایی از دنیای کشتی + ویدئو
  • با حسن یزدانی چه کنیم؟
  • واکنش سرمربی تیم‌ملی کشتی به حذف تیلور
  • آقای «جدی می‌فرمایید»:دیدید گفتم!
  • واکنش سرمربی تیم ملی به شکست تیلور
  • واکنش آقای «جدی می‌فرمایید» به شکست تیلور
  • شکست غیرقابل باور دیوید تیلور برابر کشتی گیر گمنام آمریکایی! / فیلم