Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@07:52:20 GMT

سامانه سماح بسته شد/ پایان موج بازگشت زائران اربعین

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۹۴۷۱

سامانه سماح بسته شد/ پایان موج بازگشت زائران اربعین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو اربعین، حجت‌الاسلام صحبت الله رحمانی بابیان اینکه در مراسم اربعین امسال سه میلیون و ۲۲۱ هزار و ۵۴۹ نفر در سامانه سماح ثبت‌نام قطعی انجام دادند، اظهار داشت: دو میلیون و ۴۶ هزار و ۱۶۴ نفر آقا و یک‌میلیون و ۱۷۵ هزار و ۳۸۵ نفر خانم در این مراسم شرکت کردند.

وی بابیان اینکه سامانه سماح از امروز بسته‌شده است، افزود: زائرانی که در این سامانه ثبت‌نام کردند و هنوز به عتبات عالیات مشرف نشدند می‌توانند تا پایان ماه صفر بدون روادید به کربلا سفر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فوت ۱۲۰ زائر ایرانی در مراسم اربعین

دبیر کمیته اعزام ستاد اربعین با اشاره به اینکه موج بازگشت زائران اربعین به پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: درمجموع ۱۰۳ هزار و ۸۰۱ نفر از مرز خسروی، یک‌میلیون و ۸۵۵ هزار و ۴۱۱ نفر از مرز مهران، ۸۶۶ هزار و ۳۹ نفر از مرز شلمچه و ۱۱۱ هزار و پنج نفر نیز از مرز چذابه اعزام شدند.

رحمانی بابیان اینکه ۸۵ هزار و ۲۹۳ نفر از زائران از مرز هوایی کشور خارج شدند، تصریح کرد: درمجموع ۱۱۲ هزار و ۹۶۶ نفر از زائران اربعین را اتباع خارجی شامل می‌شوند.

وی یادآور شد: در مراسم اربعین امسال ۱۲۰ نفر از زائران ایرانی فوت شدند و این در حالی است که سه هزار نفر مصدوم با آمبولانس و خطوط هوایی به بیمارستان اعزام شدند.

دبیر کمیته اعزام ستاد اربعین با اشاره به خدمات بیمه‌ای سامانه سماح بیان کرد: بیمه به افرادی که خسارت دیدند تاکنون ۴۵ میلیارد تومان غرامت پرداخت کرده است و مابقی تعهدات نیز به‌زودی پرداخت می‌شود.

کد خبر 4753004

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 98 ستاد مرکزی اربعین اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین قزوین گرگان سانحه تصادف شهرکرد شیراز موکب مرز شلمچه خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۹۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۳ هزار زائر یزدی به حج تمتع

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، علی اشرف گفت: نخستین گروه عمره‌گزاران یزدی هفتم اردیبهشت‌ماه اعزام می‌شوند ولی به طور کلی سفرهای عمره مفرده پس از محرم و صفر آغاز می‌شود و تا ماه رمضان ادامه می‌یابد.

وی در خصوص اعزام کاروان‌های حج تمتع استان یزد با بیان اینکه ظرفیت کاروان‌های حج تمتع یزد تکمیل است، عنوان کرد: ۳ هزار و ۱۳۰ زائر یزدی در عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ در قالب ۲۳ پرواز اعزام می‌شوند که این زائران مدینه قبل هستند.

مدیرکل حج و زیارت استان یزد ادامه داد: اعزام زائران حج تمتع تقریبا از نیمه خردادماه و از فرودگاه شهید صدوقی یزد آغاز می‌شود و این زائران هم اکنون در حال انجام معاینات پزشکی و شرکت در کلاس‌های آموزشی هستند.

خبرنگار: علیرضا شفیعی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228095 برچسب‌ها حج عمره سهمیه حجاج

دیگر خبرها

  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • اعزام زائران حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳
  • اعزام زائران حج عمره سیستان وبلوچستان به سرزمین وحی
  • اعزام یک کاروان ۸۵ نفره از گلستان به سفر حج عمره
  • اعزام ۲۶۰ زائر از استان اصفهان به سرزمین وحی
  • اعزام ۳ هزار زائر یزدی به حج تمتع