Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع عراق از صدور دستورات لازم برای بازگرداندن بیش از ۱۰ هزار سرباز خبر داد، کمیساریای حقوق بشر این کشور نیز اعلام کرد، تعداد کشته‌ها در تظاهرات عراق به ۱۵۵ تن و زخمی‌ها به بیش از ۵۰۸۳ تن رسید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، دستورات اداری برای بازگرداندن ۱۰ هزار و ۹۶۳ سرباز نفصال یافته، به خدمت نظامی صادر شده و صدور دستورات اداری مربوط به بازگشت آنها به نوبت ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد اعلام شده بخشی از ۱۰۸ هزار سرباز جدا شده هستند که مسؤولان عراقی تلاش می‌کنند آنها را به خدمت بازگردانند.

این سربازان در پی حمله گروه تروریستی داعش به عراق در تابستان سال ۲۰۱۴ پایگاه‌های خود را رها و فرار کرده بودند.

ثامر الغضبان، وزیر نفت عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این وزارتخانه ۴۵۰ فرصت شغلی جدید در تخصص‌های مهندسی و زمین‌شناسی را ایجاد کرده که روز پنج‌شنبه آنها را اعلام خواهد کرد.

این اقدام در راستای تلاش‌های دولت برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای جویندگان کار و عمل به خواسته‌های معترضان در این کشور انجام شد.

علی البیاتی، عضو کمیساریای عالی حقوق بشر عراق نیز فاش کرد: تعداد کل کشته‌های تظاهرات اخیر در بغداد و دیگر استان‌ها از ابتدای ماه جاری میلادی تا شانزدهم به ۱۵۵ کشته و بیش از ۵۰۸۳ تن رسید.

البیاتی افزود: آخرین به‌روزرسانی که تیم‌های کمیساریای حقوق بشر تا اکتبر جاری درباره تلفات این تظاهرات اعلام کردند، نشان می‌دهد تعداد کل کشته‌ها با فوت تعداد زیادی از زخمی‌ها در بیمارستان‌ها به ۱۵۵ تن رسید.

این عضو کمیساریای عالی حقوق بشر عراق در ادامه گفت: تعداد زخمی‌ها نیز تا همین تاریخ ۵۰۸۳ تن و تعداد کل افراد بازداشت شده ۱۲۰۷ تن بود که از این تعداد ۱۱۹۹ تن آزاد شدند، همچنین در این تظاهرات به ۱۱۴ ساختمان دولتی و شخصی خساراتی وارد شد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه کمیساریا تنها نهاد ناظر در کمیته حقیقت‌یاب دولت عراق درباره خشونت‌ها در اعتراضات بوده و شورای کمیساریا بالاترین نهاد ناظر بر عملکرد کمیساریاست اما ما اطلاعی از نتایج تحقیقات این کمیته نداریم.

دولت عراق پیشتر اعلام کرده بود در این اعتراضات ۱۰۴ تن از جمله هشت تن از نیروهای امنیتی کشته و ۶۱۰۷ تن دیگر از جمله ۱۲۴۱ نیروی امنیتی زخمی شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تظاهرات عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۹۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز فلامینگوها بر فراز گاوخونی

منصور شیشه‌فروش با اشاره به آبگیری موقت دو تا سه درصد «گاوخونی» در اثر بارندگی‌های اخیر و ورود زه‌آب‌ها به این تالاب اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ قطعه پرنده فلامینگوی صورتی و پرندگان آبزی و کنار آبزی در کنار تالاب پایش شده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، وی با بیان اینکه همچنان ۹۷ درصد از مساحت ۴۷ هزار هکتاری تالاب بین‌المللی گاوخونی خشک است، افزود: با توجه به اینکه خشکی تالاب یکی از عوامل خیزش گردو خاک در استان اصفهان و استان‌های هم جوار و آلودگی هوا به ویژه در تابستان است، وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران نسبت به تأمین حقابه قانونی و زیست محیطی تالاب اقدام نمایند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه در پی بارش‌های اخیر روستای سرباز در بخش پادنا به علت ریزش کوه، رانش زمین و طغیان رودخانه محور‌های جاده‌ای روستا‌های نورآباد، سرباز و دَشتبال برای ساعاتی مسدود شد، گفت: در پی بارش شدید باران و جریان یافتن روان آب موجب آب گرفتگی ۲۰ واحد مسکونی و ریزش ۶ باب منزل مسکونی در روستای دشتبال شد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس بلافاصله اکیپ‌های راهداری اداره کل راهداری به مناطق تحت‌تأثیر برای بازگشایی محور‌های آسیب‌دیده اعزام شدند.

دیگر خبرها

  • آخرین آمار از تعداد کشته‌های تصادفات نوروزی
  • تحقق ۱۰۵ درصد تعهد ایجاد اشغال در شهرستان کرمانشاه
  • کشته شدن ۶۸۰ نظامی وساقط شدن ۱۳۱ پهپاد اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته
  • ◄ کاهش بیش از ۵۰ درصدی تلفات جاده ای / خواب آلودگی و خستگی، مهمترین عامل تصادفات
  • ۱۰۵ درصد تعهد ایجاد اشغال در شهرستان کرمانشاه طی سال ۱۴۰۲ محقق شد
  • پرواز فلامینگوها بر فراز گاوخونی
  • ورود بیش از ۱۸۳ هزار مسافر نوروزی به استان تهران تا ۴ فروردین
  • جدیدترین آمار تصادفات نوروزی؛ تعداد کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۱۰ نفر رسید
  • شهادت ۱۵ فلسطینی در تازه‌ترین جنایت صهیونیست‌ها
  • شهادت ۱۵ فلسطینی در تازه‌ترین جنایت صهیونیست‌ها/ تلفات سنگین اشغالگران