Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مهدی علی مسیمر مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کردستان با بیان اینکه شناسایی نیاز‌ها با کمک مؤسسات درمانی یکی از اهداف مجمع خیرین سلامت است، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون، ۲۰ مورد اقلام و تجهیزات پزشکی و غیرپزشکی به ارزش ۵ میلیارد ریال به مجمع خیرین سلامت استان کمک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در یک ماه اخیر نیز سه قلم تجهیزات پزشکی و غیرپزشکی به همت خیرین سلامت به بیمارستان توحید و بعثت سنندج اهدا شده است.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کردستان گفت: این اقلام شامل یک دستگاه ماشین دیالیز ژاپنی به ارزش ۳ میلیارد ریال به بخش دیالیز بیمارستان توحید، یک دستگاه نبولایزر و متعلقات آن به ارزش ۱۲۰ میلیون ریال به اورژانس کودکان بیمارستان بعثت و یک دستگاه آب‌سردکن، آب‌گرم‌کن دوکاره به بخش انکولوژی بیمارستان توحید به ارزش ۳۰ میلیون ریال است.

او با بیان اینکه این تجهیزات توسط سه خیر سنندجی که سابقه کمک به مجمع خیرین سلامت استان را دارند، اهدا شد، عنوان کرد: در حال حاضر بیشتر نیازمند کمک در حوزه تهیه تجهیزات تشخیصی از جمله سی‌تی‌اسکن، آندوسکوپ و وسایل آزمایشگاهی هستیم.

مسیمر خاطرنشان کرد: امسال به همت خیرین سلامت و افزایش ماشین‌های دیالیز اهدایی، نوبت پذیرش بیماران از ۴ نوبت به سه نوبت تقلیل پیدا کرده و با آغاز فصل سرما، کودکان با مشکلات تنفسی مراجعه‌کننده به اورژانس نیز برای دریافت خدمات در وضع مطلوب‌تری قرار می‌گیرند.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کردستان با بیان اینکه همواره توسعه و ترویج مشارکت خیرین در کمک به کاهش آلام دردمندان جامعه از طریق تأمین منابع و امکانات مورد نیاز بخش سلامت دنبال می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر دستگاه‌های دولتی توانایی تهیه امکانات و تجهیزات را ندارند و این امر مستلزم خیرخواهی و کمک خیران است.

افتتاح پایگاه بهداشتی در روستای مرزی شهرستان بانه

او در بخشی دیگر از سخنان خود از افتتاح پایگاه بهداشتی در روستای کوپیچ علیا شهرستان مرزی بانه خبر داد و افزود: عملیات ساخت این پروژه از سال گذشته آغاز شده و هم‌اکنون دارای ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کردستان بیان کرد: این پایگاه سلامت با زیربنای ۱۵۰ متر و در زمینی به مساحت ۳۹۵ مترمربع ساخته شده و شامل تمام خدمات بهداشتی و درمانی از جمله اتاق مامایی، تزریقات، داروخانه، اتاق پزشک و واکسیناسیون، بهداشت محیط، مراقبت‌های مادران و کودکان و مبارزه با بیماری‌هاست.

او خاطرنشان کرد: تاکنون ۵ میلیارد و ۴۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اعتبار برای ساخت این پایگاه بهداشتی هزینه شده که پس از تهیه تجهیزات، استقرار نیرو‌های پزشکی، بهداشتی، خدماتی و افتتاح به یکهزار و ۱۵۰ نفر خدمات ارائه می‌دهد.

مسیمر یادآور شد: خیرین از سال ۸۸ تاکنون، ۳۸ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی جهت اجرای طرح‌های عمرانی، درمانی و خدماتی، تهیه زمین، تجهیزات پزشکی و مصالح ساختمانی کمک کرده اند.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کردستان افزود: از ابتدای امسال تاکنون، ۷ میلیارد تومان از سوی خیرین به این مجمع کمک شده که ۲ میلیارد تومان آن اجرایی و ۵ میلیارد تومان آن نیز تعهد شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۹۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حساب‌کتاب تلخ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از حقوق کارگران: صد سال کار فقط ۱۰ میلیارد تومان!

261 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1887804

دیگر خبرها

  • کمک ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی خیرین ممقان در سال گذشته
  • خیرین سلامت؛ مهمترین عامل تحقّق شعار سال ۱۴۰۳ در حوزه سلامت
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزشی برای بهبود و تقویت زیرساخت‌های آموزشی کهگیلویه و بویراحمد
  • ۳۰ درصد مدارس اردبیل خیّرساز است
  • 30 درصد مدارس اردبیل خیّرساز است
  • لزوم تفکیک «وقف» و «خیریه» در نظام سلامت
  • مشارکت ۷۵۰ هزار کردستانی در پویش غربالگری دیابت و فشار خون
  • فوری/ زهرا شجاعی، عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب درگذشت
  • فوری/ عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب فوت کرد
  • ببینید | حساب‌کتاب تلخ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از حقوق کارگران: صد سال کار فقط ۱۰ میلیارد تومان!