Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا نوشت: ماجرای این پرونده غبارآلود، از تابستان گذشته زمانی رنگ وحشت گرفت که یکی از بستگان زن ۳۸ ساله‌ای به نام کبری با تسلیم شکوائیه‌ای به اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی از ماجرای گم شدن مرموز این زن و پسر دو ساله و نیمه‌اش پرده برداشت. او به کارآگاهان دایره فقدانی‌های پلیس آگاهی گفت: کبری و فرزندش از روستای مارشک به مشهد آمدند و به خانه هوویش رفتند اما دیگر خبری از آن‌ها نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که هووی کبری ادعا می‌کند هیچ اطلاعی از او ندارد. با وجود این دست‌نوشته‌ای از کبری به دستمان رسید که در آن نوشته شده است: من زنده‌ام!

شاکی این پرونده ادامه داد: حتی یک بار زنی از تلفن عمومی با من تماس گرفت و خود را کبری معرفی کرد ولی من صدای او را به خوبی می‌شناختم. به همین دلیل وقتی گفتم تو کبری نیستی و فلانی هستی، بلافاصله تلفن را قطع کرد و دیگر تماسی برقرار نشد.

در پی اعلام این گزارش و با صدور دستوری از سوی سرهنگ محمدرضا غلامی‌ثانی رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی، گروه زبده‌ای از کارآگاهان دایره فقدانی‌ها به سرپرستی سرهنگ علی سرایانی مامور رسیدگی به این پرونده غبارآلود شدند. تجزیه و تحلیل‌های کارشناسی از وقوع یک ماجرای تلخ حکایت می‌کرد. به همین خاطر این پرونده با دستور سرهنگ شفیع‌زاده رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی به شعبه ویژه جرایم جنایی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارسال شد و اوراق آن توسط قاضی علی‌اکبر احمدی‌نژاد زیر ذره‌بین تجربیات قضایی قرار گرفت.

کنکاش‌های قاضی ویژه قتل عمد در لابه‌لای اوراق این پرونده مسیر تحقیقات را تغییر داد و این گونه بود که کارآگاهان با صدور دستور محرمانه قضایی وارد رصدهای اطلاعاتی غیرمحسوس شدند. بررسی‌های تخصصی با استفاده از امکانات و تجهیزات پلیسی بیانگر آن بود که «کبری علمی» به همراه فرزندش «محمدطاها مستمند» در تاریخ ۱۲ خرداد ۹۸ از روستای مارشک با مینی‌بوس به مشهد آمده و به منزل هوویش رفته است. این موضوع را در حالی برخی اهالی روستا تأیید کردند که راننده تاکسی تلفنی نیز مهر تأکید بر این ماجرا زد.

مرد راننده که با عملیات‌های اطلاعاتی کارآگاهان و با راهنمایی‌های قاضی احمدی‌نژاد شناسایی شده بود، طی اظهاراتی گفت: در تاریخ ۱۲ خرداد ماه ۹۸، کبری و هوویش را به همراه پسر کبری سوار کردم و آن‌ها را برای افتتاح حساب به یکی از بانک‌های مشهد بردم و سپس حدود ساعت ۱۳ دوباره هر سه نفر را در منطقه کاظم‌آباد به منزل هووی کبری رساندم که هر سه نفر داخل خانه رفتند.

ماجرای این پرونده فقدانی در حالی هر لحظه غبارآلودتر می‌شد که هووی کبری به همراه چند مظنون دیگر بازداشت شدند و تحقیقات از آنان ادامه یافت. هووی کبری که از حدود ۴۵ روز قبل در بازداشت به سر می‌برد درباره این ماجرا به طرح یک سناریوی بی‌رنگ پرداخت و گفت: از حدود یک سال قبل همسرم فوت کرد. من در مشهد زندگی می‌کنم و هوویم در روستا ساکن است اما من از هشتم خرداد یعنی چهار روز قبل از حضور کبری در مشهد، او را ندیده‌ام. آخرین بار در همان تاریخ سوار مینی‌بوس شد و به روستای مارشک رفت که دیگر هیچ اطلاعی از او ندارم و از افتتاح حساب بانکی او نیز خبر ندارم.

در پی کتمان این ماجرا، تحقیقات گسترده دیگری با اظهارات شهود آغاز و مشخص شد هووی کبری روز افتتاح حساب بانکی همراه او بوده است به طوری که کارکنان بانک، افتتاح حساب با حضور افراد مذکور را تأیید کردند اما باز هم این متهم حقیقت موضوع را در حالی انکار می‌کند که ادعا دارد هوویش زنده است. با این حال قاضی ویژه قتل عمد مشهد با دستور درج چهره مادر و کودک گم‌شده در روزنامه خراسان و برای تکمیل تحقیقات از شهروندان در نقاط مختلف کشور خواست چنانچه اطلاعی از سرنوشت غبارآلود این مادر و کودک دارند مراتب را با تلفن‌های ۲۱۸۲۵۲۴۲، ۲۱۸۲۵۲۶۷ یا ۰۹۱۵۴۱۶۰۵۸۹ تماس بگیرند یا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

قاضی احمدی‌نژاد همچنین تاکید کرد هر گونه اطلاعات شهروندان درباره کبری علمی ۳۸ ساله و محمدطاها مستمند ۲.۵ ساله در پرونده به صورت محرمانه باقی می‌ماند و حتی هویت افراد مطلع نیز به هیچ‌ وجه فاش نخواهد شد.

کد خبر 459856 برچسب‌ها حوادث ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حوادث ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۰۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست

خیریه همت رضاشهر با ارسال نامه ای به عصر ایران، خواستار کمک فوری به این دو مادر بیمار شده است.


 مورد اول خانمی است ۴۷ ساله بی سرپرست دارای سه فرزند و مستأجر که ایشان از چند وقت پیش دچار تنگی نفس. دردهای عضلانی. سردرد های شدید و بی خوابی شده بود که با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش های مختلف تشخیص تومور مغزی بدخیم داده شده و بدلیل اینکه دیر مراجعه کرده باید چند دوره درمان را پشت سر بگذارد که هزینه هر دوره سه هفته ای بالغ بر دوازده میلیون تومان است ضمن اینکه هزینه های سایر خدمات پزشکی جداست و به هیچ وجه توان پرداخت ندارد .


مورد دوم خانمی است ۴۰ ساله بی سرپرست دارای دو فرزند و مستأجر که از چندی پیش در سینه چپش متوجه غده ای شده بود که خیلی بزرگ شده و با مراجعه به پزشک و نمونه برداری تشخیص سرطان سینه دادند که بلافاصله دستور عمل دادند و بطور کامل سینه را برداشته شده که برای هزینه های عمل مانده است چکار کند ضمن اینکه باید شانزده جلسه شيمي درمانی شود. شرایط واقعا بدی دارد و شدیدا نیاز به حمایت دارد.


از آنجا که این دو عزیز مادر برای درمان خود با مشکل جدی روبرو هستند از شما مردم عزیز ونیک اندیش استدعای عاجل داریم یاری گر این عزیزان باشید تا انشاءالله بتوانیم بخشی از مشکلات این دو خانواده را برطرف سازیم.
 

قبلا از همکاری و مساعدتی که دراین باره مبذول خواهید فرمود کمال تشکر و سپاسگزاری را می نماید.


شماره کارت خیریه 

6104 3377 3357 3958 
شماره حساب خیریه 
204 218 7340 
شماره شبای خیریه 
IR930120000000002042187340

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست
  • پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد | قاچاق دختران به خارج ا پروژه‌های کینگ، چتربیت و رافائل چه بودند؟
  • جزییات پرونده‌های قاچاق دختران/ ماجرای پروژه کینگ چیست؟
  • رمزگشایی از ماجرای مرموز روستایی که یک شبه ناپدید شد!
  • گروگان گیری خونبار در مشهد
  • بازشدن «پرونده قتل مرموز یک یا دو خفاش جوان» در بازار نشر
  • ماجرای گروگانگیری خونبار در خراسان
  • ماجرای قتل ۳۰ هزار تومانی در کبابی!
  • حضانت فرزند در قوانین ایران؛ مراحل، شرایط و حقوق والدین
  • مخفی کردن جسد مادر زیر تخت فرزند