Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-25@23:18:05 GMT

ثبت نام مسکن ملی از کی آغاز می شود؟

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۴۰۲۳۶

محمود محمودزاده: عملیات اجرایی پروژه اقدام ملی تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در بسیاری از استان‌ها و شهر‌ها آغاز شده و به زودی ثبت نام به تفکیک استان‌ها شروع می‌شود.  

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کار‌های مقدماتی ورود به مرحله ثبت‌نام پروژه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن انجام شده و به زودی نام‌نویسی از متقاضیان آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این پروژه در هر استان مقتضیات خاص خود را دارد. فعلا ثبت نام در کرمان آغاز شده و در سایر مناطق نیز کار‌های مقدماتی در حال انجام است که به محض آماده شدن اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

مالیات خانه‌های خالی تا شش ماه آینده نهایی می‌شود

وی درباره اقدامات دولت برای کنترل بازار مسکن گفت: چند اقدام را برای ایجاد تعادل عرضه و تقاضا در بازار مسکن در دستور کار قرار داده‌ایم. افزایش تولید، یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها است. موضوع دیگر بحث مالیات بر واحد‌های خالی است که چند سال رها شده بود.
 
هم‌اکنون با توجه به تکلیف قانونی و دستوری که وزیر راه و شهرسازی صادر کرده، سامانه املاک و اسکان مراحل راه‌اندازی خود را در وزارت راه و شهرسازی طی می‌کند، اما کاربر آن وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی است. به شکل فشرده روی این سامانه کار کرده‌ایم که شرح خدمات و پیش‌نویس‌ها انجام شده و امیدواریم ظرف پنج تا شش ماه آینده به سازمان امور مالیاتی تحویل دهیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود ۲.۵ میلیون مسکن خالی در کشور بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ درصد واحد‌های مسکونی کشور خالی است که باید با ابزار مالیاتی مثبت و بازدارنده وارد بازار شود. کسانی که املاک را به بازار ارایه می‌دهند تشویق می‌شوند و برای مالکانی که واحد‌ها را نگه می‌دارند ابزار‌های بازدارنده در نظر می‌گیریم.

در حال کار بر روی موضوع اجاره‌داری حرفه‌ای هستیم

محمودزاده، اجاره‌داری حرفه‌ای را برنامه دیگر وزارتخانه دانست و گفت: به شکل ویژه در حال کار بر روی موضوع اجاره‌داری حرفه‌ای هستیم که به زودی جزئیات آن اعلام می‌شود. در این بخش فصل اجاره را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که به موضوعاتی همچون ودیعه می‌پردازد.

وی درباره اقداماتی برای کمک به سازندگان مسکن اظهار کرد: هم‌اکنون مکانیزم فروش مصالح از طریق کارت اعتباری بین یک مجموعه با هماهنگی بنیاد مسکن در حال انجام است و کار‌ها پیش می‌رود. هدف این است که قیمت تمام شده ساختمان را از طریق فروش اعتباری مصالح به حداقل برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی هم‌چنین تاکید کرد: واحد‌های مسکن مهر که فاقد مشکلات حقوقی هستند را تا پایان سال واگذار و به بخش عمده‌ای از تعهداتمان عمل می‌کنیم.

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Fsa برچسب ها: مسکن ، خانه ، مسکن ملی

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: مسکن خانه مسکن ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۰۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد سعیدی صبح سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان با اشاره به هماهنگی‌های به عمل آمده توسط شرکت مادر تخصصی جهت افتتاح پروژه‌های شهر جدید سهند با حضور وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: در شهر جدید سهند ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن و ۶ عنوان پروژه روبنایی آماده افتتاح شده است.

وی با تشریح پروژه‌های روبنایی قابل افتتاح در شهر جدید سهند، افزود: بهره‌برداری از نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی استان، بهره برداری از مجتمع تجاری باران، کوی ویلایی گلشهر، کنارگذر جنوبی شهر جدید سهند، پروژه تکمیل نواقص پیاده‌روهای شهر سهند و همچنین آسفالت توپکای آزادراه از جمله برنامه‌های افتتاحی خواهد بود.

وی به طرح‌های آماده کلنگ‌زنی این شرکت نیز اشاره کرد و گفت: آغاز عملیات اجرایی احداث بیش از ۵۰۰۰ واحد جدید طرح نهضت ملی مسکن، عملیات اجرایی مسجد بزرگ شهر جدید سهند و ۴ باب مدرسه ۱۲ کلاسه نیز طی روزهای آتی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد که تحویل قرارداد قطعات مسکونی طرح جوانی جمعیت و جامعه ایثارگری نیز از جمله برنامه‌های ما خواهد بود.

گفتنی است، جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان با حضور اعضای این شورا و در راستای هماهنگی برای سفر مقام عالی وزارت برگزار شد.

کد خبر 6086048

دیگر خبرها

  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته می شود
  • اختصاص ۳۸ هزار هکتار برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه