Web Analytics Made Easy - Statcounter

استارتاپ آلمانی "ولوکوپتر" که سخت به دنبال راه اندازی خط حمل و نقل تاکسی پرنده است از نمونه اولیه پایانه مخصوص تاکسی‌های پرنده خود با نام "VoloPort" که قرار است در سنگاپور شروع به فعالیت کند، رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، رقابت توسعه تاکسی‌های پرنده چندین بازیگر دارد، اما به نظر می‌رسد حداقل از نظر ظاهری و رسانه‌ای تعداد کمی از آنها سخت مشغول رسیدن به هدف خود و راه اندازی یک خط هوایی حمل و نقل مسافر با تاکسی‌های پرنده هستند و شاید سخت‌کوش‌ترین آنها استارتاپ آلمانی "ولوکوپتر"(Volocopter) باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت از اولین پیش‌نمونه مقیاس کامل "VoloPort" که یک پایانه تاکسی پرنده است و برای مراکز شهری در آینده در نظر گرفته شده است، رونمایی کرد.

ولوکوپتر نیز مانند سایر شرکت‌های فعال در این حوزه قصد دارد تا با وسایل نقلیه سوخت فسیلی، آلودگی هوا و شلوغی سفرهای شهری مقابله کند.

آخرین نسخه هواپیمای ۱۸ ملخه ولوکوپتر می‌تواند دو نفر را به طور همزمان منتقل کند و بار هر بار شارژ ۳۵ کیلومتر با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

این استارتاپ به دنبال یک سری پروازهای آزمایشی موفق در سال ۲۰۱۸ به کشور سنگاپور گسترش یافت و سپس اعلام کرد که قصد دارد اولین ایستگاه تاکسی پرنده خود را اوایل سال آینده میلادی در این کشور بسازد و اکنون به عنوان بخشی از کنگره جهانی سیستم‌های حمل و نقل شهری هوشمند از اولین پیش‌نمونه پایانه خود در مقیاس کامل رونمایی کرده است.

این پایانه به گفته ولوکوپتر ماژولار است و قابلیت ساخت بر روی پشت بام‌ها، پارکینگ‌ها و ایستگاه‌های راه آهن را دارد. بیش از این فعلا جزئیات دیگری وجود ندارد.

با توجه به اینکه تا تحقق کامل این فناوری هنوز چند سالی باقی مانده است، این طرح مفهومی یک نمایش عملی از شکل و شمایل کلی ایستگاه تاکسی‌های پرنده خودران و نحوه ورود افراد به آنها است.

این شرکت قصد دارد پروازهای آزمایشی بیشتری را با استفاده از تاکسی پرنده به روز شده خود قبل از پایان سال انجام دهد تا هرچه زودتر به هدف خود برای راه اندازی این سرویس برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ولوکوپتر تاکسی پرنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۴۰۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست

امید تونی افزود: این پرنده شکاری برای تیمار به مراکز درمانی حیات وحش منتقل شد و پس از بهبودی کامل در طبیعت رها سازی می‌شود.
دلیجه پرنده‌ای شکاری از گونه شاهین است که در آسیا، اروپا و آفریقا زندگی می‌کند.
دلیجه چند گونه دارد که دو گونه دلیجه معمولی و دلیجه کوچک در بیشتر مناطق ایران، در دشت‌ها و کشتزار‌ها و حتی در شهر‌های بزرگ دیده می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده
  • نتایج نمایندگان ایران در روز نخست اسکواش قطر جونیور
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • نتایج روز نخست مسابقات اسکواش قطر جونیور
  • نتایج روز نخست ملی پوشان ایران در مسابقات اسکواش قطر جونیور
  • شکار دیدنی پرنده توسط یک گربه وحشی (فیلم)
  • نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست
  • توپ ورود تاکسی های برقی به پایتخت در زمین کدام دستگاه است؟